Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς η ΙΒΜ Ελλάδας μεγάλωσε μέσα στην κρίση

Στόχος η αύξηση εσόδων 30% την περίοδο 2015-2018. Οι επενδύσεις στο κέντρο Εξειδίκευσης Big Data & Business Analytics και στο κέντρο υποστήριξης των τεχνολογικών υποδομών της DOW Chemical διεθνώς, που στεγάζεται στη χώρα μας.

Πώς η ΙΒΜ Ελλάδας μεγάλωσε μέσα στην κρίση

Το 2018 θα είναι η πρώτη χρονιά μετά το 2010 που η ελληνική αγορά υπηρεσιών (και μεγάλων έργων) πληροφορικής, τομείς που επικεντρώνεται η ΙΒΜ Ελλάδος & Κύπρου, θα κινηθεί ανοδικά.

Ομως, όπως υποστήριξε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Σπύρος Πουλίδας, η ΙΒΜ Ελλάδος & Κύπρου προβλέπεται πως θα παρουσιάσει για την περίοδο 2015-2018 αύξηση εσόδων κοντά στο 30%. Παρά την πολυετή κρίση, οι μεγάλες επενδύσεις των ισχυρών ελληνικών ομίλων (οι τράπεζες εξαιτίας των συγχωνεύσεων, οι τηλεπικοινωνίες εξαιτίας των νέων υπηρεσιών, όπως και στην ενέργεια) στήριξαν την ανάπτυξη της θυγατρικής του διεθνούς ομίλου, που συμπλήρωσε 80 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα.

Θετικά στη διατήρηση των εσόδων και του προσωπικού της ΙΒΜ στην Ελλάδα (φτάνει τους 300 εργαζόμενους) συνέβαλαν και δύο ακόμα επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν, επίσης, μέσα στην κρίση:

Πρώτον, το Κέντρο Εξειδίκευσης Big Data & Business Analytics, το οποίο δημιούργησε η IBM στην Ελλάδα το 2014 καθώς και το Κέντρο Παροχής Υπηρεσιών για την υποστήριξη των τεχνολογικών υποδομών της DOW Chemical διεθνώς, «έχουν ενταχθεί στο διεθνές δίκτυο κέντρων εξειδίκευσης της ΙΒΜ και εξασφαλίζουν τη δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας στην Ελλάδα, βοηθώντας παράλληλα τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο λύσεις και υπηρεσίες της ΙΒΜ».

Τα δύο κέντρα «από κοινού απασχολούν σήμερα ένα σημαντικό αριθμό Ελλήνων επιστημόνων και μηχανικών -μια νέα γενιά επαγγελματιών-, οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας». Τα δύο κέντρα απασχολούν περί τους 60 Ελληνες επιστήμονες, είπε χθες ο κ. Πουλίδας. Πρόσθεσε πως τη διετία 2015-2016 η εταιρεία επένδυσε και στην αναβάθμιση του data center στην Ελλάδα, το οποίο σήμερα χρησιμοποιούν αρκετοί μεγάλοι πελάτες της.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΙΒΜ Ελλάδος και Κύπρου είπε χθες πως «η πλειοψηφία των μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων και οργανισμών του ευρύτερου δημόσιου τομέα είναι πελάτες». Οπως τόνισε ο κ. Πουλίδας, «είδαμε εποχές καλές και εποχές δύσκολες. Η παρουσία της ΙΒΜ παρέμεινε αδιάλειπτη στη χώρα και στην τελευταία περίοδο της οικονομικής κρίσης. Οχι μόνο διατηρήσαμε, αλλά αυξήσαμε τον αριθμό του προσωπικού και είχαμε σταθερό ρυθμό ανάπτυξης μέσα στα πιο δύσκολα χρόνια της κρίσης. Επίσης, προχωρήσαμε σε καίριες επενδύσεις με σκοπό να συμβαδίσουμε με τις αποφάσεις της ΙΒΜ για τον διεθνή μετασχηματισμό του ομίλου. Εγιναν εξειδικευμένες επενδύσεις στην Ελλάδα ώστε να τοποθετηθεί η χώρα στον παγκόσμιο χάρτη της ΙΒΜ, με κέντρα εξειδίκευσης και καινοτομίας που αποτελούν μέλη του διεθνούς δικτύου. Επίσης, ανανέωσαμε και εκσυγχρονίσαμε το data center στην Ελλάδα την περίοδο 2015 2016».

