Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Διχασμένες οι ευρωπαϊκές αγορές

Μικτή εικόνα στις ευρωαγορές, με μεγάλους ηττημένους τις ασφαλιστικές και τις εταιρίες πυρηνικής ενέργειας ενώ τα χρηματιστήρια της περιφέρειας κινούνται ανοδικά μετά την συμφωνία που επετεύχθη στις Βρυξέλλες.

Μικτή εικόνα επικρατεί στις ευρωπαϊκές αγορές, με μεγάλους ηττημένους τον ασφαλιστικό κλάδο και τις εταιρίες πυρηνικής ενέργειας ενώ από την άλλη πλευρά, τα χρηματιστήρια της αποκαλούμενης περιφέρειας κινούνται ανοδικά μετά την συμφωνία που επετεύχθη στις Βρυξέλλες για την αντιμετώπιση της κρίσης στην ευρωζώνη.

Συγκεκριμένα, ο γερμανικός DAX 30 υποχωρεί κατά 1,23% στις 6895 μονάδες, ο γαλλικός CAC 40 καταγράφει απώλειες 0,65% στις 3903 μονάδες ενώ στο Λονδίνο οι FTSE 100 υποχωρεί κατά 0,34% στις 5809 μονάδες.

Θετικό όμως, είναι το κλίμα στις αγορές του ευρωπαϊκού Νότου, με τον ισπανικό ΙΒΕΧ να ενισχύεται κατά 1,02% στις 10504 μονάδες, τον πορτογαλικό PSI να καταγράφει άνοδο 1,19% στις 7990 μονάδες, ενώ στο Μιλάνο ο FTSE MIB ενισχύεται κατά 0,18% στις 21902 μονάδες

Πτωτικά κινούνται και τα futures της Wall Street, ενώ έντονες απώλειες καταγράφει στην ηλεκτρονική διαπραγμάτευση η μετοχή της General Electric η οποία είχε σχεδιάσει τους πυρηνικούς αντιδραστήρες στην Φουκουσίμα. 

Ως προς τις αγορές του ευρωπαϊκού Νότου, τα όσα συμφωνήθηκαν στις Βρυξέλλες ήταν καταλυτικά και οδήγησαν σε αποκλιμάκωση της έντασης στην αγορά ομολόγων με υποχώρηση των spread και των CDS στα κρατικά χαρτιά της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και της Ελλάδας.

Τα χρηματιστήρια Γαλλίας και Γερμανίας ωστόσο, κινούνται στον ρυθμό των Ρίχτερ της Ιαπωνίας. Μετοχές του ασφαλιστικού κλάδου όπως η Swiss Re, η Munich Re και η Hannover Re δέχονται ισχυρές πιέσεις καθώς διατυπώνονται οι πρώτες εκτιμήσεις για το κόστος της τραγωδίας στην Ιαπωνία. Κάθετη πτώση 7,9% καταγράφει και η μετοχή της Aveva, καθώς σε διεθνές επίπεδο διεξάγεται πλέον συζήτηση για τους κανόνες ασφαλείας στα εργοστάσια πυρηνικής ενέργειας.

Έντονες πιέσεις δέχεται και ο κλάδος των αυτοκινητοβιομηχανιών και ειδικότερα η μετοχή της Renault καθώς η Nissan ανακοίνωσε το πάγωμα της παραγωγής της μέχρι τις 20 Μαρτίου, τουλάχιστον.


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v