Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Fourlis: «Χτίζει αντισώματα» με ευέλικτο δίκτυο και νέο εταιρικό ομόλογο

Σε 10% περιορίζεται η πτώση τζίρου στο α’ τρίμηνο. Προς έκδοση νέου εταιρικού ομολόγου για Housemarket τουλάχιστον 40 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις στο δίκτυο IKEA και Intersport και τα σχέδια στην Τουρκία.

Fourlis: «Χτίζει αντισώματα» με ευέλικτο δίκτυο και νέο εταιρικό ομόλογο

Σε μόλις 10% περιορίζεται η πτώση πωλήσεων στο α’ τρίμηνο του 2021 για τον όμιλο Fourlis, που εστιάζει τη στρατηγική του στη βελτίωση της απόδοσης των δικτύων ΙΚΕΑ και Intersport, ενώ σχεδιάζει και την έκδοση νέου εταιρικού ομολόγου, τουλάχιστον 40 εκατ. ευρώ από την Housemarket, το φθινόπωρο.

Ο πρόεδρος του ομίλου, Βασίλης Φουρλής, εμφανίστηκε αισιόδοξος για το 2021 αναλύοντας στο πλαίσιο conference call χθες τις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου κατά την περίοδο της πανδημίας. Έδωσε την προοπτική σημειώνοντας την στενή συνεργασία με τους διεθνείς συνεταίρους του όπως οι Inter IKEA, Ιntersport, Adidas και Nike, την εστίαση στη στρατηγική πωλήσεων omnichannel, την ενίσχυση του δικτύου με επέκταση σε νέα σημεία αξιοποιώντας τις επενδυτικές ευκαιρίες στην αγορά real estate και τις σύγχρονες υποδομές logistic που είναι σε εξέλιξη.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος, Απόστολος Πεταλάς, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην συμπεριφορά των καταναλωτών που παρά το lockdown πριμοδότησαν τα σήματα του ομίλου. Επιταχυντής, όπως είπε, αναδείχθηκε το e-commerce. Αναφορικά με το δίκτυο φυσικών καταστημάτων ο όμιλος αξιοποιεί τις ευκαιρίες στην αγορά ακινήτων αλλά και τα κενά που αφήνουν στην αγορά οι πιο αδύναμοι παίκτες. Έτσι, μετά τα νέα “μικρά” ΙΚΕΑ σε Βάρνα και Πειραιά, έχει δεσμεύσει χώρους όπου σχεδιάζει την ανάπτυξη δύο νέων μεσαίου τύπου καταστημάτων, μέχρι 8.000 τ.μ., σε Κρήτη και Πάτρα, καθώς και δύο ακόμη city IKEA σε Αθήνα και Σόφια, στο πλαίσιο συνολικών επενδύσεων περίπου 23 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση του ομίλου αναφέρθηκε στη στρατηγική της να μετατρέψει υφιστάμενα καταστήματα, με υψηλό κόστος σε αποδοτικές επενδύσεις, όπως ενδεικτικά τα καταστήματα ΙΚΕΑ σε Λάρισα και Ιωάννινα, επιφάνειας της τάξης των 20.000 τ.μ. το καθένα τα οποία δεν φέρνουν τα προσδοκώμενα έσοδα. Στο πλαίσιο ενός σχεδίου βελτιστοποίησης της απόδοσης του δικτύου θα προχωρήσει στη μετατροπή τους σε καταστήματα επιφάνειας 10.000 τ.μ. το καθένα εξοικονομώντας έτσι πόρους από ενοίκια και εργασίες συντήρησης.

Το κόστος της μετατροπής υπολογίζεται σε 3 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα τόσα θα είναι το όφελος ανά έτος μετά, με τα σχέδια να δρομολογούνται με την επανεκκίνηση του λιανεμπορίου. Βέβαια η διοίκηση του ομίλου δεν είπε πώς θα αξιοποιήσει τον υπολειπόμενο χώρο αφήνοντας χώρο για εικασίες, όπως πιθανή συνεργασία με άλλους retailers.