Ο κ. Πουλίδας είπε πως η εταιρεία «είναι ο μεγαλύτερος παίκτης στον τομέα των υπηρεσιών και έργων πληροφορικής στην Ελλάδα». Εκτός από τους 300 εργαζόμενους, «η εταιρεία συνεργάζεται με άλλους 300 εξωτερικούς συνεργάτες που είναι εξειδικευμένοι στα αντικείμενα δραστηριότητας» ενώ άλλες 20 επιχειρήσεις λειτουργούν ως εμπορικοί της συνεργάτες. Σήμερα το 60% των εσόδων της προέρχεται από τις υπηρεσίες και το υπόλοιπο 40% μοιράζεται μεταξύ λογισμικού και εξοπλισμού (hardware) πληροφορικής.

Ποιοι επενδύουν περισσότερο; Οπως εξήγησε ο επικεφαλής της ΙΒΜ Ελλάς, «κατά σειρά ο χρηματοοικονομικός τομέας, οι τηλεπικοινωνίες, η ενέργεια και η διαχείριση δικτύων, ενώ ακολουθεί ο τομέας της λιανικής. Το κυρίως δημόσιο συνεισφέρει 10%-15% του ετήσιου κύκλου εργασιών μας».

Η ΙΒΜ ήταν ο πρώτος από τους ισχυρούς παγκόσμιους ομίλους που από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας εγκατέλειψε τις αγορές χαμηλού περιθωρίου κέρδους ή και ζημιογόνες (όπως οι προσωπικοί υπολογιστές), προκειμένου να στραφεί προς τις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας σε επιχειρήσεις και οργανισμούς. Η τελευταία φάση του διεθνούς μετασχηματισμού του ομίλου ξεκίνησε το 2013. Σήμερα η εταιρεία -και στην Ελλάδα- «έχει ενισχύσει το χαρτοφυλάκιο ολοκληρωμένων λύσεων και υπηρεσιών που παρέχει, εστιάζοντας σε σύγχρονους στρατηγικούς άξονες όπως το Cloud και τις Γνωσιακές Λύσεις (Cognitive Solutions), με στόχο την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και των οργανισμών στη σύγχρονη εποχή».

Ο Σπ. Πουλίδας είπε χθες πως τρεις τάσεις διαμορφώνουν τον τομέα της τεχνολογίας και των επιχειρήσεων: Η πρώτη τάση είναι ο τεράστιος όγκος των δεδομένων, ο νέος φυσικός πόρος που θα μετασχηματίσει την αγορά και τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων, η δεύτερη είναι το νέο μοντέλο κατανάλωσης υπολογιστικών πόρων (το cloud) και η στροφή από τις επενδύσεις σε εξοπλισμό προς τις ψηφιακές υπηρεσίες, και η τρίτη τάση είναι η διαφοροποίηση του τρόπου με τον οποίο συναλλάσσονται οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί.

Ο επικεφαλής της ΙΒΜ Ελλάδας και Κύπρου τόνισε πως είναι εξαιρετικά σημαντικό να αξιοποιήσει εγκαίρως και η χώρα μας τα οφέλη των νέων τεχνολογιών. Θεωρεί πως υπάρχουν μεγάλα περιθώρια και ευκαιρίες ανάπτυξης για την Ελλάδα καθώς τώρα διαμορφώνεται η σκακιέρα των διεθνών παικτών στο νέο τεχνολογικό τοπίο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v