Νέοι κανόνες σε Google, Amazon, Apple από τις Βρυξέλλες

Από την επόμενη χρονιά θα πρέπει να αιτιολογούν γιατί «κατεβάζουν» έναν λογαριασμό, να δίνουν έναν τρόπο προσφυγής κατά της απόφασης, ενώ θα πρέπει να έχουν και ένα σύστημα διαχείρισης παραπόνων. Στο επίκεντρο τα δικαιώματα επιχειρήσεων και προγραμματιστών.

Νέοι κανόνες σε Google, Amazon, Apple από τις Βρυξέλλες

Οι Βρυξέλλες συμφώνησαν σε κανόνες ρύθμισης των Google, Amazon, Apple και άλλων διαδικτυακών επιχειρήσεων, κάνοντας μία προσπάθεια να ενδυναμώσουν τα δικαιώματα των εταιρειών και των σχεδιαστών εφαρμογών, που βασίζονται στις μηχανές αναζήτησης και σε ιντερνετικούς διαμεσολαβητές για να πουλήσουν τις υπηρεσίες τους.

Όπως μεταδίδουν οι Financial Times, ευρωπαίοι αξιωματούχοι σημείωσαν ότι οι κανόνες θα δημιουργήσουν «ένα δίκαιο επιχειρηματικό περιβάλλον, με διαφάνεια» για τις εταιρείες που βασίζονται στις 7.000 online πλατφόρμες που λειτουργούν στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

«Πρόκειται για τους πρώτους κανόνες τέτοιου είδους παγκοσμίως και έχουν σκοπό να υπάρξει σωστή ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και προστασία των ευρωπαϊκών αξιών», τόνισε η Μαρίγια Γκαμπριέλ, Επίτροπος της ΕΕ για την ψηφιακή οικονομία.

Από την επόμενη χρονιά, θα απαιτείται από τις εταιρείες να αιτιολογούν γιατί αναστέλλουν τη λειτουργία ενός λογαριασμού καθώς και να παρέχουν έναν τρόπο προσφυγής κατά της απόφασης.

Οι όροι θα πρέπει να δίνονται γραπτώς, σε απλή γλώσσα καθώς και ένα μίνιμουμ 15 ημερών πρέπει να δίνεται για οποιαδήποτε αλλαγές.

Οι πλατφόρμες θα πρέπει να παρουσιάζουν τα βασικά κριτήρια που χρησιμοποιούν για να αξιολογήσουν κάποια τμήματα της ιστοσελίδας τους, ποια δεδομένα συγκεντρώνουν και πως χρησιμοποιούνται ή μοιράζονται. Οι εταιρείες που εισάγουν τα προϊόντα τους στις πλατφόρμες πρέπει με σαφή τρόπο να προσδιορίζουν τα πλεονεκτήματά τους έναντι άλλων.

Ολες οι πλατφόρμες θα πρέπει να έχουν ένα σύστημα διαχείρισης των παραπόνων από επιχειρήσεις, με διαμεσολαβητές που θα βοηθούν στην επίλυση των προβλημάτων εκτός των δικαστηρίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v