ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: Στο στρατηγείο της οδού Αιόλου περιμένουν τον Οκτώβριο να βάλουν εμπρός νέα σχέδια, τόσο στο μέτωπο της διεύρυνσης των πηγών εσόδων όσο και σε ό,τι αφορά τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους.
Τα επεκτατικά σχέδια του Παύλου Μυλωνά (φωτ.) προβλέπουν εστίαση σε κερδοφόρες δραστηριότητες με αιχμή την τεχνολογία και στόχο τη διεύρυνση του πελατολογίου. Θα χρηματοδοτηθούν από την υψηλή ρευστότητα 9,1 δισ. ευρώ που διαθέτει η τράπεζα.
Στο μέτωπο του κόστους έρχονται στοχευμένες κινήσεις που περιλαμβάνουν πρόγραμμα εθελουσίας με αιχμή τους εργαζόμενους στα καταστήματα, αλλά και περαιτέρω ανάπτυξη των ψηφιακών καναλιών διάθεσης προϊόντων.
Όλα αυτά όμως μετά τον Οκτώβριο, καθώς πρέπει να κλείσει το κεφάλαιο της συμμετοχής του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) στην τράπεζα. Επομένως, μετά το placement θα έρθουν και οι νέες στρατηγικές κινήσεις του CEO Παύλου Μυλωνά.
ΤΡΑΠΕΖΕΣ: Οι τραπεζικές προμήθειες φαίνεται ότι θα απασχολήσουν εκ νέου την επικαιρότητα το προσεχές διάστημα, με άξονα κυρίως την αντιπολίτευση.
Η στήλη πληροφορείται ότι για την ηγεσία του οικονομικού επιτελείου δεν υπάρχει σοβαρός λόγος να ανοίξει εκ νέου ζήτημα προμηθειών, κι αυτό διότι οι τράπεζες προχώρησαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα σε μειώσεις. Βέβαια, στις πολιτικές ομιλίες της ΔΕΘ δεν αποκλείεται να ακουστεί το θέμα αλλά με ήπιο τρόπο.
Την ίδια στιγμή, θα ξεκινήσει και η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τα επιτόκια καταθέσεων και χορηγήσεων. Επί της ουσίας, για το χάσμα που τα χωρίζει…
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: Επισπεύδονται οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της νέας σύμβασης Παραχώρησης της Αττική Οδού, αφού μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και την ίδρυση των δύο SPVs που θα αναλάβουν το έργο εκ μέρους της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σήμερα στο προγραμματισμένο υπουργικό συμβούλιο αναμένεται να δοθεί η εξουσιοδότηση στον Κωστή Χατζηδάκη και στον Χρήστο Σταϊκούρα να υπογράψουν τη σχετική σύμβαση με το νέο Παραχωρησιούχο και το ΤΑΙΠΕΔ.
Θα προλάβουν άραγε να υπογράψουν τη σύμβαση πριν τη ΔΕΘ;
Ο αγώνας δρόμου, πάντως, δεν αφορά μόνο στην «επικοινωνία» των επιτευγμάτων της κυβέρνησης, αλλά κυρίως στην είσπραξη του τιμήματος (3,27 δισ. ευρώ) που έχει εγγραφεί στο φετινό προϋπολογισμό.
Σε κάθε περίπτωση, η υπογραφή είναι σημαντική, αλλά θα ακολουθήσει η κύρωση από τη Βουλή και η γραφειοκρατική διαδικασία έως την οριστική μεταβίβαση του αυτοκινητοδρόμου στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που δεν φαίνεται σήμερα ορατή πριν το τέλος του 2024.
MOTOR OIL-NRG: Σε πρόωρη αποπληρωμή δανείων, ύψους περίπου 23 εκατ. ευρώ, προχώρησε τον περασμένο Μάρτιο η NRG, θυγατρική της Motor Oil στην προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος.
Η εταιρεία, στις αρχές της χρονιάς, εισέπραξε από το ΔΑΠΕΕΠ εκκρεμείς επιδοτήσεις, αξίας 40,3 εκατ. ευρώ, για καταναλώσεις ηλεκτρικής ενέργειας μικρών επιχειρήσεων με παροχές ισχύος ως και 35 kVA. Μέρος της παραπάνω ρευστότητας χρησιμοποιήθηκε για πρόωρη αποπληρωμή τραπεζικού δανεισμού, τον οποίο είχε αναχρηματοδοτήσει τον Νοέμβριο του 2023, αποπληρώνοντας ταυτόχρονα μέρος του.
