Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γ. Βοτσαρίδης: Η Interlife δεν φοβάται τους ξένους ανταγωνιστές

«Δεν έχουμε ανάγκη να προχωρούμε σε εξαγορές, προκειμένου να ενισχύουμε τη θέση μας στον κλάδο», διαμηνύει ο επικεφαλής της ασφαλιστικής. Γιατί κινείται μόνο μέσω πρακτόρων και μεσιτών.

Γ. Βοτσαρίδης: Η Interlife δεν φοβάται τους ξένους ανταγωνιστές
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Interlife, Γιάννης Βοτσαρίδης

«Δεν αισθανόμαστε απειλή από τις ξένες ασφαλιστικές εταιρείες. Έχουμε αποφασίσει στρατηγικά να διαθέτουμε τα προϊόντα μας μόνο μέσω πρακτόρων και μεσιτών, όπου εμείς συγκρινόμαστε συνεχώς με τον ανταγωνισμό τόσο σε αυτά που προσφέρουμε, όσο και στο service που παρέχουμε. Από τη σύγκριση αυτή, καταφέρνουμε και κερδίζουμε μερίδια αγοράς. Δεν έχουμε ανάγκη να προχωρούμε σε εξαγορές, προκειμένου να ενισχύουμε τη θέση μας στον κλάδο. Είμαστε πολύ προσεκτικοί στο να προσφέρουμε προϊόντα που χρειάζονται οι πολίτες».

Αυτά δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ασφαλιστικής εταιρείας Interlife Γιάννης Βοτσαρίδης, στα πλαίσια της χθεσινής παρουσίασης της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, συμπληρώνοντας πως η μεγάλη αύξηση της παραγωγής που σημειώθηκε κατά το πρώτο φετινό τετράμηνο (+17,09% για την εταιρεία, έναντι +10,2% για την αγορά) έλαβε χώρα χωρίς να έχει προκύψει αύξηση τιμολογίων, καθώς οι όποιες ανατιμολογήσεις επιβλήθηκαν μόλις στον τρέχοντα μήνα και αφορούσαν τμήμα των καλύψεων στον κλάδο οχημάτων.

Επιπλέον, το μοντέλο αυτό ανάπτυξης μέσω μεσιτών και πρακτόρων έχει οδηγήσει σε χαμηλό δείκτη λειτουργικών εξόδων ως ποσοστό των μικτών ασφαλίστρων, το οποίο υποχώρησε σε μονοψήφιο επίπεδο (στο 9,8%) το 2022.

Πέραν αυτών, τόσο ο Γιάννης Βοτσαρίδης, όσο και οι Θανάσης Πρόϊος (διευθυντής χρηματοοικονομικών λειτουργειών) και Θανάσης Φροντιστής (διευθυντής λογιστηρίου) ανέφεραν μεταξύ άλλων:

  • Η εταιρεία εμφανίζει ισχυρή -σε διαχρονικό επίπεδο- κερδοφορία (πχ κατά την περίοδο 2017-2022 σημείωσε αύξηση παραγωγής κατά 62,5%, μέσο ετήσιο όρο κερδών προ φόρων 14,38 εκατ. και μέση ετήσια αποδοτικότητα ιδίων κεφαλαίων 11,7%), ενώ η λογιστική ζημία του 2022 ήταν αποτέλεσμα των επενδυτικών αποτελεσμάτων εξ’ αιτίας της πορείας των διεθνών κεφαλαιαγορών (σε λειτουργικό επίπεδο υπήρχε σημαντική κερδοφορία).
  • Η παραγωγή του κλάδου αυτοκινήτου (6η σε μερίδιο αγοράς σε ότι αφορά τον ασφαλισμένο στόλο) αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια με μικρότερο ποσοστό σε σύγκριση με τις άλλες καλύψεις των γενικών κλάδων. Έτσι, η αστική ευθύνη οχημάτων από το 77% της συνολικής παραγωγής το 2017, διαμορφώθηκε πέρυσι στο 54% και φέτος εκτιμάται ότι θα κλείσει γύρω στο 52%.
  • Κατά την τελευταία τριετία, η εταιρεία διανέμει κάθε χρόνο στους μετόχους της 0,12 ευρώ ανά μετοχή.
  • Η άνοδος των επιτοκίων πέρα από την επίδρασή της στις επενδύσεις, ενισχύει τα ίδια κεφάλαια των ασφαλιστικών εταιρειών, καθώς αφ’ ενός μειώνει την προεξοφλημένη αποτίμηση των υποχρεώσεων και αφ’ ετέρου επιδρά στο νέο λογιστικό πρότυπο IFRS Από την άλλη πλευρά όμως, τα αυξημένα επιτόκια συνδέονται με τον πληθωρισμό και ως ένα βαθμό με το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών.
  • Η ασφάλιση αστικής ευθύνης αναμένεται να γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη κατά τα επόμενα χρόνια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v