ΑΔΩΝΙΣ: Παρά τις διαψεύσεις, η κίνηση του αντιπροέδρου της ΝΔ και υπουργού Υγείας να μιλήσει για αλλαγή εκλογικού νόμου (μείωση του ποσοστού αυτοδυναμίας στο 35%) έχει προκαλέσει αίσθηση. Κι επειδή το πολιτικό σκηνικό είναι τόσο θολό που μόνο ένας μάντης μπορεί να προβλέψει ισορροπίες δυνάμεων μεταξύ κομμάτων, τα σενάρια δίνουν και παίρνουν, με έναυσμα και τις δηλώσεις του.
Όλοι αντιλαμβάνονται ότι η μείωση του πήχη ανοίγει νέους δρόμους, όχι μόνο για αυτοδυναμία αλλά και για συγκυβέρνηση, αν η αυτοδυναμία της ΝΔ αποδειχθεί δύσκολη. Όμως όσο κατεβαίνει ο πήχης τόσο αυξάνονται και οι πιθανότητες συγκυβέρνησης με μικρότερα κόμματα.
Άλλο να πρέπει να συγκυβερνήσεις με τον Βελόπουλο ή με το ΠΑΣΟΚ, ειδικά αν έχει π.χ. αρχηγό τον Δούκα ή τον Ανδρουλάκη, κι άλλο να σου κάνει ένα μικρότερο κόμμα από τα δεξιά, όπως π.χ. με τη «σοβαρή και γλυκιά» Αφροδίτη Λατινοπούλου, τα ποσοστά της οποίας δείχνουν να ανεβαίνουν.
ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής προκάλεσε το τελευταίο χρονικό διάστημα για δεύτερη φορά το ενδιαφέρον της ασφαλιστικής αγοράς. Η πρώτη ήταν όταν είχε δώσει το παρών σε εκδήλωση της Mega Brokers και η πιο πρόσφατη όταν ανέλαβε τη θέση του προέδρου στη Syndea (πρώην Συνεταιριστική Ασφαλιστική).
Να θυμίσουμε πως ο μεγαλύτερος μέτοχος της Syndea είναι η Συνεταιριστική Ένωση Καπνοπαραγωγών Ελλάδας, με τον Κώστα Καραμανλή να έχει αναλάβει την προεδρία της ΣΕΚΕ εδώ και περίπου δύο χρόνια.
Πάντως, είναι η πρώτη φορά που Έλληνας πρώην πρωθυπουργός ασχολείται μετά τη θητεία του με τον χώρο των επιχειρήσεων και σε κάθε περίπτωση αποτελεί μια καλή είδηση για τον ασφαλιστικό κλάδο, το ότι ένας πρώην πρωθυπουργός ασχολείται πλέον ενεργά σε αυτόν.
ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ: Οι ραγδαίες εξελίξεις στην Μέση Ανατολή έχουν προκαλέσει συναγερμό στην κυβέρνηση, που φοβάται για πιθανή νέα έξαρση των μεταναστευτικών ροών προς τη χώρα μας. Ήδη οι πρώτοι πρόσφυγες πολέμου εγκατέλειψαν τον Λίβανο μετά τις μαζικές επιθέσεις του Ισραήλ και, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, υπολογίζονται περίπου στους 90.000.
Τη σοβαρότητα της κατάστασης επεσήμανε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος: «Αν αύριο έχουμε ανάφλεξη στον Λίβανο με χερσαία εισβολή του Ισραήλ, θα δημιουργηθεί κύμα εκατομμυρίων προσφύγων και εκεί όλες οι στρατηγικές θα πάνε στράφι».
Η Αθήνα επιδιώκει την καλύτερη δυνατή συνεργασία με την Τουρκία και μέχρι τώρα δηλώνει ικανοποιημένη από τα αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια, ωστόσο οι ισορροπίες είναι λεπτές και οι εξελίξεις απρόβλεπτες.
Προσώρας, το μεγαλύτερο ζήτημα παρατηρείται στο νότιο Αιγαίο και την Κρήτη. Εν τω μεταξύ, η Ευρώπη εμφανίζεται για μία ακόμη φορά διχασμένη όσον αφορά την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα…
DIMAND: Ομολογιακό δάνειο 13,7 εκατ. ευρώ από την Attica Bank πήρε στις αρχές Σεπτεμβρίου η θυγατρική της εισηγμένης Random. Στόχος η αναχρηματοδότηση σύμβασης ανοικτού αλληλόχρεου λογαριασμού, καθώς και η χρηματοδότηση μέρους του επενδυτικού πλάνου.
Η Random έχει στην ιδιοκτησία της πολυώροφο κτίριο 11.654 τ.μ. στα Κάτω Πατήσια και το επενδυτικό σχέδιο προβλέπει την ανάπτυξη συγκροτήματος γραφείων. Ηδη από τις αρχές Φεβρουαρίου υπεγράφη προσύμφωνο μίσθωσής του στα ΕΛΤΑ.
ΕΥΑΘ: Στο… περίμενε βρίσκεται η εταιρεία σε ό,τι αφορά τα νέα τιμολόγια. Η ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική έληξε στις 31/12/2023 και το Δ.Σ. υπέβαλε ήδη από το τέλος της περασμένης χρονιάς πρόταση στην αρμόδια Αρχή για την αναπροσαρμογή της.