Ο συνολικός της δανεισμός στις 31/12/2023 διαμορφωνόταν σε 83 εκατ. ευρώ, έναντι 142 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.
Στη μείωσή του συνέβαλε η αποκλιμάκωση των τιμών φυσικού αερίου και η συνεπακόλουθη εξομάλυνση των τιμών χονδρικής σε ηλεκτρική ενέργεια, με αποτέλεσμα τον εξορθολογισμό του κεφαλαίου κίνησης.
MOTOR OIL-NRG ΙΙ: Η NRG πέτυχε πέρσι να διευρύνει το μικτό περιθώριο κέρδους, συγκρατώντας τα EBITDA στα επίπεδα των 16 εκατ. ευρώ, παρά τη μείωση της αξίας πωλήσεων κατά περίπου 342 εκατ. ευρώ (648,6 εκατ. ευρώ), λόγω εξομάλυνσης των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας σε σχέση με το 2022. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 4,3 εκατ. ευρώ, έναντι 6,2 εκατ. ευρώ το 2022.
Η εταιρεία εμφάνισε καθαρές ταμειακές ροές 53,6 εκατ. ευρώ από λειτουργικές δραστηριότητες. Οι παραπάνω ροές χρηματοδότησαν τις επενδύσεις (περί τα 18 εκατ. ευρώ) και την αποπληρωμή δανείων/μισθώσεων, ύψους 58 εκατ. ευρώ (σ.σ. για την αποπληρωμή χρησιμοποίησε και ταμειακά διαθέσιμα ύψους 22,7 εκατ. ευρώ).
MOTOR OIL-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Το απόγευμα ανακοινώνει αποτελέσματα 2ου τριμήνου η εισηγμένη. Η Eurobank Equities εκτιμά ότι θα είναι ισχυρά, χάρη στα βελτιωμένα περιθώρια κέρδους. Βλέπει έσοδα 3,1 δισ. ευρώ (+18%) και προσαρμοσμένα EBITDA στη ζώνη των 285 εκατ. ευρώ (+84% σε ετήσια βάση). Υπερδιπλάσια αναμένονται και τα προσαρμοσμένα κέρδη, στα 150 εκατ. ευρώ.
Από την πλευρά της, η Optima τοποθετεί τα προσαρμοσμένα EBITDA στα 264 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα από το consensus των αναλυτών, και την κερδοφορία στα 136 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, περιμένει περαιτέρω απομόχλευση λόγω ισχυρής λειτουργικής κερδοφορίας.
COCA COLΑ: Η μετοχή με την υψηλότερη κεφαλαιοποίηση στο χρηματιστήριο λειτούργησε ως αντίβαρο στη χθεσινή πτώση, περιορίζοντας τις απώλειες σε επίπεδο Γενικού Δείκτη στο -0,36%, παρότι κάποια blue chips δέχτηκαν ισχυρότερες ρευστοποιήσεις.
Ο τίτλος έκλεισε με άνοδο 1,39% στα 32,08. Ηταν και «φθηνή» άμυνα, καθώς ο τζίρος μόλις ξεπέρασε τις 300 χιλιάδες ευρώ.
Η μετοχή, πάντως, έχει ουσιαστικά κολλήσει περίπου στα επίπεδα που βρέθηκε στο sell off της 5ης Αυγούστου (31,46 ευρώ). Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών η Eurobank Equities υποβάθμισε τη σύσταση σε «διακράτηση», δίνοντας τιμή-στόχο τα 33,5 ευρώ.
ΟΜΙΛΟΣ VIOHALCO: Δεύτερη ημέρα ρευστοποιήσεων για τον τίτλο, μετά το ανοδικό σερί των προηγούμενων ημερών. Εκλεισε στα 5,75 ευρώ (-2,38%), που ήταν και το χαμηλό ημέρας, με τις συναλλαγές στις 648 χιλιάδες ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τον όμιλο, πάντως, τα βλέμματα χθες έπεσαν στη Cenergy, με την αγορά να περιμένει την ανακοίνωση αποτελεσμάτων εξαμήνου μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης. Εκτός απ' αυτά, όμως, έμαθε και την πρόθεση της διοίκησης να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ύψους έως 200 εκατ. ευρώ.
Ο τίτλος μέχρι το μεσημέρι ήταν ουσιαστικά αμετάβλητος. Αίφνης όμως, μετά τις 15:00, ήρθε η βουτιά. Ολοκλήρωσε τη συνεδρίαση με απώλειες 3,32%, στα 9,61 ευρώ, μια ανάσα από το χαμηλό ημέρας και με τις συναλλαγές στο 1,8 εκατ. ευρώ.