On line σούπερ μάρκετ: Οι πωλήσεις, οι προτιμήσεις και τα προϊόντα που μένουν πίσω

Ποια μέρα προτιμούν για τα ψώνια τους οι online καταναλωτές. Τι αγοράζουν περισσότερο, πόσα ξοδεύουν και ποια η θέση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο ηλεκτρονικό τους καλάθι. Κυρίως μέσω smartphones και tablets οι παραγγελίες.

On line σούπερ μάρκετ: Οι πωλήσεις, οι προτιμήσεις και τα προϊόντα που μένουν πίσω

Αποτελούν τους πιο πιστούς πελάτες των επώνυμων προϊόντων. Προτιμούν για τις αγορές τους την Παρασκευή και το μέσο καλάθι τους είναι υψηλότερο από το αντίστοιχο μέσο τυπικό καλάθι όσων επιλέγουν να κάνουν τα ψώνια τους με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή στο φυσικό δίκτυο των σούπερ μάρκετ.

Οι e-καταναλωτές του online grocery έχουν σημαντικές διαφορές σε σχέση με τον τυπικό καταναλωτή των σούπερ μάρκετ. Η πιο μεγάλη διαφορά είναι ότι στο δικό τους καλάθι δεν… χωράνε τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που στη συντριπτική τους πλειονότητα πωλούνται πιο φθηνά από τα αντίστοιχα επώνυμα.

Σύμφωνα με έρευνα της Convert Group, το ποσοστό της δαπάνης των online καταναλωτών που κατευθύνεται σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) αποτελεί μόλις το 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024. Δηλαδή 10 μονάδες κάτω από το μερίδιο που απολαμβάνουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα φυσικά καταστήματα που συνεχίζουν, σύμφωνα με έρευνα της NielsenIQ, την ανοδική τους πορεία, έχοντας αυξήσει τα επίπεδα των πωλήσεών τους σε αξία κατά 4,7% και 6,7% σε όγκο, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα.

Οι διαφορές όμως δεν περιορίζονται μόνο στα PL. Η αξία του μέσου ηλεκτρονικού καλαθιού των σούπερ μάρκετ από 77 ευρώ που ήταν πέρυσι (πηγή: Convert Group), αυτή έχει ξεπεράσει τα 83 ευρώ, όταν η αξία του μέσου καλαθιού στο φυσικό δίκτυο κινείται στα 25-30 ευρώ.

Όμως ο πληθωρισμός, η ακρίβεια και το γεγονός ότι η μία μετά την άλλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ χρεώνουν την αποστολή των παραγγελιών, έχει επηρεάσει τους καταναλωτές των online super market, που μείωσαν το πρώτο εξάμηνο κατά 2% τις παραγγελίες τους.

Επίσης, άλλαξε και η ημέρα που προτιμούν οι διαδικτυακοί καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους. Τη φετινή χρονιά, η Παρασκευή, από Δευτέρα που ήταν παραδοσιακά, ήταν η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,8% των συνολικών παραγγελιών έγιναν τη συγκεκριμένη ημέρα.

Επίσης, αυξάνεται μήνα με τον μήνα το ποσοστό των καταναλωτών που κάνουν τις διαδικτυακές παραγγελίες τους μέσω smartphone και tablet (ποσοστό 55%), έναντι 45% που έκανε τις αγορές του μέσω laptop και desktop.

Σε ό,τι αφορά το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς, το πρώτο μισό του έτους, οι πωλήσεις των Online Super Market αυξήθηκαν 7% στα 164 εκατ. ευρώ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market & Wolt Market που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με την Convert Group.

Η αύξηση του συνολικού τζίρου συνδέεται με την αύξηση κατά 6% των τεμαχίων ανά καλάθι, δηλαδή οι καταναλωτές τοποθέτησαν 34 αντί 32 τεμάχια στην ηλεκτρονική παραγγελία τους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 και φυσικά με τη μέση αξία των αγαθών που αγοράστηκαν online που αυξήθηκε 3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, όπου είχε παρατηρηθεί αύξηση 9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν: +15% σε ποτά και αναψυκτικά, +14% σε προϊόντα για κατοικίδια, +10% σε κατεψυγμένα τρόφιμα ενώ τα συσκευασμένα τρόφιμα αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών κατά 7%.

Βέβαια ο τζίρος των Online Super Market υπολείπεται σημαντικά από τον τζίρο του φυσικού δικτύου, αφού αντιπροσωπεύει γύρω στο 2-3% του συνολικού τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές που προτιμούν το φυσικό δίκτυο, ο τζίρος το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν αυξημένος κατά 3,4% (πηγή: NielsenIQ).

Καθοριστικά για αυτή την αύξηση ήταν τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα που αποτελούν το 70% των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και αναπτύχθηκαν με +3,6% και +3,3% σε επίπεδο όγκου πωλήσεων. Σε αυτό βοήθησε η προωθητική ένταση συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα υψηλή, ωστόσο παρέμεινε κατά βάση σταθερή σε σχέση με το σύνολο του 2023, στο 68,6%. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι στις κατηγορίες του "μη τρόφιμου" υπήρξε υποχώρηση του ποσοστού των προϊόντων, που πωλούνται υπό κάποιου είδους προωθητική ενέργεια, όπως τις καταγράφει η NielsenIQ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v