Ποια σουπερμάρκετ προτιμούν οι καταναλωτές για online αγορές

«Κόντρα» ΑΒ - Σκλαβενίτη για την πρώτη θέση δείχνει η έρευνα των Convert Group και ΙΕΛΚΑ. Ακολουθεί το MyMarket. Οι συσχετισμοί με τα φυσικά καταστήματα και ο ρόλος παικτών με παρουσία σε ένα από τα δύο κανάλια.

Ποια σουπερμάρκετ προτιμούν οι καταναλωτές για online αγορές

Κλιμακώνεται ο ανταγωνισμός των σουπερμάρκετ στο online κανάλι, που τρέχει με ανάπτυξη 122% στο α’ εξάμηνο του 2021, με τα e-shops ΑΒ και Σκλαβενίτη να διεκδικούν την πρώτη θέση, συνεπικουρούμενα από τις συνεργαζόμενες πλατφόρμες delivery.

Kατά μέσο όρο, οι πελάτες των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ αναγνωρίζουν γύρω στα πέντε ψηφιακά καταστήματα, με την ΑΒ (AB.gr) να διαθέτει το πιο δημοφιλές αφού αναφέρεται από 8 στους 10 καταναλωτές (81%) στην πρόσφατη έρευνα της Convert Group σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Μάλιστα το ποσοστό του ΑΒ φτάνει το 84%, αν συνεκτιμηθούν οι καταναλωτές που αναγνωρίζουν τις online υπηρεσίες delivery που προσφέρει μόνο μέσω της συνεργασίας του με το Delivery.gr.

Δεύτερος στην κατάταξη έρχεται ο Σκλαβενίτης (sklavenitis.gr), με ποσοστό 64% των καταναλωτών να αναγνωρίζει το ηλεκτρονικό του κατάστημα, λαμβάνοντας συνολικό σκορ πάνω από 80%, αν συνυπολογιστούν όσοι το αναγνωρίζουν μόνο μέσω της συνεργασίας του με το efood.gr.

Το MyMarket είναι στην τρίτη θέση και αναγνωρίζεται από το 54% των καταναλωτών. Ακολουθεί το e-Fresh.gr με το 52%, το ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας Μασούτης (masoutis.gr) που αναφέρεται από το 48% και ο Κρητικός (kritikos.gr) από το 40%.

Σημειώνεται ότι τα δύο τελευταία ενισχύονται και με τις υπηρεσίες της πλατφόρμας Box. Επίσης με μικρότερα ποσοστά ακολουθούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα των Market In (Μarket-In.gr), Bazaar (Bazaar-Online.gr) και Θανόπουλος (Τhanopoulos.gr).

Κατά μέσο όρο, οι πελάτες του ψηφιακού καναλιού των σουπερμάρκετ έχουν ψωνίσει σε πάνω από 2 καταστήματα στο παρελθόν. Κι εδώ η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι στην κορυφή της κατάταξης. Το ΑΒ.gr αναφέρεται από το 44% των συμμετεχόντων έναντι 36% που αναφέρουν ότι έχουν ψωνίσει στο Sklavenitis.gr. Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, εάν σ’ αυτά τα ποσοστά συνεκτιμηθεί το μερίδιο των συνεργατών τους delivery.gr και efood.gr αντίστοιχα, οι ισορροπίες ανατρέπονται, με τον Σκλαβενίτη να φτάνει στο 60% έναντι 49% του ΑΒ.

Το MyMarket.gr είναι σταθερά στην τρίτη θέση καθώς το 21% αναφέρει ότι το επέλεξε για τα ψώνια του και ακολουθούν με 17% το e-Fresh.gr, 16% το Masoutis.gr, 12% το Kritikos.gr, 7% το Market-In.gr, 5% το Τhanopoulos.gr και 4% το Bazaar-Online.gr.

Οι συσχετισμοί

Από την ανάλυση των στοιχείων διαπιστώνεται υψηλή συσχέτιση στις επιλογές των καταναλωτών μεταξύ του φυσικού και του online καταστήματος, με τον Σκλαβενίτη να εμφανίζεται ως το φυσικό κατάστημα επιλογής για τους περισσότερους καταναλωτές (72%) και το δεύτερο σε ό,τι αφορά τις επιλογές στα online (36%), ενώ η ΑΒ Βασιλόπουλος σκοράρει πρώτη στο online (44%) και δεύτερη στα φυσικά καταστήματα (61%).

Μια άλλη ομάδα παικτών προτιμάται από ένα μερίδιο μεταξύ 20% και 40% των καταναλωτών. Αυτή η ομάδα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα e-shops του MyMarket και του Μασούτη ενώ η Lidl, με παρόμοιο μερίδιο στα φυσικά καταστήματα, δεν διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα. Αλυσίδες όπως ο Κρητικός και η Market In έχουν μικρότερο μερίδιο στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ενώ ακολουθούν e-Fresh (που διαθέτει μόνο online παρουσία) και Γαλαξίας (που διαθέτει μόνο φυσικά καταστήματα).

Οι καταναλωτικές τάσεις

Ας σημειωθεί ότι οι δύο στους τρεις πελάτες των e-supermarket θεωρούν τη δωρεάν αποστολή πολύ σημαντική παροχή για να επιλέξουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για τα ψώνια τους. Ειδικότερα, τα τρία κορυφαία κριτήρια που οι καταναλωτές θεωρούν πολύ σημαντικά για την επιλογή ενός διαδικτυακού σουπερμάρκετ είναι η δωρεάν αποστολή (72%), ένας φιλικός προς τον χρήστη ιστότοπος (68%) και οι τιμές των προϊόντων (63%).

Λιγότερο φαίνεται να μετράνε για τους καταναλωτές οι υπηρεσίες take-away (48%), οι κάρτες επιβράβευσης (31%) και το εάν ένα κατάστημα εξυπηρετεί την περιοχή τους (27%).

Η ποιότητα του προϊόντος έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στις κατηγορίες τροφίμων όπως ψωμί (43%), γαλακτοκομικά προϊόντα (40%) και γλυκά ή σνακ (32%), ενώ οι προσφορές είναι ο καταλυτικός παράγοντας για τις εκτός τροφίμων κατηγορίες, όπως τα χαρτικά (44%), τα απορρυπαντικά (43%) και τα είδη προσωπικής φροντίδας (37%). Η μάρκα φαίνεται να «μετράει» περισσότερο σε κατηγορίες προϊόντων όπως τα γαλακτοκομικά (33%), τα ζυμαρικά (27%) και τα είδη προσωπικής φροντίδας (26%).

Η ανάπτυξη της αγοράς

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς περιορίστηκε δραστικά μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων κι εκεί που στο πρώτο δίμηνο του 2021 παρατηρούσαμε ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων πάνω από 500%, στο εξάμηνο η αγορά υπολογίζεται σε 140,6 εκατ. ευρώ με αύξηση 122% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Υπενθυμίζεται επίσης ότι στο σύνολο του 2020, οι πωλήσεις των e-supermarket, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, ήταν 163,3 εκατ. ευρώ, με ετήσια αύξηση 260%.

Σημειώνεται, τέλος, ότι οι εκτιμήσεις για το μέγεθος της αγοράς και τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς eGrocery βασίζονται σε δεδομένα από δείγμα της Convert Group, που αντιπροσωπεύει το 80% των πωλήσεων των e-shops των σουπερμάρκετ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v