Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Βίκος: Η αντεπίθεση του «νερουλά» στα αναψυκτικά

Την είσοδο στην «κατηγορία» των επώνυμων αναψυκτικών ανακοίνωσε η Βίκος. Η στρατηγική της εταιρίας και οι στόχοι για τα μερίδια. Τα σχέδια για εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου και οι επενδύσεις 15 εκατ. ευρώ.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Βίκος: Η αντεπίθεση του «νερουλά» στα αναψυκτικά

Το όνομά του συνδέθηκε πριν από δύο χρόνια με την προσπάθεια των ΕΑΣ Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας και Άρτας - Φιλιππιάδας να αποκτήσουν τη Γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη, κάτι που τελικά δεν ευοδώθηκε.

Την περίοδο εκείνη ο Ηπειρώτης επιχειρηματίας Πέτρος Σεπετάς, ιδιοκτήτης της εταιρείας εμφιαλωμένου νερού Βίκος, market leader του κλάδου, πραγματοποιούσε μία ακόμη επιχειρηματική κίνηση. Αποκτούσε από την Εύρηκα το 25% της εταιρείας αναψυκτικών ΕΨΑ. Επένδυση μέσω της οποίας επεδίωκε να μπει στην αγορά των επώνυμων αναψυκτικών σε συνεργασία με τη βολιώτικη βιομηχανία. Και σε αυτήν την περίπτωση όμως οι σχεδιασμοί του δεν πήγαν όπως θα επιθυμούσε. Και αυτό γιατί η διοίκηση της βολιώτικης βιομηχανίας απέρριψε, όπως ανέφερε χθες ο ίδιος, την πρόταση συνεργασίας για κοινή κάθοδο στην αγορά.

Έτσι, μετά από αυτήν την εξέλιξη, ο Π. Σεπετάς αποφάσισε να κινηθεί αυτόνομα, διατηρώντας παράλληλα τη συμμετοχή του στην ΕΨΑ. Όπερ και εγένετο.

Δύο χρόνια μετά τον αρχικό σχεδιασμό για κάθοδο στην αγορά των επώνυμων αναψυκτικών (σ.σ. ήδη παράγει από το 2005 αναψυκτικά private label για λογαριασμό της Lidl) η διοίκηση της Βίκος ανακοίνωσε και επισήμως χθες την είσοδό της και σε αυτήν την αγορά.

Επιχειρηματική κίνηση η οποία έρχεται λίγες ώρες μετά τις δηλώσεις του επικεφαλής της Μύθος Ζυθοποιία ότι και η εταιρεία του ενδιαφέρεται να μπει στην αγορά των αναψυκτικών, δημιουργώντας νέα δεδομένα στον κλάδο.

Και αυτό γιατί ο Ηπειρώτης βιομήχανος Π. Σεπετάς εμφανίζεται αποφασισμένος με το... καλημέρα, δηλαδή μέχρι το τέλος του 2015, να αποκτήσει μερίδιο 10% στην κατηγορία των non Cola αναψυκτικών. Υποκατηγορία η οποία παρουσιάζει ιδιαίτερο ελληνικό ενδιαφέρον, αφού τα τοπικά brands όπως της ΛΟΥΞ και της ΕΨΑ αυξάνουν το μερίδιό τους προκαλώντας πονοκέφαλο στην Coca Cola και στην Pepsico - ΗΒΗ.

Βέβαια το ερώτημα που ανακύπτει είναι τι διαφορετικό κομίζει η Βίκος στη συγκεκριμένη αγορά, η οποία για αρκετούς είναι κορεσμένη και υπό πίεση. Κατά τον κ. Σεπετά, η επέκταση στον χώρο των αναψυκτικών αποτελεί φυσική εξέλιξη στην πορεία ανάπτυξης των εργασιών της, μετά την ενασχόλησή της με την εμφιάλωση νερού και την παραγωγή αναψυκτικών ιδιωτικής ετικέτας για λογαριασμό της Lidl.

Ο διευθυντής πωλήσεων και marketing της ΒΙΚΟΣ μάλιστα συμπληρώνει: «Πρόκειται για την πρώτη σειρά Φυσικών Μεταλλικών Αναψυκτικών, με την υπογραφή μας. Πιστεύουμε ότι οι καταναλωτές, θα μας τιμήσουν με την προτίμησή τους, όπως κάνουν εδώ και 24 χρόνια για το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΒΙΚΟΣ και Ζαγοροχώρια. Στόχος μας είναι να ανταποδίδουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών προσφέροντάς τους καινοτόμα, υψηλής ποιότητας ελληνικά προϊόντα».

Τελικά είναι αυτή η ικανή και αναγκαία συνθήκη για ένα νέο προϊόν με το... καλημέρα να αποκτήσει μερίδιο 10% στην αγορά; Το κλειδί κρύβεται πέρα από το ίδιο το προϊόν, το οποίο θα τεσταριστεί από τους καταναλωτές το αμέσως προσεχές διάστημα, στο εκτεταμένο δίκτυο διανομής που ήδη διαθέτει η εταιρεία, στις συμφωνίες που θα κλείσει με το λιανεμπόριο και τους χονδρεμπόρους, αλλά και στη στροφή των καταναλωτών σε ελληνικά brands και σε αναψυκτικά με γεύσεις. Κάτι που επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία της αγοράς και στα οποία είχε αναφερθεί το Euro2day.gr σε πρόσφατο δημοσίευμά του.

Για τον λόγο αυτό άλλωστε η εταιρεία ρίχνει στην αγορά επτά κωδικούς με τις εξής γεύσεις: πορτοκαλάδα, λεμονάδα, βυσσινάδα, cola, γκαζόζα, σόδα, τόνικ στη συσκευασία των 330 ml και σε τιμές πώλησης στα ίδια επίπεδα με αυτά του ανταγωνισμού.

Στα σχέδια της εταιρείας είναι επίσης ο εμπλουτισμός του χαρτοφυλακίου με νέους κωδικούς αλλά και περισσότερες συσκευασίες, όπως των 500 ml και του 1,5 λίτρου. Για την είσοδο στην αγορά των αναψυκτικών, η εταιρεία επένδυσε 15 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 4,5 εκατ. αφορούσαν την αναβάθμιση και την επέκταση των γραμμών παραγωγής στο εργοστάσιο που διατηρεί στο Καλπάκι Ιωαννίνων.

Σε ό,τι αφορά τη χρηματοοικονομική διάρθρωση της εταιρείας, τα ίδια κεφάλαιά της αγγίζουν τα 69 εκατ. ευρώ, τα ταμειακά της διαθέσιμα ανέρχονται στα 30 εκατ. ευρώ, ενώ ο τραπεζικός δανεισμός δεν υπερβαίνει τα 6 εκατ. ευρώ, όπως ανέφερε ο κ. Σεπετάς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v