Νισάφι με τα λεωφορεία! Δώστε τα πια…

Εάν το κράτος κρίνει ότι διαθέτει περισσευούμενα κονδύλια και ότι επιθυμεί να ασκεί κοινωνική πολιτική επιδοτώντας τις αστικές συγκοινωνίες, είναι βέβαιον πως υπάρχουν ευφυέστεροι τρόποι να το πράξει.

Νισάφι με τα λεωφορεία! Δώστε τα πια…
Φίλτατοι, καλή σας ημέρα και καλή χρονιά!

Την ίδια ώρα όπου ολόκληρη η Ελλάδα υποδέχθηκε το 2011 με σφιγμένη καρδιά και με μόνη ευχή να αποφύγουμε τα χειρότερα, είναι απορίας άξια η στωικότητα με την οποία η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την ομηρία των κατοίκων του Λεκανοπεδίου και τη ζημιά που προκαλούν στην οικονομία οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες.

Τη ζημιά που προκάλεσαν και συνεχίζουν να προκαλούν οι κινητοποιήσεις αυτές στον εμπορικό και επιχειρηματικό κόσμο της πρωτεύουσας, στους όρους καθημερινής διαβίωσης χιλιάδων εργαζομένων αλλά και στην αξιοπιστία της ίδιας έναντι όσων έχει δεσμευθεί ότι θα παραδώσει τόσο στους κατοίκους της χώρας όσο και στους δανειστές της.

Εάν υπάρχει μία περίπτωση να τη «γλιτώσουμε» εφέτος, ώστε να μπορέσουμε να ξανακτυπήσουμε την πόρτα των αγορών στα τέλη του έτους, όπως υποστηρίζει ο φίλτατος κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, ή τον επόμενο χρόνο όπως εκτιμούν άλλοι, αυτή έχει να κάνει με την ανάκτηση της χαμένης μας αξιοπιστίας.

Μιας αρετής που είναι αμφίβολο εάν μπορούμε να κερδίσουμε ξανά, όσο παραμένουμε δέσμιοι των συντεχνιών, των συνδικαλιστών αλλά και απόψεων που θέλουν οι αστικές συγκοινωνίες να παραμένουν εσαεί υπό κρατικό έλεγχο και να αποτελούν μια μόνιμη πληγή για τα δημόσια οικονομικά και τα χρήματα των φορολογουμένων.

Είναι καιρός να μπει τέλος σε αυτήν την υπόθεση.

Εάν το κράτος κρίνει ότι διαθέτει περισσευούμενα κονδύλια και ότι επιθυμεί να ασκεί κοινωνική πολιτική επιδοτώντας τις αστικές συγκοινωνίες, είναι βέβαιον ότι υπάρχουν ευφυέστεροι και αποτελεσματικότεροι τρόποι να το πράξει, όπως η απευθείας επιδότηση του κομίστρου για όσους αποδεδειγμένα βρίσκονται σε οικονομικά αδύναμη θέση.

Γιατί να επιδοτείται η αναποτελεσματική και ελλειμματική λειτουργία ολόκληρων φορέων, όταν είναι δυνατόν να φθάσουμε σε σαφώς καλύτερες λύσεις, επιδοτώντας το ίδιο το κόμιστρο;

Γιατί πρέπει καλά και σώνει οι αστικές συγκοινωνίες να είναι υπό δημόσιο έλεγχο;

Αποτελούν κάποιου είδους «στρατηγικού» χαρακτήρα επιχείρηση; Αν μπουν οι Τούρκοι στο Σύνταγμα, τα μπλε λεωφορεία θα βγάλουμε για να τους σταματήσουμε ή τα τρόλεϊ;

Ας σταματήσει αυτό το αστείο, φίλτατοι. Πέρασε ο καιρός των άκρατων διορισμών.

Ας επιστρέψει
για μία ακόμη φορά ο κλάδος στους ιδιώτες να δούμε πραγματικά τι και πόσο κοστίζει η παροχή του συγκοινωνιακού έργου προς τους κατοίκους της πόλης.

Εάν μπορεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ιδιωτικοποιηθεί, έστω και μερικά, γιατί δεν μπορεί να ισχύσει το ίδιο για την ΕΘΕΛ, τον ΗΛΠΑΠ, τον ΗΣΑΠ, το τραμ ή οποιαδήποτε άλλη κρατική οντότητα παροχής συγκοινωνιακού έργου;

Έπαθε κάτι η Ελλάδα που η Ολυμπιακή έπαψε να είναι κρατική; Στερήθηκαν οι κάτοικοι της χώρας τίποτε άλλο πέραν των ελλειμμάτων που σώρευε η εταιρία αυτή στον κρατικό προϋπολογισμό;

Ας τελειώνουμε, κύριοι της κυβέρνησης.

Εάν η απελευθέρωση των λεγομένων «κλειστών επαγγελμάτων» κρίνεται ως επιβεβλημένη για την τόνωση του ανταγωνισμού και την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας, όπως μας λέτε, γιατί επιμένετε να διατηρείτε υπό κρατικό έλεγχο ολόκληρους κλάδους της οικονομίας, όπως η ενέργεια, η ύδρευση, οι αστικές συγκοινωνίες, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και άλλους;

Εάν πραγματικά θέλετε να βγάλετε τη χώρα από το αδιέξοδο, όχι μόνον τις αστικές συγκοινωνίες πρέπει να ιδιωτικοποιήσετε, και μάλιστα πλήρως, αλλά και κάθε άλλη συμμετοχή του κράτους σε οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα.

Λεφτά θα εισπράξετε και θα μπορέσετε, ίσως, να ελαφρύνετε κάπως και το βάρος που καλούνται να σηκώσουν οι φορολογούμενοι, πληγές του προϋπολογισμού θα κλείσετε και, τέλος, τη διαδικασία ανάπτυξης της χώρας θα τονώσετε.

Γιατί το σκεφτόσαστε;



* Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τον αρθρογράφο; Τι γνώμη έχετε;

To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v