Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουν 3 2024

United-Nova: To πλάνο πώλησης, η CVC και η «σφήνα» ΔΕΗ - Γιατί «ιδρώνει» ο Κυριάκος - Βρέχει χρήμα στην Aegean

United-Nova: To πλάνο πώλησης, η CVC και η «σφήνα» ΔΕΗ - Γιατί «ιδρώνει» ο Κυριάκος - Βρέχει χρήμα στην Aegean

UNITED-NOVA: Όπως σας ενημερώσαμε εξαρχής, η BC Partners του Νίκου Σταθόπουλου, που έχει τα γένια και τα χτένια, εξετάζει ταυτόχρονα δύο τρόπους πώλησης. Είτε όλο το μαγαζί της United, «ως έχει και υφίσταται», είτε σε τμήματα.

Προσώρας είναι πολύ νωρίς να πούμε τι ακριβώς θα συμβεί: Πρώτον, διότι, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, υπάρχουν ενδιαφερόμενοι τόσο για τον ένα όσο και για τον άλλο τρόπο. Δεύτερον, επειδή οι πολυάριθμοι μέχρι στιγμής ενδιαφερόμενοι (που απ' ό,τι μαθαίνουμε είναι Private Equity αλλά και Operators από διάφορες περιοχές, περιλαμβανομένης και της Μέσης Ανατολής) δεν έχουν πάρει τους φακέλους με πλήρη στοιχεία, τo λεγόμενο «Information Memorandum».

Οι πληροφορίες μας λένε ότι αυτό θα συμβεί μέσα στον Ιούνιο ή στις αρχές Ιουλίου, ώστε να ξεκινήσει ο πρώτος γύρος, των μη δεσμευτικών προσφορών, εντός Ιουλίου. Που σημαίνει ότι δεσμευτικές προσφορές θα υπάρξουν τον Αύγουστο ή αρχές Σεπτεμβρίου, αν όλα τρέξουν με τους αναμενόμενους ρυθμούς.

 

NOVA-CVC-ΔEH: Στο μεταξύ στον πιο στενό κύκλο της αγοράς των telecoms ακούγεται από καιρό ένα σενάριο που έχει ενδιαφέρον, παρότι εκ της φύσεώς του είναι σχεδόν αδύνατο να επιβεβαιωθεί επισήμως, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση.

Σύμφωνα με αυτές τις πληροφορίες, η CVC έχει εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον (το οποίο από μόνο του δεν σημαίνει τίποτα, αφού… τσάμπα είναι) να χτυπήσει τη NOVA σε συνεργασία με τη ΔEΗ.

Πώς θα γίνει αυτό; Η CVC θα κινήσει τη διαδικασία και η ΔΕH θα συμμετάσχει «σφήνα» σε δεύτερη φάση, κάνοντας εισφορά σε είδος τη θυγατρική των τηλεπικοινωνιών, την οποία δημιούργησε τον Απρίλιο, με την εμπορική επωνυμία Fibergrid και βασική δραστηριότητα το δίκτυο οπτικών ινών.

Δεδομένου ότι η ΔΕH έχει δεσμευτεί να επενδύσει στον χώρο περί τα 700 εκατ. ευρώ έως το 2026, όπως αντιλαμβάνεστε τα περιθώρια είναι μεγάλα. Επιχειρηματικά, ένα τέτοιο deal φαίνεται να βγάζει νόημα, ιδίως όταν το CVC είναι από τους μεγάλους μετόχους της ΔΕH, με ποσοστό 10%.

Η «μπουκιά» πάντως δεν παύει να είναι μεγάλη, τόσο για το ελληνικό σκέλος της CVC όσο και για τη ΔΕH (κύρια αγορά της οποίας είναι και θα είναι η ενέργεια), καθώς μόνο για τη Nova μιλάμε για τίμημα στην περιοχή των 2 δισ. ευρώ.

YΓ: Ως… «fun facts» σημειώστε σε σχέση με τα παραπάνω ότι Διευθύνων Σύμβουλος της Fibergrid έχει αναλάβει ο Νίκος Πανόπουλος, που προέρχεται από τη θέση του CTO στη Wind (νυν ΝΟVA) και ότι πριν από λίγα χρόνια, το 2021 υπήρξαν συνομιλίες της ΔEΗ με την ίδια εταιρεία, για συνεργασία στις οπτικές ίνες.

