Το νέο στόρι που «θέλει» η Σοφοκλέους

Το growth στόρι που έδωσε ώθηση στην αγορά τα τελευταία χρόνια δεν αγοράζεται πλέον από τους ξένους θεσμικούς. Ωστόσο, η Σοφοκλέους μπορεί να ξαναβρεθεί στην οθόνη του ραντάρ τους μέσω ενός άλλου στόρι.

Το νέο στόρι που «θέλει» η Σοφοκλέους
Το μήνυμα που λαμβάνουν οι εκπρόσωποι των ελληνικών εταιριών και ιδιαίτερα των τραπεζών από τα διάφορα οδοιπορικά παρουσιάσεων (roadshows) στο εξωτερικό είναι λίγο-πολύ το ίδιο και συμπυκνώνεται σε μία φράση.

Το αναπτυξιακό στόρι που βοήθησε τις ελληνικές επιχειρήσεις να τριπλασιάσουν ή να τετραπλασιάσουν και βάλε τις τιμές των μετοχών τους από το 2003 μέχρι σήμερα δεν «ελκύει» πλέον.

Τα ξένα funds δεν το αγοράζουν πλέον, όπως άλλωστε φαίνεται από την πορεία των μετοχών τους στις οθόνες των τερματικών.

Αντίθετα, η έκθεση των εγχώριων επιχειρήσεων στις χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης θεωρείται πλέον αιτία για να ζητούν μεγαλύτερη αποζημίωση για το θεωρητικά μεγαλύτερο ρίσκο που αναλαμβάνουν.

Το ακριβώς αντίθετο δηλαδή σε σχέση μ’ αυτό που γινόταν πριν από έναν χρόνο ή και λιγότερο.

Ως εκ τούτου, οι ελληνικές εταιρίες θα πρέπει είτε να παρουσιάσουν ένα διαφορετικό στόρι είτε να διανθίσουν το υπάρχον στόρι με νέα στοιχεία ώστε να τραβήξουν την προσοχή των ξένων χαρτοφυλακίων.

Φυσικά, υπάρχει και αντεπιχείρημα.

Δεν είναι σωστό μια επιχείρηση να αλλάζει στρατηγική κάθε φορά που αλλάζει κατεύθυνση ο άνεμος των αγορών σύμφωνα μ’ αυτή τη θέση.

Είναι ένα λογικό επιχείρημα που βασίζεται στην προϋπόθεση ότι η φορά του ανέμου αλλάζει συχνά.

Αν όμως υπάρχει μεταβολή στην κύρια τάση της αγοράς, τότε το θέμα είναι διαφορετικό γιατί η διάρκεια της κρίσης μπορεί να είναι μεγάλη.

Σε μεγάλο βαθμό είναι θέμα άποψης.

Αν οι διοικήσεις των εταιριών θεωρούν ότι η πτώση των μετοχών είναι υπερβολική και η πιστωτική κρίση θα εκτονωθεί σύντομα μπορούν να περιμένουν τις καλύτερες μέρες.

Η μετοχή τους μπορεί να πιεστεί περισσότερο βραχυπρόθεσμα, όμως η ανταμοιβή θα είναι μεγαλύτερη. Αρκεί το τέλος της κρίσης να μην αργήσει υπερβολικά και δεχτούν οι ίδιες κριτική για την επιλογή τους.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχει η εναλλακτική της παρουσίασης ενός διαφορετικού στόρι.

Το τελευταίο προϋποθέτει ένα transformational transaction, δηλαδή ένα ντιλ που θα αλλάξει τα σημερινά δεδομένα μιας επιχείρησης.

Η συγχώνευση δύο μεγάλων παικτών σε έναν κλάδο θα μπορούσε να είναι ένα απ’ αυτά καθώς διατηρεί τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά του ενός ή και των δύο παικτών και προσθέτει το στόρι της αναδιάρθρωσης (restructuring).

Σε εποχές όπως η σημερινή που το αναπτυξιακό στόρι δεν πουλά, ενώ το μεγαλύτερο μέγεθος και η μείωση του προφίλ ρίσκου μιας επιχείρησης γίνονται ευμενώς δεκτά από τα περισσότερα ξένα funds, ο επαναπροσδιορισμός του στόρι μέσω μεγάλων ντιλ ίσως είναι μονόδρομος.

Ο μεγάλος οικονομολόγος Μέιναρντ Κέινς συνήθιζε να λέει ότι «όταν τα γεγονότα αλλάζουν, αλλάζω άποψη». Ίσως λοιπόν κάποιες διοικήσεις εισηγμένων εταιριών πρέπει να κάνουν το ίδιο.

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ. Η ΣΤΗΛΗ ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΤΗΣ.

Dr. Money

[email protected]

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v