Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασφαλίστε το πορτοφόλι σας. Για καλό και για κακό

Ντριν! Το τηλέφωνο. Ποιος είναι; Από την άλλη πλευρά του τηλεφώνου μία αυστηρή κοριτσίστικη φωνή μας ενημερώνει ότι τηλεφωνεί από τα κεντρικά της τάδε ασφαλιστικής εταιρίας. Τις τελευταίες ημέρες ο υπογράφων δέχτηκε τρεις ανάλογες τηλεφωνικές επιθέσεις. Δύο τινά συμβαίνουν. Ή η φαντασία είναι άγνωστος τόπος για τις ασφαλιστικές εταιρίες ή οι ασφαλιστές βρίσκονται σε μεγάλη απελπισία...

Ασφαλίστε το πορτοφόλι σας. Για καλό και για κακό
Ντριν! Το τηλέφωνο. Ποιος είναι; Από την άλλη πλευρά του τηλεφώνου μία αυστηρή κοριτσίστικη φωνή μας ενημερώνει ότι τηλεφωνεί από τα κεντρικά της τάδε ασφαλιστικής εταιρείας.

Τι έγινε, Παναγία μου, αναρωτιόμαστε. Βλέπετε, η χρήση της λέξης ”κεντρικό” έχει μία ιδιαίτερη σημειολογία. Τις τελευταίες ημέρες ο υπογράφων δέχτηκε τρεις ανάλογες τηλεφωνικές επιθέσεις.

Δύο τινά συμβαίνουν. Ή η φαντασία είναι άγνωστος τόπος για τις ασφαλιστικές εταιρείες ή οι ασφαλιστές βρίσκονται σε μεγάλη απελπισία...

Οι τηλεφωνικές πωλήσεις είναι ένας τρόπος πωλήσεων, θα πείτε. Συμφωνούμε. Μόνο που πρέπει κάποιος να βρίσκεται στο έσχατο σημείο της απελπισίας για να πάρει μπροστά του τον τηλεφωνικό κατάλογο και να αρχίσει να εξαντλεί τα φυσικά αποθέματα υπομονής των συνομιλητών του.

”Αν εσείς πάθετε κάτι, η οικογένειά σας δεν θα έχει να ανησυχεί για τίποτε”, λέει με ύφος σοβαρό και πένθιμο η αυστηρή κοριτσίστικη φωνή. Και πριν προλάβεις να φτύσεις τρις τον κόρφο σου (τιμώντας τα ήθη και έθιμα της πατρίδας), έρχεται η δεύτερη ατάκα: ”Σκεφτείτε τα γεράματά σας! Ποιος άλλος θα σας φροντίσει αν όχι εμείς”;

Οι ισολογισμοί των ασφαλιστικών εταιρειών είναι ένας καλός οδηγός. Στο ερώτημα αν θα θέλαμε να είμαστε μέτοχοι ή όχι, η απάντηση είναι καθαρά υποκειμενική. Προσωπικά, τα οικονομικά στοιχεία των εισηγμένων στο χρηματιστήριο ασφαλιστικών εταιρειών δεν μας πείθουν. Αλλά είπαμε. Η τοποθέτηση είναι υποκειμενική.

Αλλά κι αυτά που ακούγονται στην ”πιάτσα” δεν είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά. Κι αυτό, ακόμη, μπορούμε να το ξεπεράσουμε, αφού η ”πιάτσα” είναι κακιά και κουτσομπόλα και ψάχνει αφορμές για να σε πιάσει στο στόμα της.

Αυτό που δεν μπορούμε να συγχωρέσουμε είναι οι συνεχείς τηλεφωνικές οχλήσεις τους. Μας έχουν αλλάξει τα φώτα και, αν είναι δυνατόν, ας αναλάβει κάποιος να τους σταματήσεις. Οι άνθρωποι δεν έχουν τον Θεό τους! Σε λίγο καιρό θα αρχίσουν να πουλάνε ακόμη και τα μεσάνυχτα...

Κι όχι μόνο αυτό, αλλά προκαλούν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από εκείνο που επιδιώκουν. Έτσι, ο υπογράφων, ενώ σκεφτόταν σοβαρά να διαπράξει το ”έγκλημα” και να συνάψει συμβόλαιο για να εξασφαλίσει τα δικαίωμά του να πίνει τον καφέ του στο Dacapo ως τα βαθιά του γεράματα, κατέληξε στο εξής: Γιατί να δώσουμε τα ωραία μας χρήματα σε ένα ”συνταξιοδοτικό πρόγραμμα” για να τα επενδύσουν αυτοί σε μετοχές και ομόλογα και να μην κάνουμε το ίδιο πράγμα από μόνοι μας;

Δίχως δεσμεύσεις, δίχως ψηλές προμήθειες, δίχως ψιλά γράμματα. Αν τοποθετούμε ένα μικρό ποσό κάθε μήνα σε επιλεγμένες μετοχές, μπορεί στο τέλος να έχουμε ένα πολύ καλύτερο αποτέλεσμα, σε σύγκριση με αυτό που θα κατάφερναν οι ασφαλιστικές εταιρείες.

Κι αν φοβόμαστε τόσο πολύ για την περίπτωση θανάτου, αρκεί ένα ασφαλιστικό συμβόλαιο των 300 ευρώ τον χρόνο. Για καλό και για κακό…

Δεν φταίμε εμείς για τις κακές μας σκέψεις, αλλά όσοι εκπόνησαν τόσο ανόητα προγράμματα πωλήσεων...

Θανάσης Μαυρίδης

[email protected]

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v