Στην αντεπίθεση περνούν οι δύο διεθνείς όμιλοι που διεκδικούσαν το 67,7% των μετοχών του ΟΛΠ στο πλαίσιο του διαγωνισμού που προωθούσε το υπό κατάργηση Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ). Με αφορμή και τις δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων οι οποίοι αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο να ολοκληρωθούν ορισμένοι από τους εν εξελίξει διαγωνισμούς, η κινεζική Cosco και η δανέζικη APM Terminals (μέλος του ομίλου Maersk) επιχειρούν να παρέμβουν ώστε να προχωρήσει η διαδικασία, η κάθε μία με διαφορετικά επιχειρήματα.
Την ακύρωση του διαγωνισμού πώλησης του 67,7% του ΟΛΠ είχε ανακοινώσει κατά την τελετή παράδοσης - παραλαβής του υπουργείου Ναυτιλίας ο αναπληρωτής υπουργός Θοδωρής Δρίτσας. Τότε, μάλιστα, είχαν κυκλοφορήσει και πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες η Cosco δεν καίγεται για την τύχη του διαγωνισμού καθώς ελέγχει το «φιλέτο», δηλαδή το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων. Τώρα κύκλοι του κινεζικού ομίλου επανέρχονται και υποστηρίζουν πως ουδέποτε σταμάτησαν να ενδιαφέρονται για το 67,7% του ΟΛΠ καθώς έχουν ήδη καταβάλει σημαντικά ποσά σε συμβούλους προκειμένου να σχεδιάσουν τη συνολική ανάπτυξη του λιμανιού (τερματικοί σταθμοί, ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα και ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη). Σημειώνεται πως ο Πειραιάς παραμένει το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης με βάση τη διακίνηση επιβατών (ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα) σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2014.
Ρόλο συμβούλου της Cosco είχε αναλάβει, κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο διεθνής οίκος Lazard ο οποίος προσελήφθη προ ημερών από το υπουργείο Οικονομικών για τη ρύθμιση του ελληνικού δημοσίου χρέους.
Σε αντίστοιχες κινήσεις παρασκηνίου προχώρησε τις τελευταίες ημέρες και η APM Terminals, ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές λιμένων παγκοσμίως, που είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα λιμάνια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Οι Δάνοι φέρονται να υποστηρίζουν πως η ακύρωση του διαγωνισμού για το 67,7% ανοίγει το δρόμο για την απευθείας παραχώρηση του λιμανιού στους Κινέζους. Χρησιμοποιούν, μάλιστα, ως επιχείρημα τις δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών περί αντικατάστασης των διαγωνισμών πώλησης μετοχών κρατικών εταιρειών με συμβάσεις παραχώρησης και προσθέτουν πως τέτοιες κινήσεις θα συναντήσουν την αντίδραση της Κομισιόν.
Πάντως, ούτε και οι Κινέζοι θεωρούν πως οι συμβάσεις παραχώρησης θα φέρουν σοβαρή αξία στο λιμάνι και γι’ αυτό πιέζουν ώστε να προχωρήσει ο διαγωνισμός. Υπέρ των επιμέρους συμβάσεων παραχώρησης δεν τάσσεται μόνο η νέα κυβέρνηση. Συμφωνεί τόσο η διοίκηση του ΟΛΠ υπό τον Γιώργο Ανωμερίτη, όσο και η δημοτική αρχή του Πειραιά η οποία είχε από την αρχή αντιταχθεί στην πώληση του 67,7% του ΟΛΠ.