 

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ: Πολύ μεγάλη αποχή βλέπουν στις εκλογές της Κυριακής στη ΝΔ, σε σημείο… ανησυχητικό.

Υψηλόβαθμο κομματικό στέλεχος, με βάση και τα δημοσκοπικά στοιχεία που είναι σε γνώση του, εκτιμά ότι αυτή μπορεί να φτάσει στο 55% και, όπως επισημαίνει, «κάνουμε προσπάθειες να την κρατήσουμε εκεί».

Από τη μία, η ανέκαθεν χαλαρότητα της ψήφου για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, από την άλλη, η κόπωση από τις αλλεπάλληλες εκλογές τον τελευταίο χρόνο, καθώς και οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες που προβλέπονται για το τέλος της εβδομάδας, φαίνεται ότι πιθανόν να κρατήσουν πολύ κόσμο μακριά από την κάλπη.

Ποιος θα ζημιωθεί πρακτικά από αυτή την εξέλιξη; Στην Πειραιώς θεωρούν ως το επικρατέστερο σενάριο ότι το ποσοστό αυτών των πολιτών θα μοιραστεί αναλογικά στα κόμματα, ωστόσο είναι δεδομένο ότι τις τελευταίες αυτές μέρες θα δοθεί ο νυν υπέρ πάντων αγών για να μεταπειστούν όσο το δυνατόν περισσότεροι τέτοιοι ψηφοφόροι, προκειμένου να εμπιστευτούν την κυβερνώσα παράταξη.

«Έχω κάνει πολύ μεγάλη προσπάθεια, έχω ιδρώσει τη φανέλα στην κυριολεξία -ειδικά οι προεκλογικές εκστρατείες το καλοκαίρι είναι πάντα λίγο πιο κουραστικές, για να πείσω τους πολίτες ότι έχει μεγάλη σημασία να συμμετέχουν σε αυτές τις εκλογές, γιατί αυτά που θα γίνουν στην Ευρώπη την επόμενη μέρα τούς αφορούν», τόνισε σχετικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διακαναλική συνέντευξη από την Κρήτη.

Τώρα, αν θα πιάσει τόπο ο ιδρώτας, θα φανεί στο… χειροκρότημα!

 

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ: Στο επιτελείο της ΝΔ ιδρώνουν όμως και για έναν ακόμη λόγο. Όπως σας είχαμε προειδοποιήσει, από το πρωί της Παρασκευής, ορισμένες δημοσκοπήσεις δείχνουν κάμψη της, λίγο πριν την τελική ευθεία. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τον Κασσελάκειο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος όλο και δείχνει να... τσιμπολογάει.

Αυτός είναι ο λόγος που ο πρωθυπουργός έστρεψε εσχάτως τα βέλη του ενάντια στον Στέφανο, προσωπικά. Όχι γιατί φοβάται μήπως και κλείσει πολύ η ψαλίδα στις λίγες μέρες που απομένουν. Ο Κυριάκος θέλει το 33,1% που έχει βάλει στόχο, για να κλείσει τα στόματα εντός και εκτός παράταξης και να μην υπάρχει υποψία αλλαγής στο πολιτικό σκηνικό.

Να δούμε τώρα τι θα γίνει με την περιουσιακή κατάσταση που λέει ο Κασσελάκης ότι θα παρουσιάσει σήμερα, στην ομιλία του στη Θεσσαλονίκη, ώστε να εμφανιστεί «διάφανος» (δική του έκφραση) μπροστά στον λαό.

 

BAZAAR: Μια ενδιαφέρουσα επέκταση στον σκοπό της έκανε η εταιρεία του Γιώργου Βερούκα. Πλέον εκτός όλων των άλλων δραστηριοτήτων της, η γνωστή, κυρίως για το δίκτυο καταστημάτων της εταιρεία, επεκτείνεται στις «υπηρεσίες πιστοποιημένου Αντιπροσώπου Ιδρύματος Ηλεκτρονικού Χρήματος ή/και Ιδρύματος Πληρωμών».

 

Π. ΚΟΝΤΕΛΗΣ: Αν θέλει κάποιος να δει προς τα πού κινείται η οικονομία, μια ματιά στα αποτελέσματα εταιρειών, όπως η Π. Κοντέλης, είναι διαφωτιστική.

