ΕΡΓΟΣΕ:Ξαναβλέπει σύνδεση προαστιακού με Λαύριο

Πρόκειται για ένα έργο που έχει εξαγγελθεί πολλές φορές στο παρελθόν. Παραμένει όμως στο επίπεδο μελετών καθώς το πλέον σοβαρό πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Τα σχέδια της ΕΡΓΟΣΕ για άλλα έργα.

ΕΡΓΟΣΕ:Ξαναβλέπει σύνδεση προαστιακού με Λαύριο
Το ενδεχόμενο να προχωρήσει το έργο της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου προς το Λαύριο εξετάζει με ιδιαίτερη θέρμη το τελευταίο διάστημα η ΕΡΓΟΣΕ.

Πρόκειται για ένα έργο που έχει εξαγγελθεί πολλές φορές στο παρελθόν παραμένοντας όμως στο επίπεδο μελετών, ενώ εντελώς ασαφές είναι το πώς θα μπορούσε να προχωρήσει η κατασκευή του καθώς, το πλέον σοβαρό πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για το έργο, την ώρα που σε φάση κατασκευής βρίσκονται μια σειρά κρίσιμα σιδηροδρομικά έργα των οποίων η ολοκλήρωση προέχει.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Σπηλιόπουλος υποστηρίζει την επανέναρξη των διαδικασιών για το έργο που είχε ανακινηθεί μερικά χρόνια νωρίτερα και συγκεκριμένα το 2006 από τον τότε υπουργό Μεταφορών κ. Λιάπη με την αναφορά μάλιστα ότι υπήρχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και ότι αυτό θα μπορούσε να υλοποιηθεί ως το 2012!

Το σχέδιο της επέκτασης προς το Λαύριο αφορά στην κατασκευή γραμμής μήκους 31 χιλιομέτρων η οποία θα ξεκινά από το Κορωπί, απ' όπου διέρχεται σήμερα ο προαστιακός, και θα καταλήγει στο Νέο Λιμένα Λαυρίου. Η σπουδαιότητα του έργου έχει επισημανθεί πολλές φορές καθώς εκτός του ότι μεγάλες περιοχές της Λαυρεωτικής θα αποκτήσουν πρόσβαση σε μέσο σταθερής τροχιάς, ιδιαίτερη σημασία έχει και η εξυπηρέτηση του λιμανιού του Λαυρίου που θα έρθει πιο «κοντά» στην πρωτεύουσα.

Το έργο περιλαμβάνεται στους στόχους του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας και αν δεν είχαν υπάρξει μεγάλες διαφωνίες τα προηγούμενα χρόνια αναφορικά με την όδευση της χάραξης, παρότι υπήρχε η δέσμευση ότι σε πολύ μεγάλο μέρος θα ακολουθηθεί η παλιά γραμμή, ίσως σήμερα να βρίσκονταν σε πιο ώριμη φάση.

Δύο σταθμοί – επτά στάσεις

Σύμφωνα τουλάχιστον με τον σχεδιασμό που υπάρχει, η γραμμή του προαστιακού προς το Λαύριο θα διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και τον επιλιμένιο σταθμό στο Λιμάνι του Λαυρίου) καθώς και επτά στάσεις σε Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφίτροπη, Περιγιάλι, Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου. Εως την περιοχή της Κερατέας θα ακολουθείται η παλιά χάραξη ενώ στη συνέχεια με νέα χάραξη, κινούμενη νότιο-ανατολικά, η γραμμή θα διέρχεται από σήραγγα μήκους 1,4 χλμ. στα Βίλια, θα παρακάμπτει τον αρχαιολογικό χώρο του Θορικού, θα διασχίζει το Μαρκόπουλο και θα καταλήγει στο λιμάνι του Λαυρίου. Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι οι συρμοί που θα κινούνται στη γραμμή θα έχουν την δυνατότητα ανάπτυξης ταχυτήτων ως 120 χιλιόμετρα την ώρα καλύπτοντας την απόσταση από την Αθήνα στο Λαύριο σε 55 λεπτά.

Ο Λαυρεωτικός Σιδηρόδρομος καταργήθηκε το 1962

Η περιοχή του Λαυρίου είχε και στο παρελθόν σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα ωστόσο ο Λαυρεωτικός Σιδηρόδρομος καταργήθηκε το 1957 παρότι συνέχισαν να γίνονται εκδρομικά και βιομηχανικά δρομολόγια ως το 1962, οπότε και καταργήθηκε οριστικά. Η σύνδεση με μέσο σταθερής τροχιάς θεωρείται απαραίτητη καθώς πρόκειται για περιοχές που έχουν γνωρίσει πολύ σημαντική οικιστική ανάπτυξη.

«Αγκάθι» για την προώθηση του έργου είναι η χρηματοδότησή του, ωστόσο, με δεδομένου ότι η επέκταση του Προαστιακού εντάσσεται στα Διευρωπαϊκά δίκτυα, υπάρχει η δυνατότητα να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από την ΕΕ.

Δημοπράτηση μελετών

Παράλληλα η ΕΡΓΟΣΕ στους σχεδιασμούς της, όπως ανέφερε πρόσφατα σε εκδήλωση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας ο διευθύνων σύμβουλος κ. Σπηλιόπουλος, περιλαμβάνει τη δημοπράτηση μια σειράς μελετών που αφορούν στα εξής έργα:

-Τη σύνδεση του δικτύου με το λιμένα της Καβάλας.
-Την αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα - Πύργο - Καλαμάτα.
-Την υπογειοποίηση του σταθμού Αθηνών έως τις Τρεις Γέφυρες.
-Νέα σύνδεση του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών με τη γραμμή του ΟΣΕ παρακάμπτοντας το κέντρο του Μενιδίου.
-Αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκης - Στρυμόνα - Προμαχώνα και σύνδεση με το λιμένα Θεσσαλονίκης,.
-Αναβάθμιση γραμμής Αχαρνές - Οινόη.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v