Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Πτώση πωλήσεων στο εξάμηνο στην Ελλάδα

Υποχώρησαν για ένα ακόμη εξάμηνο οι πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Προς αναθεώρηση των στόχων τους για το σύνολο του έτους προχωρούν οι επιχειρήσεις του κλάδου. H «ζημιά» από τους κεφαλαιακούς ελέγχους και την πτώση στην κατανάλωση.

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Πτώση πωλήσεων στο εξάμηνο στην Ελλάδα

Νέα υποχώρηση των πωλήσεών της σε όγκο «είδε» η Heineken στην Ελλάδα. Ο ολλανδικός όμιλος, παραγωγικός βραχίονας του οποίου στην Ελλάδα είναι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ανακοίνωσε ότι το πρώτο εξάμηνο του έτους οι πωλήσεις του στη χώρα μας κινήθηκαν πτωτικά, καταγράφοντας μεσαία μονοψήφια πτώση, ως απόρροια της γενικότερης κατάστασης και της μείωσης της κατανάλωσης.

Ωστόσο ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην μπύρα Alfa, οι πωλήσεις της οποίας, με βάση τα όσα αναφέρονται στην επίσημη ανακοίνωση του ολλανδικού ομίλου, συνέχισαν να αυξάνονται με έντονο ρυθμό.

Αν και το πρώτο εξάμηνο δεν είναι ενδεικτικό για τη συγκεκριμένη αγορά (σ.σ. οι πωλήσεις της μπύρας επηρεάζονται αφενός από τις καιρικές συνθήκες και αφετέρου από το τουριστικό ρεύμα), η πορεία των μεγεθών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, market leader του κλάδου, δίνουν τον τόνο στην αγορά.

Και αυτό γιατί η πορεία της Αθηναϊκής, το μερίδιο της οποίας αγγίζει στο 55%, έχει βαρύνουσα σημασία για το σύνολο του κλάδου.

Ακόμη όμως και στην περίπτωση που οι υπόλοιποι παίκτες κατάφεραν να διατηρήσουν σε ανοδική πορεία τις πωλήσεις τους το πρώτο εξάμηνο (σ.σ. «εικόνα» για την πορεία του ομίλου Carlsberg -Ολυμπιακή Ζυθοποιία- θα έχουμε επισήμως μετά τα μέσα Αυγούστου), το δεύτερο εξάμηνο δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς.

Αντιθέτως η επιβολή των capital controls σε συνδυασμό με τη γενικότερη οικονομική και πολιτική αστάθεια προκάλεσε σοβαρούς τριγμούς στην κατανάλωση.

Κάτι που είχε άμεσο αντίκτυπο στις πωλήσεις των εταιρειών του κλάδου, αρκετές εκ των οποίων «πάγωσαν» για αρκετές ημέρες την παράδοση εμπορευμάτων σε καταστήματα και αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Παράγοντες του κλάδου υπολογίζουν ότι μόνο τον Ιούλιο η αγορά μπύρας κατέγραψε απώλειες άνω του 10%, υποχώρηση η οποία σύμφωνα με κάποιους άλλους ξεπέρασε το 25%.

Την ίδια ώρα αρκετές επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει σε αναθεώρηση προς τα κάτω των εκτιμήσεών τους για το σύνολο του έτους, όταν την περασμένη Άνοιξη ανέμεναν ότι εφέτος θα καταγραφεί αύξηση της κατανάλωσης στα επίπεδα του 1% (η πρόβλεψη του Ιανουαρίου έκανε λόγο για αύξηση της τάξεως του 3%).

Πλέον οι ίδιοι παράγοντες θεωρούν κάτι περισσότερο από σίγουρο ότι και η φετινή χρονιά θα κλείσει με αρνητικό πρόσημο.

Το μόνο ίσως που θα μπορούσε να συγκρατήσει τους τζίρους των επιχειρήσεων είναι οι εξαγωγές. Μόνο η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία στις 2 Απριλίου ξεκίνησε εξαγωγές σε Κίνα και Ιταλία, είχε βάλει ως στόχο οι εξαγωγές προς τις δύο αυτές χώρες τη φετινή χρονιά να αντιπροσωπεύσουν το ήμισυ και πλέον των συνολικών εξαγωγών της, οι οποίες εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 20,5 εκατ. ευρώ από 9,5 εκατ. ευρώ που ήταν το 2014.

Βέβαια αυτός ο στόχος είχε τεθεί από τη διοίκηση της εταιρείας στις 2 Απριλίου, πολύ πριν καταρρεύσουν οι διαπραγματεύσεις, γίνει το δημοψήφισμα και επιβληθούν τα capital controls.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v