Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ιππόδρομο στη Θεσ/νίκη θέλουν οι Γάλλοι της PMU

Την παραχώρηση άδειας για τη δημιουργία Ιπποδρόμου και στη Θεσσαλονίκη, παράλληλα με την απόκτηση της άδειας για διεξαγωγή ιπποδρομιών στο Μαρκόπουλο Αττικής, έχουν ζητήσει οι Γάλλοι της PMU.

Ιππόδρομο στη Θεσ/νίκη θέλουν οι Γάλλοι της PMU
Την παραχώρηση άδειας για τη δημιουργία Ιπποδρόμου και στη Θεσσαλονίκη, παράλληλα με την απόκτηση της άδειας για διεξαγωγή ιπποδρομιών στο Μαρκόπουλο Αττικής, έχουν ζητήσει οι Γάλλοι της PMU, προκειμένου να συμμετάσχουν στον σχετικό διαγωνισμό του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της αποκλειστικής άδειας διεξαγωγής ιπποδρομιακού στοιχήματος στην Ελλάδα αναμένεται να προκηρυχθεί εντός των προσεχών εβδομάδων από το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο προχωρά παράλληλα στην εκκαθάριση του υπερχρεωμένου Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ).

Οι υποψήφιοι, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται ο γαλλικός όμιλος PMU, πρότειναν στην κυβέρνηση να εντάξει στην άδεια και τη δυνατότητα για κατασκευή ιπποδρόμου στη συμπρωτεύουσα. Το αίτημα δεν είχε γίνει δεκτό στην αρχή, αλλά στην αγορά υποστηρίζουν πως στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν αλλάξει γνώμη.

Στην ουσία, ο διαγωνισμός θα βασίζεται στο γαλλικό μοντέλο, το οποίο προβλέπει την παραχώρηση μιας αποκλειστικής άδειας διεξαγωγής στοιχήματος σε ολόκληρη τη χώρα, αλλά με δυνατότητα κατασκευής - λειτουργίας πρόσθετων ιπποδρόμων, ακόμα και από διαφορετικούς ιδιοκτήτες. «Γιατί να μη δημιουργηθούν 500 θέσεις εργασίας στη Θεσσαλονίκη;», αναρωτιούνται στελέχη της αγοράς τυχερών παιχνιδιών, τα οποία επισημαίνουν πως ούτως ή άλλως ο ιππόδρομος θα κατασκευαστεί με δαπάνη του παραχωρησιούχου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία για την τελευταία οικονομική χρήση, ο γαλλικός όμιλος PMU είχε παρουσιάσει κύκλο εργασιών 9,3 δισ. ευρώ, είχε μοιράσει ως κέρδη στους παίκτες περί τα 6,9 δισ. και είχε κέρδη 731 εκατ. ευρώ, ενώ πλήρωσε στο γαλλικό δημόσιο φόρους 1,1 δισ. Η Phumelela από τη Νότιο Αφρική φέρονταν, επίσης, ως ένας από τους ενδιαφερόμενους όταν πέρυσι το ΤΑΙΠΕΔ είχε ξεκινήσει τη διαδικασία για την πώληση του ΟΔΙΕ. Τότε είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον και οι ελληνικές Intralot και Avenir.

Στην πορεία έγινε αντιληπτό πως ο ΟΔΙΕ δε μπορεί να πωληθεί γιατί έχει μεγάλα χρέη (τον φόρτωσαν επί κυβέρνησης Κ. Σημίτη με δάνεια άνω των 200 εκατ. για την κατασκευή του νέου Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο ώστε να ωραιοποιηθεί το δημόσιο χρέος της χώρας), αλλά και σημαντική ακίνητη περιουσία που είναι σήμερα υποτιμημένη.

Κυρίως υπήρχε θέμα κρατικών ενισχύσεων γιατί το δημόσιο αιμοδοτεί εδώ και 10 χρόνια τον οργανισμό. Έτσι προτιμήθηκε η παραχώρηση της άδειας για διεξαγωγή ιπποδρομιών, αλλά και αμοιβαίων στοιχημάτων επί των ιπποδρομιών μέχρι το 2020 και η εκκαθάριση του ΟΔΙΕ.

Εντός των προσεχών ημερών θα παρουσιαστεί και η νομοθετική ρύθμιση για τις σχέσεις μεταξύ του μελλοντικού παραχωρησιούχου με τη Φίλιππο Ένωση Ελλάδος, η οποία έχει την ευθύνη του αγωνιστικού τμήματος των ιπποδρομιών (για τα έπαθλα, τους αναβάτες, τους ιδιοκτήτες αλόγων κ.λπ.).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v