Φορτηγά: Αντιμέτωπος με «λουκέτα» ο κλάδος

Ο τζίρος των φορτηγών δημόσιας χρήσης από το 2009 έως σήμερα έχει μειωθεί περισσότερο από 50% σύμφωνα με τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών κ. Πέτρο Σκουλικίδη.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Φορτηγά: Αντιμέτωπος με «λουκέτα» ο κλάδος
Αντιμέτωποι με το λουκέτο ή την οικονομική «μετανάστευση» σε κάποια γειτονική χώρα, όπου το λειτουργικό κόστος είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με την Ελλάδα, βρίσκονται χιλιάδες μεταφορείς που τα τελευταία χρόνια προσπαθούν να επιβιώσουν υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.

Ο τζίρος των φορτηγών δημόσιας χρήσης από το 2009 έως σήμερα έχει μειωθεί περισσότερο από 50% σύμφωνα με τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών κ. Πέτρο Σκουλικίδη. Την ίδια ώρα τα κόμιστρα βρίσκονται 20% χαμηλότερα σε σχέση το λειτουργικό κόστος, το οποίο παραμένει υψηλό, έχοντας μάλιστα αυξηθεί κατά πολύ τα τελευταία χρόνια, αφού διαμορφώνεται από το κράτος το οποίο αυξάνει συνεχώς τις επιβαρύνσεις.

Ειδικότερα όπως εξήγησε ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ, με αφορμή εκδήλωση του Συνδέσμου «Πως η Εθνική Οδική Μεταφορά θα βελτιώσει τις υπηρεσίες της ώστε να συνεισφέρει στην Ανάπτυξη της Οικονομίας», από το 2009 καταγράφεται σημαντική αύξηση σε όλους τους επιμέρους δείκτες που αθροίζονται στο λειτουργικό κόστος, με εξαίρεση βέβαια τους μισθούς των εργαζόμένων.

Αύξηση 325% στα διόδια

Η τιμή του πετρελαίου κίνησης αυξήθηκε κατά 35% ενώ το κόστος των διοδίων στον άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης αυξήθηκε κατά 325% με αποτέλεσμα για μια διαδρομή μετ' επιστροφής ένα φορτηγό να έχει κόστος διοδίων 165 ευρώ έναντι 40 ευρώ. Αντίστοιχα στην διαδρομή Αθήνα – Πάτρα η αύξηση του κόστους των διοδίων ανέρχεται στο 100%.

«Δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε τις τουρκικές εταιρείες που επιδοτούνται αφειδώς από το κράτος, ούτε και τα χιλιάδες ξένα οχήματα, πολλά εκ των οποίων είναι ελληνικών συμφερόντων, που παράνομα δουλεύουν στην Ελλάδα υποκλέπτοντας έργο από τα ελληνικά οχήματα» τόνισε ο κ. Σκουληκίδης.

700 ευρώ ακριβότερα από την Βουλγαρία τα τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΠΣΧΕΜ αν από την ελληνική πολιτεία δεν ληφθούν μέτρα για την προστασία του κλάδου, τότε, από το τέλος του έτους οπότε και αίρονται οι περιορισμοί στην εγκατάσταση των μεταφορικών εταιρειών, αναμένεται ότι μεγάλος αριθμός ελληνικών επιχειρήσεων μεταφοράς θα «μεταναστεύσει» σε χώρες όπου το λειτουργικό κόστος είναι πολύ μικρότερο.

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε την περίπτωση της Βουλγαρίας όπου τα τέλη κυκλοφορίας ενός φορτηγού είναι 240 ευρώ έναντι 940 ευρώ το χρόνο στην Ελλάδα, η φορολογία βρίσκεται στο 10% την ώρα που στην χώρα μας κυμαίνεται από 25% έως 36% ενώ οι εργοδοτικές εισφορές ανέρχονται στο 16% την στιγμή που στην Ελλάδα φτάνουν στο 51%. Να σημειώσουμε ότι στον κλάδο των φορτηγών Δημόσιας Χρήσης ανήκουν 32.000 οχήματα εκ των οποίων οι αυτοαπασχολούμενοι ανέρχονται σε 25.000 ενώ εκτιμάται ότι φτάνουν τις 15.000 οι απασχολούμενοι σε επαγγέλματα του σχετίζονται με τον συγκεκριμένο κλάδο.

Κεφάλαιο κίνησης και «Αδράνεια»

Μεταξύ άλλων οι μεταφορείς ζητούν από την κυβέρνηση:

-Χορήγηση από το ΕΤΕΑΝ προς τις μεταφορικές επιχειρήσεις κεφαλαίου κίνησης τουλάχιστον 50.000 ευρώ, με ευνοϊκούς όρους χρηματοδότησης και χωρίς την υποχρέωση προσκόμισης ασφαλιστικής και φορολογικής ενημέροτητας.

-Αδράνεια: να επιτρέπεται η κατάθεση των στοιχείων κυκλοφορίας με προσωρινή διακοπή του επαγγέλματος προκειμένου για οχήματα που παραμένουν ανενεργά να μην υπάρχει η υποχρέωση για πληρωμή τελών κυκλοφορίας, ασφαλιστικές εισφορές και ασφάλιση του οχήματος. Όπως υπολογίζεται σήμερα περίπου το 45% του στόλου των Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης παραμένει ακινητοποιημένο λόγω έλλειψης έργου.

-Δεξαμενές καυσίμων: να δοθεί το δικαίωμα σε όλες τις μεταφορικές επιχειρήσεις για εγκατάσταση δεξαμενών καυσίμων με μοναδική προϋπόθεση την υποβολή πιστοποιητικού πυρασφάλειας όπως προβλέπει ο νόμος 3887/10.

-Μείωση των ποινών ταχογράφου που σήμερα φτάνουν ως τις 5.000 ευρώ.

-Αναστολή της υπουργικής απόφασης που απαγορεύει μετά το τέλος του έτους την κυκλοφορία οχημάτων χωρίς σύστημα ABS.

-Μείωση των τελών διοδίων κατά 50% και ταυτόχρονα υιοθέτηση του συστήματος ανοικτών διοδίων αντί των μετωπικών προκειμένου ο χρήστης να επιβαρύνεται το ακριβές αντίτιμο που αντιστοιχεί στο τμήμα του δρόμου που χρησιμοποίησε.

Να σημειωθεί ότι για τις παλαιότερες οφειλές διοδίων των ιδιοκτητών φορτηγών, που ανέρχονται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ, οι αυτοκινητιστές ζητούν «κούρεμα». Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν γίνεται δεκτό από την πλευρά των εταιρειών που διαχειρίζονται τους αυτοκινητοδρόμους που φαίνεται πάντως να αποδέχονται να μην καταβληθούν τα πρόστιμα. Πάντως προς το παρόν δεν έχουν υπάρξει κατασχέσεις οχημάτων αντί οφειλών διοδίων.

-Εντατικοποίηση των ελέγχων τόσο σε φορτηγά ιδιωτικής χρήσης όσο και σε οχήματα με πινακίδες άλλων χωρών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v