Πέρυσι, η γνωστή εταιρεία που δραστηριοποιείται και στον χώρο των γεωργικών μηχανημάτων, εμφάνισε πωλήσεις αυξημένες κατά 24% έναντι του 2022. Το ενδιαφέρον, στοιχείο, ωστόσο, είναι η ανάλυση των πωλήσεών της.

Οι πωλήσεις τρακτέρ (πρωτογενής τομέας) μειώθηκαν 11%. Διαβάζουμε ότι ο βασικός λόγος είναι η καθυστέρηση της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων των Σχεδίων Βελτίωσης του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ 2017-2020), οι καθυστερήσεις που υπήρχαν στην αξιολόγηση των αιτήσεων που υπεβλήθησαν μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, τόσο του πρώτου όσο και του δεύτερου κύκλου, οι λιγοστές εγκρίσεις που υπήρχαν μέσω του αναπτυξιακού νόμου, οι καταστροφές στην περιοχή της Θεσσαλίας και οι αυξήσεις τιμών.

Εν αντιθέσει με τα τρακτέρ το 2023 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για το τμήμα Χωματουργικών και Βιομηχανικών μηχανημάτων (δηλαδή οι κατασκευές), το οποίο πέτυχε μια από τις υψηλότερες επιδόσεις των τελευταίων ετών.

Βασικός παράγοντας της καλής απόδοσης ήταν οι ολοκληρώσεις των παραδόσεων δύο μεγάλων παραγγελιών που δέχτηκε το 2022 και αφορούσαν τόσο τα χωματουργικά όσο και βιομηχανικά μηχανήματα.

 

TITAN: Στην απορρόφηση της Τιτάν Διεθνής Εμπορική προχώρησε η ελληνική θυγατρική της Titan, ΑΕ Τσιμέντων Τιτάν.

Η εταιρεία δραστηριοποιούνταν στην εξαγωγή τσιμέντου και άλλων παρεμφερών προϊόντων. Ως τον Μάρτιο της φετινής χρονιάς άνηκε στην Ιντερμπετόν Δομικά Υλικά, η οποία τη μεταβίβασε, ενδοομιλικά, στην ΑΕ Τσιμέντων Τιτάν και εν συνεχεία η τελευταία την απορρόφησε.

Η Τιτάν Διεθνής Εμπορική είχε πολύ μικρές συμμετοχές σε θυγατρικές του ομίλου στο εξωτερικό.

 

AEGEAN: Ζηλευτές ταμειακές ροές και χρηματοοικονομική θέση εμφανίζει η αεροπορική στην πρώτη χρήση, μετά την εξαγορά των warrants από το Δημόσιο.

Οι καθαρές ταμειακές ροές πρώτου τριμήνου διαμορφώθηκαν σε 188,6 εκατ. ευρώ, απόρροια των υψηλών προπωλήσεων για τη θερινή περίοδο. Έτσι, τα ταμειακά της διαθέσιμα, μαζί με τις επενδύσεις σε χρηματοοικονομικά προϊόντα (113,8 εκατ. ευρώ), διαμορφώθηκαν σε 729 εκατ. ευρώ στις 31/03/2024 από 709,3 εκατ. ευρώ στις 31/12/23.

Η αύξηση των ταμειακών διαθεσίμων στο πιο αδύναμο, εποχικά, τρίμηνο, μετά, μάλιστα, την αποπληρωμή των warrants, προμηνύει μια εξαιρετική χρονιά. Πιθανώς, νέων ιστορικών επιδόσεων.

Ο καθαρός δανεισμός αυξήθηκε σε 460,1 εκατ. ευρώ (412,2 εκατ. ευρώ στις 31/12/2023), λόγω της επέκτασης στόλου και λοιπών επενδύσεων.

 

AEGEAN II: Σύμφωνα με αναλυτές, ενδέχεται η αποζημίωση από την Pratt&Whitney για τα διαφυγόντα έσοδα και τις δαπάνες εξαγωγής και ελέγχου στις τουρμπίνες των A320 neo να αποτυπωθεί σταδιακά στις φετινές οικονομικές καταστάσεις, λόγω IFRS.

Τα έξοδα για συντήρηση αεροσκαφών αυξήθηκαν, το πρώτο τρίμηνο, κατά 10 εκατ. ευρώ (33,3 εκατ. ευρώ), ως αποτέλεσμα του εκτεταμένου προγράμματος ελέγχου σε όλους τους κινητήρες των A320 neo.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v