Συγκράτηση της κατανάλωσης στο online κανάλι των σούπερ μάρκετ, με αύξηση του τζίρου λόγω των ανατιμήσεων καταγράφει η Convert Group. Πέρυσι ο τζίρος των online super market, χωρίς σε αυτές να περιλαμβάνεται ο τζίρος των πλατφορμών όπως efood και wolt, αυξήθηκε 5%, αγγίζοντας τα 266 εκατ. ευρώ.
Τάση που διατηρείται και τη φετινή χρονιά. Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε χθες Πέμπτη ο Παναγιώτης Γκεζερλής, ιδρυτής και επικεφαλής της Convert Group, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της NielsenIQ, προκύπτει πως από τις αρχές της χρονιάς μέχρι και την περασμένη Κυριακή 26 Μαρτίου οι πωλήσεις σε αξία των online super market αυξήθηκαν 6,7%, ο όγκος πωλήσεων ανά καλάθι, όμως, υποχώρησε κατά 10,1%, ενώ οι παραγγελίες αυξήθηκαν 7,7%.
Πώς όμως κινήθηκαν οι πωλήσεις βασικών κατηγοριών και ποια είναι η διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο ηλεκτρονικό καλάθι, η αξία του οποίου είναι στα 77,3 ευρώ; Σύμφωνα με τον κ. Γκεζερλή, οι πωλήσεις των φρέσκων τροφίμων το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς αυξήθηκε 7%, ο όγκος υποχώρησε 4% και η μέση τιμή ανά τεμάχιο αυξήθηκε 11%.
Στα τυποποιημένα τρόφιμα, οι πωλήσεις σε αξία μειώθηκαν 1%, ο όγκος υποχώρησε 8% ενώ η μέση τιμή ανά τεμάχιο αυξήθηκε 8%.
Από τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Γκεζερλής, ο οποίος εκτιμά ότι το τρίτο μεγαλύτερο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ είναι η efood, η σημαντική υποχώρηση του όγκου πωλήσεων συνδέεται με την κατακόρυφη υποχώρηση της έντασης των προσφορών κατά 13,6 μονάδες.
Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιό τους σε αξία ανέρχεται στο ηλεκτρονικό καλάθι στο 15,2%, δηλαδή 1,5 μονάδα υψηλότερα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Ακόμη μεγαλύτερη είναι η διείσδυση με βάση τον όγκο πωλήσεων. Πλέον το μερίδιό τους έχει φθάσει στο 18,7% -αύξηση 1,4 μονάδες σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2022-, πάνω από το μερίδιο που απολαμβάνει η συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων στο φυσικό δίκτυο των σούπερ μάρκετ.