Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Oι καουμπόηδες της ασφαλιστικής αγοράς!

Επιτέλους, οι σερίφηδες είπαν να βάλουν τάξη στο σαλούν της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς. Η ζημιά όμως έχει ήδη γίνει και αν δεν προσέξουμε μπορεί να πάρει επικίνδυνες διαστάσεις.

Oι καουμπόηδες της ασφαλιστικής αγοράς!
Η απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης να ανακαλέσει την άδεια σύστασης και λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιριών Εγνατία ΑΑΕ και Le Monde ΑΑΕ είναι σωστή από τη στιγμή που οι δύο εταιρίες δεν εκπλήρωναν τις προϋποθέσεις του νόμου.

Είναι μια απόφαση που θα μπορούσε να είχε ληφθεί αρκετά νωρίτερα και να αφορούσε σε περισσότερες ασφαλιστικές εταιρίες αν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου έκαναν σωστά τη δουλειά τους ή αφήνονταν να την κάνουν σωστά από τους πολιτικούς προϊσταμένους τους εδώ και χρόνια.

Όμως στην Ελλάδα, τα βραχυπρόθεσμα οφέλη είχαν πάντοτε μεγαλύτερο ειδικό βάρος στη λήψη των αποφάσεων ακόμη κι αν τα μεσομακροπρόθεσμα κόστη που προκαλούσαν ήταν πολύ μεγαλύτερα.

Το αποτέλεσμα αυτών των αποφάσεων πληρώνουμε σήμερα και αν οι εκτιμήσεις των απαισιόδοξων αποδειχτούν σωστές έχουμε να δούμε περισσότερα λουκέτα ασφαλιστικών εταιριών στο μέλλον αν οι εποπτικές αρχές κάνουν σωστά τη δουλειά τους.

Αυτό δεν είναι ευχάριστο, όμως σε καμία ευνομούμενη πολιτεία δεν θα έπρεπε οι συνεπείς και νομοταγείς πολίτες και εταιρίες να είναι τα κορόιδα και όλοι αυτοί που παραβιάζουν τους κανόνες οι έξυπνοι.

Όπως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν θύματα με κυριότερους τους εργαζόμενους και δευτερευόντως τους ασφαλισμένους της ΕΓΝΑΤΙΑΣ και της LE Monde.

Oι τελευταίοι φαίνεται να ξεπερνούν τις 300.000 και σε κάποιο βαθμό είναι θύματα της δικής τους επιλογής να θεωρούν την ασφάλιση αυτοκινήτου ένα απλό αξεσουάρ και να αναζητούν το φθηνότερο, αδιαφορώντας για τη φερεγγυότητα των ασφαλιστικών εταιριών που τα προσφέρουν, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά υψηλόβαθμο στέλεχος ασφαλιστικής εταιρίας.

Παρ’ όλα αυτά είναι μάλλον απίθανο τα λουκέτα σε ΕΓΝΑΤΙΑ και Le Monde να αλλάξουν τη συμπεριφορά της μεγάλης πλειοψηφίας των ασφαλισμένων στον κλάδο του αυτοκινήτου που επιζητούν το φθηνότερο ασφάλιστρο χωρίς να εξετάζουν τη φερεγγυότητα των εταιριών που το προσφέρουν.

Όμως η ανάκληση λειτουργίας της Le Monde ειδικότερα ίσως κάνει τις εποπτικές αρχές της ιδιωτικής ασφάλισης να σκεφτούν διπλά.

Για πρώτη φορά υπάρχει και μια κατηγορία ασφαλισμένων στον κλάδο Ζωής. Γι’ αυτούς δεν υπάρχει Επικουρικό Κεφάλαιο όπως για τους υπολοίπους του κλάδου αυτοκινήτου. Τι θα γίνει με τα συμβόλαιά τους και τα λεφτά που έχουν πληρώσει μέχρι σήμερα;

Είναι ένα ερώτημα που γίνεται ακόμη πιο βασανιστικό για όλους -ασφαλισμένους, ασφαλιστικές εταιρίες και εποπτικές αρχές- αν αναλογιστεί κανείς τι θα γίνει αν αύριο μια μεγαλύτερη εταιρία με κλάδο Ζωής βάλει λουκέτο.

Τι θα γίνει σ’ αυτή την περίπτωση που ο συστημικός κίνδυνος είναι υπαρκτός και μεγάλος, καθώς μπορεί να κλονιστεί η εμπιστοσύνη του κοινού στις ασφαλιστικές εταιρίες και κατ’ επέκταση στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας;

Το ερώτημα είναι αμείλικτο και η απάντηση απλή. Πλήρης εφαρμογή του νόμου προς όλους και προς όλες τις κατευθύνσεις για να προληφθούν τα χειρότερα.

Μόνο έτσι η εμπιστοσύνη των ασφαλισμένων δεν θα κλονιστεί και ο ασφαλιστικός κλάδος θα μπορέσει να παίξει τον ρόλο που του αρμόζει όταν η γήρανση του πληθυσμού και οι περιορισμένες δυνατότητες του δημόσιου ασφαλιστικού συστήματος ωθήσουν το κράτος να δώσει γενναιόδωρα φορολογικά κίνητρα στους ιδιώτες και στις εταιρίες για να αγοράζουν ιδιωτικά προγράμματα συνταξιοδότησης.

Dr. Money

[email protected]


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v