Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουλ 9 2024

Ο Σόρος μάς βγήκε αδελφός του… Εντι Ράμα-Metlen: Το ταμπού που σπάει και τα «πιστόλια»-Το φιλέτο των 48 εκατ.

Ο Σόρος μάς βγήκε αδελφός του… Εντι Ράμα-Metlen: Το ταμπού που σπάει και τα «πιστόλια»-Το φιλέτο των 48 εκατ.

ΣΟΡΟΣ: Όταν σας γράφαμε χθες για το σοβαρό ενδεχόμενο να εξελιχθεί σε φιάσκο της ελληνικής πολιτικής η υπόθεση του ευρωβουλευτή πλέον Μπελέρη, δεν ξέραμε βέβαια ότι… αδελφός του πρωθυπουργού της Αλβανίας (όχι εξ αίματος βεβαίως) είναι ο δισεκατομμυριούχος κληρονόμος, ο περίφημος Άλεξ, γιος του μυθικού Τζορτζ Σόρος (φωτ).

Που σημαίνει, υποθέτουμε, ότι ο -σε βαθύ γήρας πλέον- Τζορτζ Σόρος, που έγινε διάσημος γιατί κατάφερε να υποτιμήσει τη βρετανική λίρα, κόντρα στην Τράπεζα της Αγγλίας (βγάζοντας ένα σκασμό λεφτά) αλλά και για τις πολυδάπανες προσπάθειές του (ύψους δεκάδων δισ. δολαρίων) να κάνει πιο δημοκρατικά διάφορα κράτη της πρώην Ανατολικής Ευρώπης, είναι κάτι σαν… μπαμπάς του γείτονα Έντι.

Τους συγγενικούς δεσμούς φρόντισε να αποκαλύψει χθες, πέραν πάσης αμφιβολίας, με ποστ στο «Χ», ο ίδιος ο Άλεξ Σόρος. Ο οποίος πέραν του ότι δηλώνει ότι ο Έντι Ράμα είναι «αδελφός» του (δις, παρακαλώ), έσπευσε επίσης να μας ενημερώσει ότι ο νυν πρωθυπουργός της Αλβανίας (και δεσμώτης του Μπελέρη) είναι «έμπνευση για όλο τον κόσμο».

Ο 40άρης Άλεξ είναι, θυμίζουμε, πρόεδρος του Opensociety.org, της διεθνούς ΜΚΟ της οικογένειας Σόρος, που έχει ως σκοπό «να οικοδομήσουμε ζωντανές και χωρίς αποκλεισμούς δημοκρατίες, των οποίων οι κυβερνήσεις είναι υπόλογες στους λαούς τους», ανά τον κόσμο.

Επιπρόσθετα, είναι και προεδρεύων του διοικητικού συμβουλίου του περίφημου World Economic Forum. Εν ολίγοις, για όσους γνωρίζουν κάτι παραπάνω σε ό,τι αφορά τα «υπόγεια ρεύματα» της πολιτικής και κοινωνικής παρέμβασης της Δύσης, ιδίως στην πρώην Ανατολική Ευρώπη και στα Βαλκάνια, το… ενσταντανέ λέει πολλά. Κι ας φωνάζει η Ελλάδα για τα δικαιώματα της μειονότητας και την άδικη καταδίκη του Φρέντι Μπελέρη.

Το περίφημο post στο «Χ»:

 

 

ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ-ΓΑΛΛΙΑ: Μπορεί ο βουλευτής της ΝΔ και πρώην υπουργός Δημήτρης Καιρίδης, σχολιάζοντας (στο Mega) το αποτέλεσμα των γαλλικών εκλογών με την αποτυχία εκλογής της Λεπέν, να έκανε λόγο για «μεγάλη ανακούφιση στις περισσότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, με εξαίρεση τη Βουδαπέστη και τη Μόσχα», ωστόσο επισήμως το Μέγαρο Μαξίμου δείχνει να επιλέγει τη ρητορική της… ουδετερότητας.

