Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουλ 16 2024

Σιδηρόδρομος: Τα 500 (χαμένα) εκατομμύρια -ΝΔ: Το φάουλ του Γιάννη Λοβέρδου -Tips για Attica Bank, Public, ΑΣΤΑΚ

Σιδηρόδρομος: Τα 500 (χαμένα) εκατομμύρια -ΝΔ: Το φάουλ του Γιάννη Λοβέρδου -Tips για Attica Bank, Public, ΑΣΤΑΚ

ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Σε νέο ατόπημα υπέπεσε ο βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Λοβέρδος, μετά την προσβλητική επίθεση που είχε εξαπολύσει σε συναδέλφους του της ΝΔ λίγες μέρες μετά τις ευρωεκλογές. 

Αυτή τη φορά στο στόχαστρο του… ζωηρού βουλευτή βρέθηκε ο συνάδελφός του στον ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Καραμέρος. Όταν αυτός έδειχνε και περιέγραφε ένα χαρτί με σχεδιάγραμμα για τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, ο κ. Λοβέρδος αντέδρασε με ανεξήγητη επιθετικότητα, τσαλακώνοντας και πετώντας το χαρτί του κ. Καραμέρου! 

Κίτρινη κάρτα στον γαλάζιο βουλευτή για ένα ανόητο φάουλ…

 

ΠΑΣΟΚ: Εντείνονται οι διεργασίες στο ΠΑΣΟΚ για την εκλογή νέου προέδρου. 

Την Πέμπτη θα συνεδριάσει η Επιτροπή Δεοντολογίας, Εφαρμογής Καταστατικού και Πιστοποίησης (ΕΔΕΚΑΠ), η οποία παράλληλα με τον αναλυτικό οδηγό προς τους υποψηφίους, θα προσπαθήσει να δώσει λύση στην υπόθεση του ασυμβίβαστου του Χάρη Δούκα, όπως καταδεικνύει άρθρο του καταστατικού του κόμματος. 

Τον δρόμο πάντως φαίνεται να έχει δείξει ο ίδιος ο Νίκος Ανδρουλάκης, ο οποίος έχει διαμηνύσει ότι δεν θα σταθεί εμπόδιο σε οποιαδήποτε υποψηφιότητα. 

Αυτές μάλιστα αναμένεται να αυξηθούν, με την ανακοίνωση και της Άννας Διαμαντοπούλου, νέας επίδοξης προέδρου του πάλαι ποτέ πανίσχυρου κινήματος. 

 

ΚΥΣΕΑ: Στην τυπική έγκριση της προμήθειας μιας μοίρας νέων μαχητικών πέμπτης γενιάς F-35, καθώς και των τεσσάρων μη επανδρωμένων ελικοπτέρων Camcopter S-100 που θα επιχειρούν από τις νέες φρεγάτες FDI, αναμένεται να προχωρήσει σήμερα το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας (ΚΥΣΕΑ), που θα συνεδριάσει στο Μαξίμου. 

Τα δύο εξοπλιστικά προγράμματα πήραν ήδη τη θετική κρίση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής στα τέλη Ιουνίου. Ακολούθως, το τελικό κείμενο της επιστολής αποδοχής (LOA) θα σταλεί στη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων προκειμένου να κοινοποιηθεί στις εμπλεκόμενες χώρες. 

 

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ: Περισσότερο από ενάμιση χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών, η κατάσταση παραμένει τραγελαφική. Οι μηχανοδηγοί στέλνουν εξώδικα για θέματα ασφαλείας, ενώ ΟΣΕ και Hellenic Train εκδίδουν ανακοινώσεις με γενικολογίες του τύπου «οι δυσλειτουργίες του παρελθόντος έχουν εντοπιστεί από τις Διοικήσεις και έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες επίλυσης» (τι λες, ρε παιδί μου…).

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων βγάζει -και τυπικά- γραμμές από το δίκτυο, για λόγους ασφαλείας, μετά τις ζημιές που υπέστησαν από τον κακοκαιρία Ντάνιελ τον περασμένο… Σεπτέμβριο, ενώ κάθε 1-2 μήνες ρίχνει και μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ πρόστιμα για θέματα ασφαλείας.

Ενδεικτικά δε, την Κυριακή ακυρώθηκαν όλα τα δρομολόγια του προαστιακού στην Πάτρα, καθώς… στράβωσαν οι γραμμές λόγω καύσωνα!

Αυτό που λέμε «ήταν στραβό το κλήμα, το έφαγε και ο γάιδαρος».

Πίσω από την… κουρτίνα, τα προβλήματα είναι ακόμη σοβαρότερα. Οι Ιταλοί της Hellenic Train (μέτοχος της οποίας είναι οι κρατικοί σιδηρόδρομοι της γειτονικής χώρας) γνωρίζουν, λένε οι πληροφορίες, ότι μετά από τέτοιο πλήγμα, το καλύτερο που έχουν να κάνουν, είναι να φύγουν… τρέχοντας από την Ελλάδα, μόλις αποκατασταθεί η κατάσταση.

Μεταξύ μας, το ίδιο επιθυμεί διακαώς και η ελληνική κυβέρνηση, σημειώνουν οι πηγές μας. Το πρόβλημά της θα μπορούσε να περιγραφεί με μια φράση: «Κι αυτό τον έρημο τον σιδηρόδρομο ποιος θα τον πάρει». Γιατί; θα ρωτήσετε.

 

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΙΙ: Διότι η ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου είναι πολύ πιο δύσκολη άσκηση απ' όσο νομίζουν οι περισσότεροι. Λόγω ανυπαρξίας σχετικών υποδομών, αλλά και κατάλληλων εκτάσεων για την επέκταση και συμπλήρωσή του, στα πρότυπα του εξωτερικού.

