Τα "φαβορί" για το νέο λιμάνι κρουαζιέρας

Η Δραπετσώνα, το σημερινό λιμάνι στον Πειραιά, το Παλαιό Φάληρο και η περιοχή του Φλοίσβου είναι οι τέσσερις θέσεις που εξέτασε η κυβέρνηση για το λιμάνι κρουαζιερόπλοιων.

Τα φαβορί για το νέο λιμάνι κρουαζιέρας
Η Δραπετσώνα, το σημερινό λιμάνι στον Πειραιά, το Παλαιό Φάληρο και η περιοχή του Φλοίσβου είναι οι τέσσερις θέσεις που εξέτασε η κυβέρνηση για το λιμάνι κρουαζιερόπλοιων, σχέδιο το οποίο είναι μία από τις αναπτυξιακές προτεραιότητες που παρακολουθεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς.

Ωστόσο, όσοι μελετούν το εγχείρημα υποστηρίζουν πως η περιοχή που έχει τις περισσότερες πιθανότητες να επιλεγεί είναι το Φάληρο, και συγκεκριμένα είτε ο χώρος κοντά στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) είτε η περιοχή του Φλοίσβου, δίπλα στη σημερινή μαρίνα, που διαχειρίζεται η Lamda Development, και πρόκειται να εισφερθεί στην κοινή εταιρεία που δημιουργεί με τον τουρκικό όμιλο Dogus.

Η κατασκευή του νέου λιμανιού είχε τεθεί στην κυβέρνηση από διεθνείς ομίλους της κρουαζιέρας, οι οποίοι έχουν δεσμευτεί να επενδύσουν στην κατασκευή και διαχείρισή του. Όμως, έχει προκαλέσει τη σφοδρή αντίδραση του επικεφαλής του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ) Γ. Ανωμερίτη, καθώς και τοπικών φορέων του Φαλήρου.

Ο κ. Ανωμερίτης βρήκε προ ημερών ευκαιρία για να εκφράσει δημόσια την αντίθεσή του. Σε ανακοίνωση του οργανισμού για την κίνηση που είχε πέρυσι από κρουαζιερόπλοια αναφέρεται πως «ο ΟΛΠ διαθέτει υποδομές υψηλής ασφάλειας, διαχωρισμού επιβατών Σένγκεν και εκτός Σένγκεν, τελωνειακούς σταθμούς και ελεύθερες ζώνες, οργανωμένες πύλες εισόδου-εξόδου επιβατών κατά τα πρότυπα των διεθνών αεροδρομίων, 11 θέσεις ελλιμενισμού και εντός του 2013 τρία μεγάλα σύγχρονα terminals σταθμών επιβατών».

Με αυτά τα δεδομένα, συνεχίζει η ανακοίνωση του ΟΛΠ, «αποτελεί το κύριο λιμάνι της χώρας και το μεγαλύτερο της Ανατολικής Μεσογείου, γεγονός που υποδηλώνει, παράλληλα με τις νέες συνολικές επενδύσεις που εκτελούνται ύψους 420 εκατ. ευρώ, ότι ελάχιστα περιθώρια, με βάση τους διεθνείς οικονομοτεχνικούς δείκτες, υπάρχουν για νέο ανταγωνιστικό λιμάνι στον χώρο της Ανατολικής Μεσογείου».

Δεν έχουν την ίδια άποψη τα στελέχη της κρουαζιέρας, τα οποία έπεισαν τον πρωθυπουργό να υιοθετήσει το συγκεκριμένο έργο. Εκτιμούν πως το υφιστάμενο λιμάνι στον Πειραιά δεν προσφέρει ούτε τις υποδομές, ούτε την εύκολη πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας. Ο σχεδιασμός του έργου, που ανακοινώθηκε από τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη, παρουσία του κ. Σαμαρά, κατά την τελευταία επίσκεψή του στο υπουργείο, βρίσκεται σε αρχικό στάδιο.

Μια ομάδα εργασίας έχει αναλάβει να το μελετήσει και να το εντάξει στα έργα που θα υλοποιηθούν μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Εκτός από τις αντιρρήσεις του κ. Ανωμερίτη, πρέπει να ξεπεραστούν και οι σοβαρές ενστάσεις κατοίκων του Φαλήρου. Σοβαρές παρενέργειες θα υπάρξουν και στον σχεδιασμό για την πώληση του ΟΛΠ ή στην παραχώρηση δραστηριοτήτων στο λιμάνι του Πειραιά.

Γι’ αυτόν τον λόγο στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) πιέζουν για ξεκαθάρισμα της κατάστασης καθώς εντός του Φεβρουαρίου πρέπει να παρουσιάσουν το σχέδιο για τους λιμένες ολόκληρης της χώρας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v