Ιδιαίτερα προσεκτικός στην επίσημη τοποθέτησή του, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης δήλωσε σχετικά: «Γενικά εμείς δεν θέλουμε να ετεροκαθορίζουμε την πολιτική μας ούτε να πανηγυρίζουμε με αποτελέσματα άλλων χωρών. Ούτως ή άλλως, το εκλογικό αποτέλεσμα στη Γαλλία ακόμα δεν έχει οδηγήσει σε κάποια συμφωνία για τον σχηματισμό κυβέρνησης», τόνισε, προσθέτοντας ότι «έχουμε καταφέρει να δώσουμε απαντήσεις στη ρητορική και την πολιτική των άκρων, μέσα από την πολιτική μας».

Βρήκε δε την ευκαιρία να επαναλάβει ότι αυτή η πολιτική «δεν θεωρούμε ότι είναι ούτε δεξιά, ούτε αριστερή ούτε κεντρώα, είναι μια πολιτική που οδηγεί σε επίλυση προβλημάτων των πολιτών».

Τέτοια ακούει ο Πρόεδρος Αντώνης και βγάζει… σπυράκια!

 

METLEN: Ενόψει της εισόδου στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, το μεγάλο στοίχημα για τον όμιλο είναι να αυξήσει περαιτέρω την κεφαλαιοποίησή του ώστε να αποτυπώνει καλύτερα τα θεμελιώδη μεγέθη.

Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι σήμερα το P/E (τιμή προς κέρδη ανά μετοχή) της Metlen είναι στο 8, όταν ο μέσος όρος των εταιρειών του κλάδου στον FTSE 100 βρίσκεται στο 12, όπως επισήμανε ο Χρήστος Γαβαλάς, Chief Treasury & IR Officer.

Η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι σήμερα η εταιρεία είναι σαν να βρίσκεται ήδη στον FTSE 100. Με βάση τα θεμελιώδη της, δηλαδή τζίρο, καθαρή κερδοφορία και EBITDΑ, πλασάρεται στην 50ή θέση του βρετανικού δείκτη...

 

METLEN-ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ: Δεν θα μπορούσε να περιγράψει καλύτερα τις πολιτικές της ΕΕ για την πράσινη μετάβαση ο Γιάννης Καλαφατάς, Chief Executive Director στο σκέλος Ενέργειας της Metlen.

«Είναι σαν να έχουμε πάει κάπου με τα παιδιά μας κι αυτά να παίζουν με πιστόλια, με τη διαφορά ότι αυτά δεν είναι πλαστικά αλλά πραγματικά. Και διατρέχουν πάντα τον κίνδυνο να αυτοπυροβοληθούν. Αυτό δηλαδή που φαίνεται αθώο και προς τη σωστή κατεύθυνση, τελικά με τον τρόπο που εφαρμόζεται, κάνει ζημιά. Και έχει ήδη κάνει μεγάλη», όπως είπε.

Το βλέμμα μας επομένως, όπως είπε, εκτός από τα trends της αγοράς, δεν μπορεί παρά να είναι και στις συχνές αλλαγές γύρω από το κανονιστικό πλαίσιο, σημείωσε. Είναι ο μόνος τρόπος για εταιρείες όπως η Metlen να έχουν μια ασπίδα προστασίας στο μεσοδιάστημα.

 

METLEN-ΔΙΚΤΥΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ: Ένα μοντέλο που αρχίζει να αναπτύσσεται διεθνώς αφορά τα ιδιωτικά δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης αρχίζει να σπάει το «ταμπού» της ιδιοκτησίας τους από το κράτος.

Στη Μεγάλη Βρετανία, για παράδειγμα, θα μπορούν προσεχώς να συμμετέχουν και ιδιώτες στους διαγωνισμούς για τμήματα μεγάλων δικτύων. Σε άλλες χώρες, όπως η Ρουμανία, πολλές περιοχές δικτύων διανομής έχουν ήδη περάσει στα χέρια ιδιωτών.