Μιλάμε για project μεγάλου κόστους που θα διατρέχει την Ελλάδα και μόνο ο Θεός ξέρει πότε θα μπορούσε να ολοκληρωθεί.

Θυμίζουμε επ' αυτού ότι αρχικά η συμφωνία με τους Ιταλούς προέβλεπε ότι θα κάνουν επενδύσεις ύψους 600 έως 750 εκατ. ευρώ, στον σιδηρόδρομο, αλλά επί υπουργίας Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή περίπου 500 εκατ. ευρώ έπεσαν στη διαδρομή και… χάθηκαν, χωρίς να ανοίξει μύτη.

Τυχαίο; Μάλλον όχι, ουδείς όμως έχει δώσει την παραμικρή εξήγηση για αυτή την «απώλεια».

«Κλάφ' τα, Χαράλαμπε» είναι η κατάσταση στον σιδηρόδρομο και παρά τις εξαγγελίες, μάλλον έτσι θα παραμείνει.

 

TΡΑΜΠ: Μετά τον Elon Musk και ο Bill Ackman. Λίγη ώρα μετά την ανάρτηση του εκκεντρικού Elon που επαναλαμβάνει την υποστήριξή του προς τον υποψήφιο για την προεδρία των ΗΠΑ, ήταν η σειρά του γνωστού επικεφαλής του Pershing Square Capital Management να συστρατευθεί.

«Θα υποστηρίξω επίσημα τον @realDonaldTrump», έγραψε ο Ackman στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X. «Σας διαβεβαιώνω ότι πήρα αυτή την απόφαση προσεκτικά, ορθολογικά και βασιζόμενος σε όσο το δυνατόν περισσότερα εμπειρικά δεδομένα».

 

Από τους hedge funds activists ο 58ετής θεωρείται από τα σημεία αναφοράς της Wall Street καθώς ήταν από τους πρώτους που είχαν σπεύσει να ζητήσουν την παραίτηση Τραμπ μετά την επίθεση/εισβολή στο Καπιτώλιο (στις 6 Ιανουαρίου 2021).

 

PUBLIC: Την τροποποίηση της σύμβασης με την Πειραιώς, για ομολογιακό δάνειο, που έχει εκδώσει η Public και έχει καλύψει η τράπεζα, συμφώνησαν τα δύο μέρη.

Με βάση τα όσα αναφέρονται στις οικονομικές καταστάσεις 2023 της Public, συμφωνήθηκε να παραταθεί για ένα χρόνο η καταβολή 16 εκατ. ευρώ (σ.σ. ήταν να καταβληθούν φέτος) καθώς και η μείωση του περιθωρίου δανεισμού (spread) από 2,8% σε 2,4%.

Ταυτόχρονα, η Public ανανέωσε για μια πενταετία ομολογιακό, ύψους 5 εκατ. ευρώ, που έχει καλύψει η Attica Bank. Τέλος, σύναψε με τη Eurobank σύμβαση πίστωσης 7 εκατ. ευρώ, με ανοικτό αλληλόχρεο λογαριασμό και αποπλήρωσε πρόωρα την Alpha, καταβάλλοντας 4 εκατ. ευρώ.

 

ΑΣΤΑΚ: Το ποσό των 3,64 εκατ. ευρώ (0,26 ευρώ ανά μετοχή) προτείνει το Δ.Σ. της Alpha Real Estate Services (πρώην Αστικά Ακίνητα) να διατεθεί στους μετόχους ως μέρισμα χρήσης 2023 και να διανεμηθούν στο προσωπικό ως επιβράβευση 266 χιλ. ευρώ από τα περσινά κέρδη.

Για τη φετινή χρήση προτείνεται οι μέτοχοι να προεγκρίνουν αμοιβές μελών Δ.Σ. ως 385 χιλ. ευρώ έναντι 291 χιλ. πέρσι, μαζί με τροποποίηση της πολιτικής αποδοχών, ώστε να συνάδει με αυτή του ομίλου.

Ήτοι πέραν των σταθερών αποδοχών για τα διευθυντικά στελέχη προβλέπονται εταιρικές παροχές και bonuses (μετρητοίς ή σε μετοχές), βάσει δεικτών αποδοτικότητας.

 

ATTICA BANK: Στον «αφρό» βρέθηκε η μετοχή τη Δευτέρα, καταγράφοντας εντυπωσιακά κέρδη 8,59% στα 13,9 ευρώ, με αυξημένο τζίρο.

Αφορμή στάθηκε το ξεκαθάρισμα του «οδικού χάρτη» που οδηγεί στη συγχώνευση με την Παγκρήτια και τη δημιουργία του «πέμπτου πόλου», με την τράπεζα να ανακοινώνει ότι έλαβε την ολιγοήμερη παράταση από την ΤτΕ μέχρι την Πέμπτη και κυρίως, ότι η μικρή καθυστέρηση οφείλεται σε εσωτερικές διεργασίες του ΤΧΣ, εν αναμονή και της επίσημης αξιολόγησης των NPEs από την DBRS. Σημειώνεται ότι το Euro2day.gr είχε ενημερώσει σχετικά μια ημέρα νωρίτερα.

Ως εκ τούτου, την Πέμπτη αναμένεται να σφραγιστεί και επίσημα η συμφωνία μετόχων όσον αφορά στην κεφαλαιακή ενίσχυση της τράπεζας, εξ ου και το αγοραστικό ενδιαφέρον. 

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v