Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς η Fix κέρδισε τις ξένες αγορές

Πού οφείλεται το success story της μπίρας FIX. Τα σχέδια της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας για περαιτέρω επέκταση στις διεθνείς αγορές. Η εικόνα και τα προβλήματα στην Ελλάδα. Οι καταλύτες.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Πώς η Fix κέρδισε τις ξένες αγορές

Υπάρχουν ευκαιρίες εν μέσω κρίσης; Η περίπτωση του επαναλανσαρίσματος της μπίρας FIX, στην καρδιά της οικονομικής κρίσης, και η πορεία που έχει ακολουθήσει το συγκεκριμένο προϊόν (σ.σ. μερίδιο 14% και αύξηση πωλήσεων 17%) αποδεικνύουν ότι όντως υπάρχουν.

Ποιο είναι όμως το μυστικό; Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, Ιωάννης Χήτος αποδίδει την επιτυχία του επαναλανσαρίσματος όχι σε κάποιο μυστικό, αλλά στο ότι η ομάδα της εταιρείας κατάφερε να αφουγκραστεί τις ανάγκες της αγοράς και κυρίως των καταναλωτών.

Υπήρχε, όπως λέει στο Euro2day.gr, «περιορισμός προσφοράς ετικετών μπίρας, με τα παραδοσιακά σήματα να κυριαρχούν μεν, αλλά με περιθώριο διείσδυσης νέων εναλλακτικών επιλογών για το κοινό, που γινόταν ολοένα και πιο δεκτικό στο να δοκιμάσει νέες προτάσεις».

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η έναρξη της δραστηριοποίησης της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στον κλάδο σηματοδότησε το άνοιγμα της αγοράς, γεγονός που όπως αναφέρει «μας έδωσε την αίσθηση ότι η εγχώρια αγορά μπίρας βρίσκεται πλέον προς τον σωστό δρόμο».

Και αν στην Ελλάδα «υπάρχουν αρκετά πράγματα που πρέπει να γίνουν ακόμη, για να θεωρηθεί η αγορά πλήρως απελευθερωμένη», όπως λέει ο κ. Χήτος, η μπίρα Fix με μόλις δύο χρόνια «ένσημα» στις διεθνείς αγορές έχει ήδη παρουσία σε 20 χώρες, μεταξύ αυτών σε Αγγλία, Αυστραλία, Ιταλία, Ισπανία, Κίνα, Κύπρο, Νότιο Αφρική και Σουηδία. Και δεν σταματά εκεί.

Για τη φετινή χρονιά έχει κλείσει θέση για Καναδά, Βραζιλία και Χονγκ Κονγκ. Στόχος των ανθρώπων της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας είναι να διπλασιαστεί το ποσοστό των εξαγωγών τη φετινή χρονιά, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, σε σχέση με το 2013, ενώ για την επόμενη τριετία, η επιδίωξη όπως αναφέρει στο Euro2day.gr ο κ. Χήτος είναι οι εξαγωγές να φτάσουν το 10% των συνολικών πωλήσεών της.

Τι συμβαίνει όμως στα πάτρια εδάφη; Πέρυσι ο τζίρος της εταιρείας ανήλθε σε περίπου 52,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 17% σε σχέση με το 2012, ενώ αύξηση κατεγράφη στα EBITDA και στα κέρδη προ φόρων, τα οποία ήταν βελτιωμένα σε σχέση με το 2012, όπως σημειώνει ο κ. Χήτος.

Σε ό,τι αφορά στο μερίδιο αγοράς, με μόνο δύο σήματα, τη Fix Hellas και τη Fix Dark, κατέχει σύμφωνα με τον κ. Χήτο το 14% της αγοράς, ενώ ο στόχος για τη φετινή χρονιά, όπου λανσαρίστηκε και η FIX Royale η ελληνική Weiss, είναι να κατακτήσει μερίδιο 16% της συνολικής αγοράς.

Στη μεγάλη εικόνα, δηλαδή στο σύνολο της αγοράς μπίρας, τα πράγματα πέρυσι δεν ήταν και τόσο καλά. Η αγορά κινήθηκε στα ίδια περίπου επίπεδα με το 2012 σε όγκο αλλά αρκετά χαμηλότερα σε αξία, λόγω εντατικών και εκτεταμένων προσφορών προς τους καταναλωτές και τα τελικά σημεία. Εμπορική πολιτική η οποία έχει βάλει φρένο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σύμφωνα με τον κ. Χήτο, παρ' όλο που κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου επικράτησε ανοδική τάση, από τον Ιούλιο και μετά παρατηρήθηκε σημαντική μείωση, με αποτέλεσμα να επηρεαστεί το σύνολο της αγοράς. Σημαντικός παράγοντας που οδήγησε σε αυτήν την κατεύθυνση ήταν η μείωση της κατανάλωσης, που αποτελεί άμεση συνάρτηση της συρρίκνωσης εισοδήματος, από την παρατεταμένη περίοδο ύφεσης.

Δυστυχώς όμως δεν ήταν και ο μοναδικός παράγοντας. Η έλευση 18 εκατομμυρίων τουριστών απ' ό,τι φαίνεται δεν είχε θετικό αντίκτυπο στην κατανάλωση. Σύμφωνα με τον κ. Χήτο «λόγω μειωμένων καταναλώσεων της τουριστικής αγοράς, παρά τη μεγάλη προσέλευση τουριστών, δεν ενισχύθηκε η κατανάλωση στα τελικά σημεία, λόγω του μεγάλου ποσοστού που σημείωσαν τα πακέτα all inclusive».

Σε ό,τι αφορά τη φετινή χρονιά, «το περιβάλλον δεν είναι θετικό, και όλοι μας προσβλέπουμε στην ανάπτυξη. Ωστόσο, ακόμα και σε αυτό το πλαίσιο που διανύουμε, ευκαιρίες υπάρχουν πάντα», σημειώνει στο Euro2day.gr ο κ. Χήτος.

Επισημαίνει παράλληλα πως «το σημαντικό είναι να υπάρχει ένα σταθερό πλαίσιο λειτουργίας από την Πολιτεία, χωρίς αιφνίδιες αλλαγές στη νομοθεσία, αλλά και με ένα σοβαρό μηχανισμό για την πάταξη της μαύρης οικονομίας, ώστε να μειωθεί αισθητά η επιβάρυνση τόσο του μέσου πολίτη, όσο και των επιχειρήσεων».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v