Γράφει ο Ρίτσαρντ Τέμπλαρ στο βιβλίο του Οι Κανόνες του Μάνατζμεντ:
«Έχω πολλά παιδιά και περιμένω από αυτά να συμπεριφέρονται σαν να ανήκουν στην ίδια ομάδα. Γνωρίζω, ωστόσο, ότι ως άνθρωποι έχουν μεγάλες διαφορές και ότι, αν προσπαθήσω να τα μεταχειριστώ με τον ίδιο τρόπο και εφαρμόσω τους ίδιους κανόνες –εκτός βέβαια από την πειθαρχία–, θα προκαλέσω χάος και ανταρσία. Κάποιο από αυτά –δεν θα πω ονόματα, αλλά ξέρουν καλά σε ποιο αναφέρομαι– δεν δείχνει ποτέ προθυμία να κάνει κάτι. Δύσκολα μπορείς να τον κουνήσεις από τον τόπο του.
Πρέπει να τον δελεάσεις με κάτι για να βιαστεί. Ένα άλλο παιδί μου βρίσκεται σε συνεχή κίνηση και πρέπει να κάνεις προσπάθεια για να το ηρεμήσεις. Ως πατέρας, οφείλω να σεβαστώ την διαφορετικότητά τους, αν θέλω να τα έχω καλά μαζί τους. Άλλος δρόμος δεν υπάρχει.
»Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με την ομάδα σου. Ορισμένοι συνεργάτες σου μπορεί να είναι πιο δραστήριοι από κάποιους άλλους. Κάποιοι πρέπει να γίνουν πιο γρήγοροι και κάποιοι άλλοι να «ηρεμήσουν». Ορισμένοι έρχονται το πρωί στην δουλειά χαμογελώντας, ενώ άλλοι είναι λίγο σκυθρωποί. Κάποιοι είναι πολύ καλοί σε ζητήματα τεχνολογίας, ενώ άλλοι όχι. Σκέψου ξανά αυτό που λέει ο Μπέλμπιν στον Κανόνα 2 και κοίτα τί καλύτερο μπορεί να προσφέρει ο κάθε συνεργάτης σου ξεχωριστά –ο σεβασμός της διαφορετικότητας είναι απαραίτητος για να γίνει η ομάδα σου καλύτερη.
»Ξέρω σε ποιο παιδί μου πρέπει να απευθυνθώ όταν θέλω να κάνω κάτι γρήγορα. Αντίθετα, αν θέλω να κάνω μια δουλειά με πιο προσεκτικό και μεθοδικό τρόπο, διαλέγω άλλο παιδί. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί ο καθένας να κάνει ό,τι νομίζει χάριν της διαφορετικότητας –η πειθαρχία πρέπει να είναι σεβαστή από όλους ανεξαιρέτως. Όσα είπαμε παραπάνω αναφέρονται περισσότερο στο πώς επιλέγουμε τις συγκεκριμένες δουλειές και στο πώς περιμένουμε να γίνουν. Ευτυχώς, ο κόσμος μας αποτελείται από ανθρώπους που είναι πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους –αν ήταν όλοι σαν εμένα, για παράδειγμα, ο κόσμος θα ήταν φρικτός– και αυτό είναι που κάνει μία ομάδα αποτελεσματική.
»Έτσι, αν είσαι υπεύθυνος ενός τμήματος πωλήσεων και οι περισσότεροι συνεργάτες σου είναι ντυμένοι άψογα και μιλούν γρήγορα, όπως εσύ, μην θεωρήσεις ότι κάποιος που ντύνεται πιο απλά και συνηθίζει να μιλάει περισσότερο με τους πελάτες δεν κάνει για την επιχείρηση. Να τον κρίνεις βάσει των αποτελεσμάτων του και όχι βάσει των τρόπων του. Αν πιάνει τους στόχους του και είναι αγαπητός στους πελάτες, τότε …ζήτω η διαφορετικότητα!».