ΟΣΕ: Σχεδιάζει εμπορικό 40.000 τ.μ. στον Πειραιά

Ένα εμπορικό κέντρο στην καρδιά του Πειραιά σχεδιάζει να δημιουργήσει ο ΟΣΕ ο οποίος σε σύμπραξη με ιδιώτες επενδυτές προχωρά σταδιακά στην αξιοποίηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας τους

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΣΕ: Σχεδιάζει εμπορικό 40.000 τ.μ. στον Πειραιά
Ένα εμπορικό κέντρο στην καρδιά του Πειραιά σχεδιάζει να δημιουργήσει ο ΟΣΕ ο οποίος σε σύμπραξη με ιδιώτες επενδυτές προχωρά σταδιακά στην αξιοποίηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του.

Το νέο εμπορικό κέντρο, με συνολική έκταση, 40.000 τετραγωνικά μέτρα, πρόκειται να δημιουργηθεί σε οικόπεδο 15 στρεμμάτων στο σημείο όπου βρίσκεται ο τερματικός σιδηροδρομικός σταθμός του Πειραιά.

Η ιδιοκτησία του συγκεκριμένου χώρου ανήκει στην θυγατρική του ΟΣΕ, την εταιρεία ΓΑΙΟΣΕ η οποία έχει αναλάβει την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού.

Για την ανάληψη του έργου, προϋπολογισμού 50 εκατομμυρίων ευρώ στην τελική φάση του διαγωνισμού συμμετέχουν τα κοινοπρακτικά σχήματα: Ελλάκτωρ- Lamda Development, Τεχνική Ολυμπιακή - Ρlaza Centers και Ακροπόλ Χαραγκιώνης- Ιντρακάτ- Γαντζούλας.

Οι ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες έχουν περιθώριο ενός ακόμη μήνα, εως την 1η Ιουνίου, να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους. Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό επρόκειτο οι δεσμευτικές προσφορές να κατατεθούν έως τις 25 Απριλίου ωστόσο, λόγω αλλαγών που έγιναν στους όρους δημοπράτησης του έργου, μετατέθηκε χρονικά ο χρόνος υποβολής των προτάσεων.

Το σχήμα που θα επιλεγεί για την κατασκευή του έργου θα αναλάβει και την διαχείρισή του για περίοδο 30 ετών. Να σημειωθεί ότι στην διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας η βαρύτητα της οικονομικής προσφοράς θα είναι 70% ενώ με 30% θα συμμετέχει η τεχνική πρόταση.

Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι μετά την ανάδειξη του αναδόχου θα χρειαστεί περίοδος 3 ετών για την ολοκλήρωση του έργου. Ωστόσο σαν κίνητρο για την ταχύτερη ολοκλήρωσή του θεωρείται το γεγονός ότι στη σύμβαση παραχώρησης θα περιλαμβάνεται η δυνατότητα να μην καταβάλλεται από την πλευρά του αναδόχου μίσθωμα για την τριετή περίοδο ακόμη και αν η κατασκευή και η έναρξη της λειτουργίας του γίνει νωρίτερα.

Σε ότι αφορά τα ειδικότερα χαρακτηριστικά του κτιρίου που επιθυμεί να κατασκευάσει ο ΟΣΕ στον ισόγειο θα λειτουργεί ο νέος σιδηροδρομικός σταθμός του Πειραιά ενώ σε πέντε ή έξι ορόφους θα αναπτυχθεί το εμπορικό κέντρο με χώρους αναψυχής, εστίασης, εμπορικά καταστήματα.

Ο σιδηροδρομικός σταθμός του Πειραιά βρίσκεται σε εξαιρετικά πλεονεκτική θέση καθώς στο συγκεκριμένο σημείο θα τερματίζουν τα τρένα του ΟΣΕ αλλά και του προαστιακού και θεωρείται ότι ένα εμπορικό κέντρο θα είναι βιώσιμο.

Πάντως πρέπει να σημειωθεί ότι η πρόθεση του ΟΣΕ να αξιοποιήσει το ακίνητο για εμπορικές χρήσεις έχει προκαλέσει αντιδράσεις στην τοπική εμπορική κοινότητα καθώς οι έμποροι της πόλης υποστηρίζουν ότι θα πληγούν από μια τέτοια κίνηση.

Να αναφέρουμε τέλος το συγκεκριμένο έργο είναι η δεύτερη απόπειρα του ΟΣΕ να συμπράξει με ιδιώτες προκειμένου να αξιοποιήσει την ακίνητη περιουσία του καθώς με την μέθοδο ΣΔΙΤ θα προχωρήσει και το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο.

Στην ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, η οποία ξεπερνά τα 85.000 στρέμματα, περιλαμβάνονται ακίνητα – φιλέτα από την αξιοποίηση των οποίων υπολογίζεται ότι θα προκύψει σημαντικό οικονομικό όφελος για τον Οργανισμό. Να αναφέρουμε, τέλος, ότι η εταιρεία ΓΑΙΑΟΣΕ η οποία είχε αναλάβει την αξιοποίηση των ακίνητων του ΟΣΕ χωρίς όμως επιτυχία, πρόκειται να απορροφηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ στο πλαίσιο του εταιρικού μετασχηματισμού του Οργανισμού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v