Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Cosmote: To 4o τρίμηνο είχε… τον Γερμανό του!

Τα αποτελέσματα του 4ου τριμήνου της Cosmote άρχισαν να δείχνουν κάποια πρώτα θετικά στοιχεία από την ενοποίηση της Γερμανός. Αναμφισβήτητα, η αξία του συγκεκριμένου ντιλ θα κριθεί σε βάθος χρόνου. Υπάρχουν ωστόσο ορισμένα θέματα που θα πρέπει να διευθετηθούν σε επίπεδο ομίλου ΟΤΕ.

Cosmote: To 4o τρίμηνο είχε… τον  Γερμανό του!
Ο εντυπωσιακός αριθμός νέων συνδέσεων της Cosmote το 4ο τρίμηνο του 2006, oι οποίες στο 1,2 εκατ. αντιπροσωπεύουν πάνω από το 42,5% του συνόλου της περασμένης χρονιάς σύμφωνα με τη Citigroup, δείχνει ότι η ενσωμάτωση της Γερμανός αρχίζει να αποδίδει.

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι το ίδιο θα συμβεί τα επόμενα τρίμηνα. Aς μην ξεχνάμε ότι το δίκτυο καταστημάτων Γερμανός θα σταματήσει να συνεργάζεται με την ΤΙΜ Hellas σε λίγο καιρό και ουσιαστικά θα πουλά μόνο συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας της Cosmote.

Πώς θα αντιδράσουν οι πελάτες της ΤΙΜ ή και της Vodafone σ’ αυτή τη νέα κατάσταση είναι κάτι που θα φανεί στην πράξη όταν τη συνειδητοποιήσουν κι αυτό ίσως χρειαστεί μερικά ακόμη τρίμηνα.

Είναι πάντως ενθαρρυντικό για τη διοίκηση της Cosmote που επιδίωξε την εξαγορά της Γερμανός, η οποία χωρίς καμία αμφιβολία έγινε σε αρκετά υψηλό πολλαπλασιαστή κερδών (EV/EBITDA), το γεγονός ότι τα πρώτα δείγματα γραφής είναι θετικά.

Άλλωστε, η ίδια γνωρίζει ότι δεν αρκεί το καλό track record του παρελθόντος σε επιχειρηματικά ντιλ όταν παρεισφρέει η πολιτική, αλλά χρειάζεται κάτι παραπάνω. Η έμπρακτη απόδειξη ότι ήταν μεν μια ακριβή εξαγορά αλλά άξιζε τα λεφτά της.

Αν κρίνει κάποιος με βάση τα σημερινά δεδομένα, η Cosmote και γενικότερα ο ΟΤΕ έχουν αποφασίσει να διατηρήσουν ξεχωριστά το δίκτυο καταστημάτων Γερμανός και το δίκτυο καταστημάτων ΟΤΕ Shops.

Αρκετοί ίσως διαφωνούσαν μ’ αυτή τη λογική υπό την έννοια ότι σε αρκετές περιοχές συνυπάρχουν καταστήματα Γερμανός και ΟΤΕ Shops σε μικρή σχετικά απόσταση το ένα από το άλλο.

Άλλοι που συμφωνούν με τη λογική της διατήρησης των δύο ξεχωριστών δικτύων θα αντέτειναν ότι ένα σημαντικό κομμάτι του τζίρου των καταστημάτων Γερμανός δεν προέρχεται από την κινητή τηλεφωνία αλλά από την πώληση άλλων αξεσουάρ, π.χ. ψηφιακές κάμερες κ.λπ., και υπηρεσιών.

Αν λοιπόν υπάρχουν πελάτες που επισκέπτονται τα καταστήματα Γερμανός για να αγοράσουν προσωπικούς υπολογιστές, MP3 Player, ψηφιακές κάμερες κ.λπ., δεν θα ήταν έξυπνο να σταματήσει αυτό από τη στιγμή που μπορεί να είναι επίσης δυνητικοί πελάτες κινητής τηλεφωνίας της Cosmote.

Ακόμη όμως κι αν συμφωνήσει κάποιος με τη λογική να διατηρηθούν τα δύο δίκτυα καταστημάτων ως ξεχωριστά brands υπό διαφορετικές διοικήσεις θα ήταν ανόητο να μην υπάρχει κάποιος συντονισμός σε επίπεδο ομίλου ΟΤΕ για ορισμένα θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος.

Το θέμα των προμηθειών π.χ. για τα κινητά τηλέφωνα είναι ένα από αυτά, αφού μια κοινή πολιτική των δύο δικτύων θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση των δαπανών τους.

Είναι μάλιστα αξιοπερίεργο που έπειτα από τόσους μήνες δεν υπάρχει κάτι έμπρακτο να επιδείξουν σε επίπεδο υλοποίησης πολιτικής σ’ αυτό το μέτωπο.

Dr. Money

[email protected]


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v