Αναφορικά με τις επιδόσεις στο α’ τρίμηνο σημειώνεται ότι μετά από πτώση 20,5% των πωλήσεων το 2020, ως αποτέλεσμα των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας, στο α’ τρίμηνο του 2021 οι επιδόσεις του ομίλου είναι αισθητά βελτιωμένες, με την πτώση να περιορίζεται μόλις σε 10% και με αυξημένο αποτέλεσμα σε επίπεδο κερδών προ φόρων. Επίσης θετικές εκτιμήσεις έγιναν από τη διοίκηση για τα περιθώρια κέρδους τόσο της ΙΚΕΑ όσο κυρίως της Intersport, που δέχθηκαν πιέσεις ειδικότερα στο δ’ τρίμηνο του 2020. Σε επίπεδο ομίλου το περιθώριο μικτού κέρδους περιορίστηκε το 2020 σε 41,3% από 43,4% στην προηγούμενη χρήση και εκτιμάται ότι θα βελτιωθεί το 2021.

Το νέο ομόλογο

Όπως ανακοινώθηκε, ο όμιλος Fourlis προσανατολίζεται στην έκδοση νέου ομολόγου από την θυγατρική του Housemarket, που διαχειρίζεται τα καταστήματα IKEA σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο, μια πενταετία μετά την προηγούμενη έκδοση και τουλάχιστον σε αντίστοιχο ύψος, ήτοι 40 εκατ. ευρώ. Μάλιστα όπως διευκρινίστηκε δεν θα επιβαρυνθεί ο καθαρός δανεισμός, καθώς δεν θα υπάρξει αναχρηματοδότηση αλλά πληρωμή του προηγούμενου ομολογιακού και έκδοση νέου.

Υπενθυμίζεται ότι το 2016 η εταιρεία είχε προχωρήσει στην έκδοση Κοινού Ομολογιακού Δανείου πενταετούς διάρκειας με σταθερό επιτόκιο 5% ανά έτος, τριμηνιαία καταβολή τόκων και συμμετοχή από 1.000 ευρώ ανά επενδυτή. Για την έκδοση χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το Ηλεκτρονικό Βιβλίο Προσφορών.

Η δραστηριότητα στην Τουρκία

Μια ακόμη ενδιαφέρουσα είδηση της χθεσινής παρουσίασης ήταν η στρατηγική επιλογή του ομίλου να διατηρήσει την παρουσία του στην Τουρκία, αγορά της οποίας οι προοπτικές έχουν αμφισβητηθεί λόγω των πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων, που έχουν αντίκτυπο στο τοπικό νόμισμα. Το εκεί δίκτυο φέρνει ζημιογόνο λειτουργικό αποτέλεσμα, και γίνονται προσπάθειες προκειμένου η δραστηριότητα να καταστεί κερδοφόρα.

Ήδη έκλεισαν 5 καταστήματα το 2020 και αναμένεται να κλείσουν άλλα πέντε στο προσεχές διάστημα ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το τοπικό δίκτυο της θυγατρικής Intersport Atletik, με 18 καταστήματα Intersport, 3 Αthlete’s Foot και e-shop συμμετείχε στον κύκλο εργασιών του ομίλου το 2020 με μερίδιο 3% από 4% το 2019. Πρόκειται για τη χώρα με το μικρότερο μερίδιο, καθώς η Ελλάδα εισφέρει 59%, 16% η Βουλγαρία, 14% η Κύπρος και 8% η Ρουμανία.

Τέλος, ο όμιλος συνεχίζει την αξιοποποίηση νέων επενδυτικών ευκαιριών στο πλαίσιο της δραστηριότητας της Trade Estate AEEAΠ, με περιουσιακά στοιχεία που αγγίζουν τα 190 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v