Την ίδια ώρα που βρίσκεται στη Βουλή και αναμένεται να ψηφιστεί μέσα στην εβδομάδα η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), ώστε να ολοκληρωθεί η δεύτερη ιδιωτικοποίηση λιμανιού στην Ελλάδα, η Cosco με επιστολή προς την κυβέρνηση υποστηρίζει πως παραβιάζεται η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ στον Πειραιά και πως παράγοντες του λιμανιού βάζουν τρικλοποδιές στην ιδιωτικοποίηση!
Αφορμή για τη σκληρή επιστολή της διοίκησης του ΟΛΠ προς δύο υπουργούς (Οικονομικών και Ναυτιλίας), τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, είναι μια ξεχωριστή διαβούλευση που προωθεί ο διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένα Πειραιά (ΔΑΛΠ) Δημοσθένης Μπακόπουλος για το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ στο λιμάνι.
Η διοίκηση του ΟΛΠ υποστηρίζει πως έχει προχωρήσει σε αντίστοιχη διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και αδυνατεί να κατανοήσει γιατί χρειάζεται μία ξεχωριστή διαβούλευση για το ίδιο θέμα υπό τον κ. Μπακόπουλο. Στην επιστολή αναφέρθηκε χθες, κατά τη συζήτηση της σύμβασης παραχώρησης του OΛΘ στην Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής, ο τομεάρχης Ναυτιλίας της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης.
Η επιστολή της διοίκησης του ΟΛΠ προς τους δύο υπουργούς έχει τίτλο «Παράνομη σύγκληση Συνέλευσης Διαβούλευσης για το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και τη Μελέτη Διαχείρισης (Master Plan) του λιμένα Πειραιά από τον επικεφαλής της ΔΑΛΠ». Πρόκειται για συνέλευση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου στο κτίριο του υπουργείου Ναυτιλίας και, όπως φαίνεται, προκάλεσε την οργίλη αντίδραση του κινεζικού ομίλου.
Στην επιστολή αναφέρεται πως «η έγκριση του Master Plan Πειραιά ρυθμίζεται από πολύ συγκεκριμένες διατάξεις, με βάση τις οποίες η διαδικασία της διαβούλευσης γίνεται από τον ΟΛΠ (…), ενώ η διαδικασία ελέγχου και έγκρισής του έχει ρητά δια νόμου ανατεθεί στη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων (ΓΓΛΛΠΝΕ) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στην αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του ίδιου Υπουργείου».
Επισημαίνεται πως ο ΟΛΠ έχει προχωρήσει στη διαβούλευση και «η διαδικασία βρίσκεται στη φάση της διατύπωσης έγγραφων απόψεων, προκειμένου ο σχετικός φάκελος του Master Plan να διαβιβαστεί στη ΓΓΛΠΝΕ και για να εισαχθεί προς έγκριση στο τελικώς αποφαινόμενο όργανο, δηλαδή την ΕΣΑΛ».
Στη συνέχεια επιτίθεται κατά του κ. Μπακόπουλου, υποστηρίζοντας πως «με την πιο πάνω ενέργειά του, ο επικεφαλής της ΔΑΛΠ επιχειρεί την υποκατάσταση της διοίκησης της ΟΛΠ ΑΕ και την παρέμβασή του στη διοίκηση του λιμένα, κάτι το οποίο δεν είναι μόνον παράνομο αλλά είναι επίσης πράξη στρεφόμενη ευθέως κατά της υλοποίησης του προγράμματος επενδύσεων της εταιρίας μας, προϋπόθεση για την υλοποίηση του οποίου είναι η έγκριση του Master Plan».
Στη διοίκηση του ΟΛΠ υποστηρίζoυν πως «με σειρά ενεργειών της ΔΑΛΠ γίνεται συστηματική προσπάθεια αμφισβήτησης της ιδιωτικοποίησης της ΟΛΠ ΑΕ και της λειτουργίας της στο πλαίσιο των διατάξεων του νόμου για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις». Γι’ αυτό και ζητούν από τους υπουργούς να ακυρώσουν τη «σύγκληση της συνέλευσης αυτής, αποστέλλοντας σχετικό έγγραφο στους αποδέκτες της πρόσκλησης, ώστε να αποκατασταθεί η νομιμότητα αλλά και να ολοκληρωθεί εντός του προβλεπόμενου νομικού πλαισίου η διαδικασία έγκρισης του ολοκληρωμένου Master Plan του λιμένα Πειραιώς και κατά συνέπεια να επισπευσθεί, εντός των χρονικών πλαισίων και των όρων της Σύμβασης Παραχώρησης, το Υποχρεωτικό Επενδυτικό Πρόγραμμα της εταιρίας μας».
Από τα στοιχεία που παρουσίασε στους φορείς του Πειραιά η διοίκηση του ΟΛΠ προκύπτει πως οι Κινέζοι προτίθενται να προχωρήσουν ταυτόχρονα με τις επενδύσεις που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης, ύψους 350 εκατ. ευρώ μέχρι το 2026, και τις πρόσθετες επενδύσεις των 200 εκατ. ευρώ που έχουν υποσχεθεί.
Το επενδυτικό πρόγραμμα έχει καθυστερήσει, καθώς χάθηκε η περσινή χρονιά, αλλά αναμένεται να επιταχυνθεί στον βαθμό που ο ΟΛΠ εξασφαλίσει τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις.