Το ότι ζούμε σε περιόδο αλλαγών, είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού. Ως φαίνεται, όμως, αυτό δεν είναι πάντα αυτονόητο στις επιχειρήσεις και τους managers. Για αυτό και κάποιες εταιρείες καταλαμβάνονται εξαπίνης όταν τα πράγματα αρχίζουν να τρέχουν.
Αν λοιπόν πραγματικά πιστεύετε στην αλλαγή και την καινοτομία, δείξτε ότι είναι απαραίτητη και ότι καθένας ξεχωριστά μπορεί να συνεισφέρει θετικά και προχωρήστε σε κάποιες ενέργειες.
*Διαφημίστε το καινούργιο και βοηθήστε το προσωπικό να το στηρίξει και να προσαρμοσθεί σε αυτό
*Προβλέψτε τις ερωτήσεις των εργαζομένων και ετοιμαστείτε να τους πείσετε για το όφελος που θα έχουν οι ίδιοι και η επιχείρηση από την αλλαγή
*Χειριστείτε τις δύσκολες περιπτώσεις. Μερικοί εργαζόμενοι μπορεί να αντιδράσουν με εχθρότητα στην αλλαγή και την καινοτομία. Για να τους αντιμετωπίσετε:
1)Με προθυμία συναντηθείτε ιδιαιτέρως μαζί τους, ελέγξτε αν έχετε ακούσει καλά και εστιάστε την προσοχή σας στις απόψεις τους,
2)Μην διακόπτετε, αφήστε τους να μιλήσουν όσο θέλουν· η λεκτική έκφραση των απόψεων θα ελαττώσει το συναισθηματικό βάρος της συζήτησης,
3)Πέστε τους ότι καταλαβαίνετε την έντασή τους και θα τους βοηθήσετε ιδιαίτερα στην πορεία,
4)Επιλύστε το θέμα με ήρεμη ατμόσφαιρα, ευχαριστώντας τους που έφεραν προσωπικά ε εσάς τις έγνοιες τους σχετικά με την επιχειρούμενη αλλαγή
*Βοηθήστε τους εργαζόμενους στην προσαρμογή. Να θυμάστε ότι, όταν συμβαίνουν αλλαγές, οι εργαζόμενοι συμπεριφέρονται σαν νεοπροσλαμβανόμενοι και χρειάζονται καθοδήγηση:
1)Δημιουργείστε ευκαιρίες ώστε να τούς δοθεί άφθονη εκπαίδευση,
2)Διαθέστε υπερωρίες για να μάθουν το καινούργιο,
3)Προσφέρετε έξτρα βοήθεια, κυρίως στην δουλειά ρουτίνας, ώστε να έχουν περισσότερο χρόνο στην διάθεσή τους για τις νέες ευθύνες,
4)Βγάλτε από την μέση μη απαραίτητες καταληκτικές ημερομηνίες, ώστε να τους δώσετε περισσότερο χρόνο,
5)Μην επιχειρείτε πολλές αλλαγές ταυτοχρόνως· πάντα χρειάζεται χρόνος προσαρμογής, ακόμη και σε μικροαλλαγές.