Ο κινεζικός πόλεμος των smartphone

Μερίδιο από την τεράστια αγορά κινητής τηλεφωνίας στην Κίνα διεκδικούν οι Ρώσοι, οι οποίοι προωθούν τη δική τους εκδοχή smartphone που διαθέτει διπλή οθόνη. Η συνεργασία με την ZTE και οι... ανταγωνιστές.

Ο κινεζικός πόλεμος των smartphone

Η αγορά κινητής τηλεφωνίας στην Κίνα είναι... χρυσωρυχείο αλλά μέχρι στιγμής είναι πεδίο ανταγωνισμού για λίγους και ισχυρούς παίκτες. Όλα δείχνουν όμως, ότι με τη συγκεκριμένη αγορά φλερτάρουν και οι Ρώσοι, προσπαθώντας να προωθήσουν την δική τους εκδοχή smartphone.

Η καινοτομία του; Η διπλή οθόνη. Αλλά η προσπάθεια δεν θα είναι τόσο εύκολη, αφού οι ανταγωνιστές είναι ισχυροί και άκρως ανταγωνιστικοί.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, το 2014 οι ηγέτες στην κινεζική αγορά ήταν η Xiaomi (13,7%), η Apple (12,3%), η Huawei (11%), η Lenovo (9,5%) και η Samsung (7,9%).

Προκειμένου να πετύχουν τον στόχο οι Ρώσοι έναν χρόνο νωρίτερα είχαν βάλει τα μεγάλα μέσα: Όταν Βλαντιμίρ Πούτιν συναντήθηκε με τον Xi Jinping τον Νοέμβριο του 2014, ο Ρώσος πρόεδρος έδωσε στον Κινέζο ηγέτη ένα Yotaphone 2 ως δώρο (σ.σ. πρόκειται για το ρωσικό smartphone). Ο Κινέζος ηγέτης εξέτασε το τηλέφωνο και, μιλώντας μέσω μεταφραστή, ρώτησε: «Μήπως έχουμε καμία συνεργασία για το θέμα αυτό»; «Θα υπάρξουν», ήταν η απάντηση του Πούτιν.

Αυτό το πολιτικό μάρκετινγκ θεωρείται κομβικής σημασίας για την προώθηση του ρωσικού κινητού στην κινεζική αγορά. Προηγουμένως όμως έπρεπε να ξεπεραστεί και το θέμα του κόστους.

Και εκεί οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες. Τον Σεπτέμβριο ανακοινώθηκε ότι η κατασκευάστρια εταιρία θα μεταφέρει τις παραγωγικές διαδικασίες της από τη Σιγκαπούρη προς την Κίνα και ότι θα συνεργαστεί με την ZTE, τον δεύτερο μεγαλύτερο κατασκευαστή εξοπλισμού τηλεπικοινωνιών και κινητών τηλεφώνων. Από την κίνηση αυτή προσδοκά να μειώσει το κόστος κατά περισσότερο από 30%, δηλαδή να διαμορφωθεί μία τιμή κάτω από 450 δολάρια. Σύμφωνα με τη συμφωνία, η ZTE θα βοηθήσει με την ανάπτυξη μιας πρωτότυπης συσκευής, και στη συνέχεια θα ξεκινήσει η μαζική παραγωγή και η διανομή.

Από εκεί και πέρα αρχίζει η μάχη της αγοράς που αναμένεται να είναι σκληρή. Καταρχήν όλοι οι παίκτες είναι συνηθισμένοι να επιβιώνουν σε συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού και να αντιμετωπίζουν νέους παίκτες.

Από την άλλη πλευρά, τα ρωσικά σχέδια να ανταγωνιστούν το iPhone ήδη αντιμετωπίζονται με σκεπτικισμό για το κατά πόσο ένα τέτοιο προϊόν μπορεί να αποκτήσει την αίγλη του αμερικάνου ανταγωνιστή του. Παράλληλα, υπάρχει και ένας καθόλου ευκαταφρόνητος κίνδυνος: θα αντιγραφεί (ιδιαίτερα η ιδέα της δεύτερης οθόνης) από τις κινεζικές εταιρίες και θα πωλείται σε χαμηλότερη τιμή.

Όλα αυτά καθιστούν το εγχείρημα ιδιαίτερα ριψοκίνδυνο αλλά οι εμπνευστές του σαγηνεύονται από το τεράστιο μέγεθος της κινεζικής αγοράς και προσδοκούν ένα μικρό κομμάτι της πίτας.

 

Πηγή: Premium.paratiritis.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v