Ο Σεπτέμβριος τελειώνει και επί του παρόντος δεν έχει δοθεί έγκριση από τη ΡΑΑΕΥ. Ετσι, τα μεγέθη του πρώτου εξαμήνου διαμορφώθηκαν με τα τιμολόγια «παγωμένα».
Η νέα τιμολογιακή πολιτική, όταν εγκριθεί, δεν θα έχει αναδρομική ισχύ.
ΛΕΒΕΝΤΕΡΗΣ: Στο +29% έκλεισε την Παρασκευή η κοινή μετοχή -και με σχετικά υψηλή αξία συναλλαγών, 3.000 ευρώ, για τα φτωχά δεδομένα του τίτλου-, μετά και τη δημοσίευση των εξαμηνιαίων αποτελεσμάτων της εταιρείας.
Τα «καλά νέα» δεν αφορούσαν τις επιδόσεις της εισηγμένης (ζημιά 420 χιλ. ευρώ) αλλά την κινητικότητα που παρατηρείται στο μέτωπο της πώλησης των περιουσιακών της στοιχείων. Σύμφωνα μάλιστα με υπολογισμούς, το ποσό που θα μπορούσε να προκύψει μετά την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας θα ήταν ικανό να υπερκαλύψει τις υποχρεώσεις της εισηγμένης (1,55 εκατ. προς τους βασικούς μετόχους και γύρω στο 1,5 εκατ. προς τράπεζες και προμηθευτές).
Ακόμη και έτσι, όμως, να εξελιχθούν τα πράγματα, το περίσσευμα δεν πρόκειται να είναι κάτι το μεγάλο και κυρίως μιλάμε για μια εταιρεία που ουσιαστικά θα είναι χωρίς αντικείμενο (ελάχιστος τζίρος στον χώρο της συρματουργίας) και χωρίς πάγια περιουσιακά στοιχεία.
Τώρα, αν βρεθεί κάποιο λόμπι και μιλήσει περί «οχημάτων» (ζουν ακόμη αυτά;) ή άλλων σχετικών, όλα θα μπορούσαν να γίνουν στο ταμπλό του ΧΑ.
ORILINA: Πέντε ιδιωτικά συμφωνητικά για πώληση υπό ανέγερση κατοικιών του συγκροτήματος «Marina Residences by Kengo Kuma» στο Ελληνικό έχει υπογράψει ως το τέλος Ιουλίου η εισηγμένη.
Το αθροιστικό τίμημα πώλησης για τις παραπάνω μελλοντικές κατοικίες ανέρχεται σε 32,95 εκατ. ευρώ. Η Orilina βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την υπογραφή πρόσθετων συμφωνητικών πώλησης, καθώς στο συγκρότημα θα αναπτυχθούν 20 πολυτελείς κατοικίες.
Το ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 57,4 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί κατά 68% από ίδια κεφάλαια και κατά 32% από δανεισμό.
Τον Αύγουστο ξεκίνησαν οι εργασίες εκσκαφής θεμελίωσης και σκυροδέτησης για το συγκρότημα κατοικιών, ενώ υποβλήθηκε στην πολεοδομία ο φάκελος προέγκρισης προς το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής για την οικοδομική άδεια του συγκροτήματος εστίασης και αναψυχής.
Για τη χρηματοδότηση της πρώτης φάσης των εργασιών έχει συναφθεί δανεισμός 15 εκατ. ευρώ.
ΑΣΤΑΚ: Άλλα πέντε ακίνητα, στο πλαίσιο της συναλλαγής Skyline, μεταβίβασε το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου η Alpha Real Estate (ΑΣΤΑΚ), εισπράττοντας 7,5 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών το 1 εκατ. ευρώ αποτελεί κεφαλαιακό κέρδος.
Υπενθυμίζεται ότι εντός του 2023 η Alpha Real Estate μεταβίβασε 10 ακίνητα (9 εξ ολοκλήρου και ένα μερικώς), έναντι τιμήματος 20,13 εκατ. ευρώ. Τα εναπομείναντα ακίνητα αναμένεται να πουληθούν φέτος.
OΛΠ: Ενα μάλλον απρόσμενο, έμμεσο όφελος είχε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, από τα προβλήματα που προκάλεσε στην εφοδιαστική αλυσίδα η κρίση στη Μέση Ανατολή.
Το πρώτο εξάμηνο ο όγκος διακίνησης αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 28,6% (124.698 έναντι 174.555 το 2023), γεγονός που αποδίδεται στη συμφόρηση του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων που δημιουργήθηκε από τις μεγαλύτερες, από το συνηθισμένο, περιόδους αποθήκευσης φορτίου στις προβλήτες του λιμανιού.
Ουδέν κακόν αμιγές καλού όμως. Σύμφωνα με τη λογιστική κατάσταση, η έκτακτη αυτή περίσταση προσέφερε σημαντικά αυξημένα τέλη υπηρεσιών αποθήκευσης στον ΟΛΠ. Εφτασαν τα 10,1 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο έναντι μόλις 3,2 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2023. Ετσι, υπερκαλύφθηκε η απώλεια από τη μείωση των άλλων εσόδων, και κυρίως των μειωμένων επιπέδων διακίνησης.
Πάρκινγκ από χρυσάφι…