Υπερταμείο: Ανάδοχος για το αεροδρόμιο Καλαμάτας έως το τέλος του 2024

Διατήρηση ποσοστού 10% στο σχήμα του Παραχωρησιούχου επιδιώκει το Υπερταμείο, που μετασχηματίζεται σε Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο. Αναζητείται το μοντέλο του διαγωνισμού για τα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια.

Υπερταμείο: Ανάδοχος για το αεροδρόμιο Καλαμάτας έως το τέλος του 2024

Την ολοκλήρωση του διαγωνισμού Παραχώρησης του περιφερειακού αεροδρομίου της Καλαμάτας έως το τέλος του χρόνου εκτιμά ότι θα καταφέρει το Υπερταμείο, σύμφωνα με τις σχετικές δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου Γρηγόρη Δημητριάδη, στο περιθώριο δημοσιογραφικής εκδήλωσης.

Ο ίδιος υπογράμμισε πως παρά το γεγονός του ότι θα προκύψει ανάδοχος, το Υπερταμείο θα διατηρήσει στο asset συμμετοχή της τάξης του 10%, προκειμένου αφενός να καρπωθεί το ελληνικό δημόσιο μέρος της ανάπτυξής του και αφετέρου ώστε να επισφραγιστεί ο προωθούμενος μετασχηματισμός του σε Sovereign Wealth Fund, που θα επενδύει δημιουργώντας αξία. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι το κλείσιμο της Βουλής για τη θερινή περίοδο, αναμένεται η ψήφιση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Οικονομικών για τη δημιουργία του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου, το οποίο κατά τον κ. Γρηγοριάδη αναμένεται να συσταθεί τον Ιανουάριο του 2025.

Με βάση τα παραπάνω, εκτιμάται ότι θα κληθούν σύντομα να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για την παραχώρηση του αεροδρομίου της  Καλαμάτας τα κοινοπρακτικά σχήματα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον, ώστε ο διαγωνισμός να έχει ανάδοχο πριν το τέλος της χρονιάς.

Υπενθυμίζεται πως ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει τέσσερεις κοινοπραξίες (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - GMRAirports, Μetlen - CorporationAmericaAirports, EgisAirport - ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις - Aéroports de la Côte d'Azur και Fraport AG-Delta Airport Investments-ΠΗΛΕΑΣ (Όμιλος Κωνσταντακόπουλου) για τη συντήρηση, λειτουργία και εκμετάλλευση του αεροδρομίου για 40ετή περίοδο.

Σε δεύτερο χρόνο αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία ανήκουν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και τον οποίο έχει αναλάβει το Υπερταμείο. Κατά τις αναφορές της διοίκησης και στον συγκεκριμένο διαγωνισμό θα επιδιωχθεί η διατήρηση ποσοστού εκ μέρους του Υπερταμείου, ωστόσο παραμένει υπό εξέταση το τελικό format, καθώς τα 22 προς δημοπράτηση αεροδρόμια δεν εμφανίζουν ένα ομοιόμορφο εμπορικό ενδιαφέρον και ασφαλώς δεν συγκρίνονται με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, που εμφανίζει μεγάλη αύξηση της επιβατικής κίνησης.

Στο πλαίσιο αυτό  εξετάζονται πολλές τεχνικές αλλά και εμπορικές παράμετροι, ώστε στη συνέχεια να συνταχθεί το συνολικό business plan και να προκύψει το χρηματοδοτικό μοντέλο. Δεν έχει αποκλειστεί πάντως η εκδοχή εκτέλεσης του διαγωνισμού ως ΣΔΙΤ (με συμμετοχή δηλαδή και του δημοσίου) έναντι του μοντέλου της κλασικής παραχώρησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v