ΔEΗ: Νωρίτερα από το 2026 θα πετύχει η Επιχείρηση τον στόχο για επέκταση της δυναμικότητας της σε ΑΠΕ στα 5,5 GW.
Η ΔΕΗ διαθέτει ήδη 1,5 GW ΑΠΕ σε λειτουργία. Με την προσθήκη των 629 MW, που θα αποκτήσει από τη Macquarie, βάσει του SPA και τα 3,3 GW, τα οποία βρίσκονται είτε υπό κατασκευή είτε, σε ώριμο στάδιο για να ξεκινήσει η κατασκευή, φτάνει στα 5,4 GW. Ητοι, στο 98% του στόχου.
Εξ ου και ο στόχος θα αναθεωρηθεί ανοδικά από τη διοίκηση του Γιώργου Στάσση (φωτό), κατά το επόμενο investor day, που προβλέπεται να πραγματοποιηθεί Νοέμβριο ή Δεκέμβριο.
ΔEΗ ΙΙ: Πέραν των παραπάνω, υπάρχει η συμφωνία με την Metlen, η οποία επιτρέπει στη ΔEΗ να αγοράσει, υπό προϋποθέσεις, ΑΠΕ ως 2 GW σε Ιταλία, Ρουμανία, Κροατία και Βουλγαρία, με ορίζοντα υλοποίησης τα τρία χρόνια.
Με την γρήγορη επέκταση μέσω εξαγορών και εκτεταμένου επενδυτικού προγράμματος, η ΔEΗ αποκτά την ευχέρεια να επιλέγει από εδώ και στο εξής ποια από τα έργα του pipeline θα προκρίνει, με κριτήριο την αποδοτικότητά τους.
ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ: Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού βρίσκεται από τις 9 Αυγούστου ο φάκελος του deal εξαγοράς από τη SMERemediumCap των επιχειρήσεων «ΛΑΤΖΙΜΑΣ», «Ελαια Σητείας» και «Olympian Green International» μέσω της νέας εταιρείας «THE OLIVE LEGEND GROUP Α.Ε.».
Στη νέα αυτή εταιρεία, η SMERemediumCap του Νίκου Καραμούζη είναι μέτοχος πλειοψηφίας και η «ΙNSPIRING EARTH» μέτοχος μειοψηφίας.
Το αντικείμενο της «Ελαια Σητείας» είναι υπηρεσίες επεξεργασίας, τυποποίησης και αποθήκευσης ελαιών και ελαιόλαδου, το χονδρικό, λιανικό και εξαγωγικό εμπόριο ελαιόλαδου, βρωσίμων ελαίων και ελαιών, παντός είδους φυτικών ελαίων.
Το αντικείμενο εργασιών της εταιρείας «Olympian Green International» είναι η εισαγωγή και εξαγωγή των προϊόντων ελαιόλαδου, ελαίων και των συναφών αυτών προϊόντων.
AMAZON: Ο παγκόσμιος γίγαντας του λιανεμπορίου ανακοίνωσε ότι προσφέρει παραδόσεις ειδών παντοπωλείου σε όλους τους πελάτες σε 100 πόλεις του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ τα μέλη του Prime θα συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση σε περισσότερες επιλογές παράδοσης και δωρεάν αποστολή, με την προϋπόθεση ελάχιστης δαπάνης.
Όμως η είδηση είναι μέσα στην είδηση. Τα μέλη του Prime που ψωνίζουν στο Amazon Fresh online και στα 20 καταστήματα στο Λονδίνο και στα νοτιοανατολικά, θα έχουν πρόσβαση στις «Προσφορές μελών του Prime».
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Έκπτωση έως και 50% σε σειρά προϊόντων στο κατάστημα και στο διαδίκτυο κάθε εβδομάδα, μαζί με επιπλέον 10% έκπτωση στα προϊόντα «Price Cut» στο κατάστημα.
ΓΑΛΛΙΑ: Ξεχάστε την Carrefour, η εταιρεία που καταγράφει την ταχύτερη ανάπτυξη στη Γαλλία είναι η Le Groupement Les Mousquetaires, που διαχειρίζεται την αλυσίδα Intermarché.
Αυτό δεν το λέει η στήλη, αλλά η Kantar. Σύμφωνα με τα στοιχεία της βρετανικής εταιρείας ερευνών αγοράς, ο γαλλικός όμιλος ελέγχει πλέον μερίδιο 17,1% της συνολικής πίτας, το οποίο οφείλεται στις επιδόσεις του σήματος Intermarché (αύξηση 0,6%, στο 14,1%).
Πολύ καλές και οι επιδόσεις από την E. Leclerc που κέρδισε 0,6%, για να φτάσει στο 12,1% του μεριδίου αγοράς.
Όσο για την καταναλωτική δαπάνη; Αυτή σταθεροποιείται, λέει η Kantar.
ΠΕΡΣΕΥΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ: Ο διπλασιασμός των χρηματοοικονομικών εξόδων (5,3 από 2,68 εκατ. ευρώ) και τα αυξημένα λοιπά έξοδα (6,9 από 3,7 εκατ. ευρώ) πίεσαν την κερδοφορία της κλινικής στη χρήση 2023, με τα κέρδη να μειώνονται σε 4,9 εκατ. ευρώ από 11,2 εκατ. ευρώ το 2022.
Μικρότερο ρόλο έπαιξε η μείωση των περιθωρίων κέρδους λόγω απορρόφησης μέρους του ιατρικού πληθωρισμού. Ο καθαρός δανεισμός διαμορφώθηκε στις 31/12 σε 57,1 εκατ. ευρώ με τα EBITDA χρήσης 2023 σε 22,3 εκατ. ευρώ (net debt/EBITDA 2,56x).
Η Περσεύς Υγειονομική Μέριμνα (Metropolitan), συνδεδεμένη εταιρεία με την HHG, εξέδωσε, το Νοέμβριο του 2023, υποτελές μη εξασφαλισμένο ομολογιακό, ύψους 83 εκατ. ευρώ, κυμαινόμενου επιτοκίου, το οποίο κάλυψε η HHG.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Για απόβαση των Τούρκων τουριστών στα ελληνικά νησιά τους τελευταίους τρεις μήνες γράφουν μέσα της γειτονικής χώρας. Μάλιστα, τονίζουν ότι τουρκικοί παραθαλάσσιοι προορισμοί όπως η Αλικαρνασσός και το Τσεσμέ είναι σχεδόν… άδειοι.
Μια από τις βασικές αιτίες της απόβασης είναι και οι τιμές, οι οποίες καταγράφονται χαμηλότερες σε σχέση με την Τουρκία τόσο στην εστίαση, όσο και στα ξενοδοχεία, με τους τουρίστες να ποστάρουν στα social media φωτογραφίες από τις αποδείξεις στα εστιατόρια αντί για τα συνήθη… ηλιοβασιλέματα.
Από την άλλη πλευρά, όμως, για τους Γερμανούς η Τουρκία παραμένει… hot spot ως μια από τις πιο φθηνές χώρες για διακοπές αλλά και… φθηνότερη από την Ελλάδα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι διακοπές στην Τουρκία είναι κατά 41% φθηνότερες από αυτές στη Γερμανία, ενώ οι διακοπές στην Ελλάδα είναι φθηνότερες μόλις κατά 23%.
Πώς εξηγείται το παράδοξο; Από το… μείγμα των διακοπών, λένε οι ειδικοί, καθώς οι ευρωπαίοι παραθεριστές προτιμούν τα all-inclusive ενώ οι Τούρκοι επιλέγουν μικρότερα καταλύματα και τρώνε έξω!