Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

H μόδα του κρασιού που δεν... μεθάει

Η αύξηση στη ζήτηση κρασιού με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλη ανοίγει τη συζήτηση για το μέλλον αυτής της αγοράς. Ποιοι οι λόγοι που οδηγούν στη μεγαλύτερη ζήτηση του νέου προϊόντος και ποιο το μεγάλο του μειονέκτημα.

H μόδα του κρασιού που δεν... μεθάει

Καθώς ο αριθμός των προς πώληση κρασιών με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ ολοένα και αυξάνεται, οι ειδικοί της βιομηχανίας διχάζονται σχετικά με τη ζήτηση αυτών των προϊόντων.

Η αυστραλιανή Vintage έχει γίνει η τελευταία από μια σειρά παγκόσμιων εταιρειών οινοποιίας που θα λανσάρουν προϊόντα μειωμένης αλκοόλης (5,5% ABV). Η σειρά Miranda Summer Light θα πάρει θέση δίπλα σε επωνυμίες χαμηλής ή και μηδενικής περιεκτικότητας σε αλκοόλη, που παράγονται από επιχειρήσεις όπως η JP Chenet, η First Cape, η Gallo και η Banrock Station.

Ο Thomas Jung, επικεφαλής της Vintage, σημείωσε στο CNBC ότι η απόφαση για την κυκλοφορία του νέου προϊόντος ήταν άμεσο αποτέλεσμα της αυξανόμενης ζήτησης για κρασιά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ. «Στη Βρετανία και διεθνώς, υπάρχει σίγουρα αγορά γι' αυτό», δήλωσε.

Έρευνα της Kantar World Panel αποκάλυψε ότι μόνο στη Βρετανία η αξία της αγοράς κρασιού χαμηλής αλκοόλης αυξήθηκε πάνω από 70% σε ετήσια βάση. Πέρυσι, οι πωλήσεις κιβωτίων 12 μπουκαλιών έφτασαν τις 950.000, αν και αυτό ακόμα αντιστοιχεί σε ένα μικρό κομμάτι της συνολικής αγοράς οίνου γι' αυτήν την περίοδο.

Ένας λόγος για την αυξανόμενη δημοφιλία του νέου αυτού προϊόντος θα μπορούσαν να είναι τα προφανή οφέλη για την υγεία. Όχι μόνο γιατί μειώνεται ο κίνδυνος για προβλήματα που συνδέονται με το αλκοόλ, αλλά και γιατί αυτό έχει λιγότερες θερμίδες.

Η βρετανική κυβέρνηση προωθεί τα ποτά χαμηλής αλκοόλης και τον περασμένο χρόνο ξεκίνησε ένα πρόγραμμα που ενθαρρύνει τους παραγωγούς να μειώσουν την περιεκτικότητα σε αλκοόλ και τους πωλητές να βελτιώσουν τη διαθεσιμότητα και την προώθηση αυτών των προϊόντων.

Τα ποτά με ABV 5,5% ή λιγότερο έχουν φοροελαφρύνσεις στη Βρετανία και αυτό σε συνδυασμό με την αυξανόμενη πίεση από την κυβέρνηση οδήγησε τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να ζητήσουν από τους προμηθευτές τους το νέο προϊόν.

«Όλη αυτή η κατηγορία δημιουργήθηκε από τις φοροαπαλλαγές και από ένα κύμα υπευθυνότητας και όχι από τους καταναλωτές», σημείωσε ο Richard Halstead, υψηλόβαθμος υπάλληλος της εταιρείας ερευνών Wine Intelligence.

«Παρότι η ζήτηση απογειώθηκε όταν τα προϊόντα πρωτοκυκλοφόρησαν, οι περισσότεροι τα αγόραζαν γιατί ήταν πιο φθηνά, όμως βίωναν μεγάλη απογοήτευση όταν τα δοκίμαζαν», υπογράμμισε.

Η ζήτηση για κρασί με ABV 5,5% ή και χαμηλότερο είναι πολύ μικρή και ένας βασικός λόγος μπορεί να είναι η γεύση. Όπως αναφέρει η Anne McHAle, ειδική στο εμπόριο οίνου στην Berry Bros& Rudd, η διαδικασία αφαίρεσης του αλκοόλ από το κρασί μπορεί να επηρεάσει τη γεύση αφού ένα συγκεκριμένο επίπεδο αλκοόλης είναι απαραίτητο για την ισορροπία της.

«Θα μπορούσε ένα κρασί με αλκοόλ κάτω του 8,5% να έχει πραγματικά καλή γεύση αν δεν περιείχε κάποια γλυκαντικά στοιχεία; Δεν έχω ανακαλύψει ποτέ κάποιο που να μπορεί να συγκριθεί με ένα κρασί με υψηλότερα επίπεδα αλκοόλης», είπε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v