«Κατά μία έννοια, έχουμε ήδη κάνει κάποια πρόοδο στην Ελλάδα. Τόσο στον ΑΔΜΗΕ όσο και στον ΔΕΔΔΗΕ υπάρχουν ιδιωτικά κεφάλαια. Ωστόσο, σε πολλές χώρες γίνονται ακόμη περισσότερα βήματα, προκειμένου να τρέξουν ταχύτερα οι επενδύσεις στα δίκτυα, βασικό ζητούμενο του εξηλεκτρισμού και της πράσινης μετάβασης. Εκτός από τους Διαχειριστές, στο παιχνίδι μπαίνουν και ιδιώτες», όπως είπε ο κ. Καλαφατάς.

 

ΤΡΑΠΕΖΕΣ-ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ: Η θέσπιση, τον περασμένο Δεκέμβριο (σ.σ. Ν. 5078/20.12.2023), ανώτατου ορίου εισφορών εργαζομένων και εργοδοτών στα Ιδρύματα Επαγγελματικών Συνταξιοδοτικών Παροχών και σε αποταμιευτικά προγράμματα, με ισχύ από την αρχή της φετινής χρονιάς, μείωσε τις εργοδοτικές εισφορές που καταβάλλουν οι τράπεζες για τα παραπάνω προγράμματα ανώτατων στελεχών τους.

 

ΔΕΣΦΑ-GASTRADE: Σύμβαση διασυνδεδεμένων συστημάτων υπέγραψαν ΔΕΣΦΑ και Gastrade, η οποία ελέγχει το ΑΣΦΑ (FSRU) Αλεξανδρούπολης.

Το ΑΣΦΑ περιλαμβάνει μια υπεράκτια πλωτή μονάδα παραλαβής, αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου και ένα σύστημα αγωγών συνολικού μήκους 28 χιλιομέτρων, μέσω του οποίου το φυσικό αέριο προωθείται στο εθνικό σύστημα μεταφοράς. Κάποια θέματα που προέκυψαν με το σύστημα αγωγών μετέθεσαν την εμπορική λειτουργία για τον προσεχή Οκτώβριο.

 

GASTRADE-ΕΘΝΙΚΗ: Η χρηματοδότηση του έργου μέσω δανεισμού από την Εθνική αυξήθηκε κατά 56,8 εκατ. ευρώ (σ.σ. με σχετική τροποποίηση της δανειακής σύμβασης) και το συνολικό όριό του ανέρχεται πλέον σε 339,8 εκατ. ευρώ. Το παραπάνω ποσό προβλέπεται να μειωθεί κατά 17 εκατ. ευρώ φέτος, μετά την απόδοση στην εταιρεία ισόποσου επιστρεφόμενου ΦΠΑ.

Προηγήθηκε αύξηση κεφαλαίου με την οποία οι μέτοχοι κάλυψαν την αναλογία τους στο αυξημένο κόστος επένδυσης. Επίσης, η εταιρεία έλαβε πρόσθετη επιχορήγηση 60 εκατ. ευρώ, με απόφαση που έλαβε στις 15 Δεκεμβρίου 2023 η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ.

Μέχρι την 31η Δεκεμβρίου το έργο έλαβε κρατική επιχορήγηση 156,6 εκατ. ευρώ (σ.σ. τα 22,3 εκατ. ευρώ εξ αυτών ήταν απαίτηση) και περί τις 600 χιλ. ευρώ από ευρωπαϊκό πρόγραμμα.

 

ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ: Τίμημα 48 εκατ. ευρώ έλαβε η εταιρεία από την πώληση του ιστορικού της ακινήτου επί της οδού Κοραή 4 και Σταδίου 30. Δεν αναφέρεται ο αγοραστής, αλλά η Dimand φρόντισε ήδη να ανακοινώσει την απόκτησή του με σκοπό την αναβάθμιση και μεταπώληση με το κλειδί στο χέρι στην Τράπεζα Πειραιώς.

Στα αξιοσημείωτα ότι η μεταβίβαση του ακινήτου από την Εθνική Ασφαλιστική ολοκληρώθηκε στις 30 Απριλίου 2024.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v