Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πτυχία μαϊμούδες!

Παρακαλώ... Πανεπιστήμιο εκεί; Στείλτε μου ένα πτυχίο Νομικής! Ναι, Νομικής. Σας τελείωσε; Στείλτε μου τότε ένα πτυχίο Οικονομικών Επιστημών. Α, μην αργήσετε! Θα είμαι σπίτι μόνο για τις επόμενες τρεις ώρες...

Πτυχία μαϊμούδες!
Παρακαλώ... Πανεπιστήμιο εκεί; Στείλτε μου ένα πτυχίο Νομικής! Ναι, Νομικής. Σας τελείωσε; Στείλτε μου τότε ένα πτυχίο Οικονομικών Επιστημών. Α, μην αργήσετε! Θα είμαι σπίτι μόνο για τις επόμενες τρεις ώρες...

Οκτώ στα δέκα Ελληνόπουλα θα περάσουν τις πύλες των ΑΕΙ και των ΤΕΙ. Ένας σχετικά μέτριος μαθητής θα μπορεί να γίνει φοιτητής και αυριανός επιστήμονας, ακόμη κι αν οι επιδόσεις του είναι χαμηλές. Μην ξεχνάτε ότι πέρυσι έλαβαν το φοιτητικό πάσο μαθητές που έγραψαν για... 6 με άριστα το 20!

Η Ελλάδα είναι από τις ελάχιστες χώρες στον κόσμο (ίσως να είναι και η μοναδική) που έχει θεοποιήσει τη μετριότητα. Αν, λοιπόν, το 80% των μαθητών έχει εξασφαλίσει ένα πτυχίο από τώρα, το ερώτημα είναι για ποιον λόγο διατηρούμε ακόμη τις εξετάσεις. Και για ποιον λόγο διατηρούμε τα πανεπιστήμια με τη σημερινή τους μορφή.

Πόσο μάλλον όταν το επίπεδο σπουδών στην Ελλάδα δεν προσελκύει φοιτητές από το εξωτερικό. Μία καλή λύση θα ήταν να στέλνει απευθείας η Πολιτεία τα πτυχία στο σπίτι. Όπως οι πιτσαρίες τις πίτσες. Με... delivery!

Το θέμα της Παιδείας είναι πολύ σοβαρό και συνδέεται άμεσα με εκείνο της Οικονομίας. Προφανώς εμείς δεν τα πάμε καλά με την Παιδεία και την Οικονομία. Γι’ αυτό και κοντέψαμε να πετροβολήσουμε τους Ιρλανδούς (ναι, αυτούς που έτρωγαν βελανίδια όταν εμείς κτίζαμε ”Παρθενώνες”), όταν οι άνθρωποι επένδυσαν τα κοινοτικά κονδύλια που τους αναλογούσαν στην Παιδεία και στις νέες τεχνολογίες.

Δεν πήγαν οι άσχετοι να επενδύσουν σε μπετά...

Ο άκρατος λαϊκισμός των τελευταίων τριάντα χρόνων έχει οδηγήσει την Παιδεία στο χείλος της ανυπαρξίας. Πρώτα καταργήσαμε τους τόνους και τα πνεύματα, ύστερα αποκοπήκαμε από το αρχαίο πνεύμα αθάνατο και σήμερα έχουμε χάσει επαφή με κάθε τι το πνευματικό.

Το πρόβλημα της Παιδείας είναι το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας. Και της ελληνικής οικονομίας. Τα σχολεία δεν μορφώνουν, τα πανεπιστήμια δεν εξειδικεύουν. Το πρόβλημα το γνωρίζουν πολύ καλά οι επιχειρηματίες, όταν χρειάζονται νέους επιστήμονες που να έχουν εκπαιδευτεί ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες που επιβάλλει η παγκοσμιοποίηση.

Στην περίπτωση αυτή προσλαμβάνουν νέους που έχουν πάρει το πτυχίο τους από ένα αγγλικό ή αμερικάνικο σχολείο...

Θανάσης Μαυρίδης

[email protected]

ΣΗΜ: Έχει δίκιο ο Στρεψιάδης στην Καθημερινή. Κωλόκουρο είναι (εκτός από την άκρη του περιττώματος της κατσίκας) και το τριχωτό πέριξ του πρωκτού των ζώων, το οποίο κουρεύεται αρχές Μαϊου και νωρίτερα από το κανονικό κούρεμα των αιγοπροβάτων.

Λίγο πάνω, λίγο κάτω, για το ίδιο πράγμα συζητάμε αγαπητέ Στρεψιάδη. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά φαίνεται το πράγμα τούτο να μας έχει πνίξει μέχρι το λαιμό...


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v