Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κινήσεις για ψηφιακό μετασχηματισμό στα logistics

Μελέτη για το επίπεδο ψηφιοποίησης των εταιρειών που συμμετέχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα για την ανάπτυξη δικτύων 5G και νέων τεχνολογιών σχεδιάζει η νέα διοίκηση της Ελληνικής Εταιρείας Logistics.

Κινήσεις για ψηφιακό μετασχηματισμό στα logistics

Ένα νέο master plan για την εφοδιαστική αλυσίδα στη χώρα μας σχεδιάζει η νέα διοίκηση της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, το σωματείο του κλάδου, με στόχο να μετατρέψει την Ελλάδα σε διαμετακομιστικό κέντρο στη ΝΑ Ευρώπη. Σημαντικό ρόλο σε αυτό θα παίξουν οι νέες τεχνολογίες αλλά και η ανάπτυξη του 5G, που θα δώσει σημαντική ώθηση στη μεταφορά δεδομένων μεγάλου όγκου σε σημαντικά μικρότερο χρόνο ενώ θα αλλάξει ακόμα και την εσωτερική επικοινωνία μιας επιχείρησης.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΕL Βασίλης Ζεϊμπέκης, Επίκουρος Καθηγητής Παν. Αιγαίου, Μέλος στο Εθνικό Συμβούλιο Εφοδιαστικής, ήδη η αγορά έχει προσελκύσει σημαντικές επενδύσεις τόσο σε υφιστάμενες επιχειρήσεις όσο και startups, δείχνοντας τη δυναμική του κλάδου στις νέες τεχνολογίες.

H EEL ξεκινά έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί το επίπεδο ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων του κλάδου, ενώ παράλληλα θα αναζητηθούν έργα και επιδοτήσεις για την ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας. 
Δεν είναι τυχαίο ότι σε πρόσφατη έρευνα που παρουσιάστηκε στο 23ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εφοδιαστικής Αλυσίδας, 2 στις 3 επιχειρήσεις logistics θέλουν να επενδύσουν στην ψηφιοποίηση. Οι κατηγορίες που είναι έτοιμες να επενδύσουν είναι:

  • Το 66% σε συστήματα διασύνδεσης-ανταλλαγής πληροφοριών με πελάτες συνεργάτες και προμηθευτές
  • Το 36% σε συστήματα ψηφιοποίησης διαδικασιών μεταφοράς και διανομής
  • Το 36% σε συστήματα και εξοπλισμό για τη βελτίωση της τηλεργασίας
  • Το 31% για συστήματα αυτοματοποίησης και ψηφιοποίησης των διαδικασιών αποθήκης

Επίσης, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΕL, στόχος είναι μέσα από συνεργασίες με ελληνικά και διεθνή πανεπιστήμια να υπάρξει ένας δείκτης για τα logistics, ώστε να προσελκύσουν διεθνείς επενδύσεις. Στο πλαίσιο αυτό ξεκινά άμεσα ενέργειες για την πιστοποίηση ISO, ώστε να έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει σε διάφορα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Παράλληλα η εταιρεία προχωρά και στον ψηφιακό μετασχηματισμό της μέσα από ψηφιοποίηση της βάσης των μελών της και την ψηφιακή διοργάνωση διοικητικών συμβουλίων και εκδηλώσεων.

Αλλάζει το νομικό πλαίσιο για τα city logistics

Εν τω μεταξύ, έτοιμο είναι το Προεδρικό Διάταγμα για τα city logistics, ωστόσο πρόκειται για μια διαδικασία που μπορεί να καθυστερήσει ακόμα και δύο χρόνια, κάτι που φαίνεται να οδηγεί σε εναλλακτικές λύσεις όπως το να πάρει τη μορφή Κοινής Υπουργικής Απόφασης και να ενσωματωθεί στην τροποποίηση του νόμου Νόμος 4302/2014.

Σύμφωνα με τον κ. Ζεϊμπέκη, το σχέδιο που προτείνεται για τις μεγάλες πόλεις είναι να ακολουθήσει τις τάσεις της εποχής, εξορίζοντας τα φορτηγά από το κέντρο της Αθήνας. Στόχος είναι να δημιουργηθούν ειδικές πλατφόρμες σε έκταση από 500 έως 1.000 τετραγωνικά μέτρα, όπου θα συγκεντρώνονται τα εμπορεύματα. Για την Αθήνα, ένας τέτοιος χώρος μπορεί να είναι στο Ρέντη ή στο Βοτανικό, όπου από εκεί θα φεύγουν ηλεκτρικά φορτηγά για τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων στο κέντρο της πόλης. Αυτό θα σήμαινε δύο σημαντικές αλλαγές:

  • Θα σταματήσει ο αυξημένος φόρτος και η ρύπανση καθώς τα μεγάλα φορτηγά θα σταματήσουν να μπαίνουν στο κέντρο της πόλης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εταιρείας, τα περισσότερα από αυτά τα φορτηγά που εισέρχονται στο κέντρο της Αθήνας μεταφέρουν λιγότερο από το 50% της χωρητικότητάς τους.
  • Θα μπορεί η φορτοεκφόρτωση να γίνεται όλες τις ώρες της ημέρας καθώς τα ηλεκτρικά φορτηγά θα μπορούν να εισέρχονται όλο το 24ωρο στο κέντρο και να σταθμεύουν χωρίς να δημιουργούν προβλήματα στην κυκλοφορία.

Ο πρόεδρος της ΕΕL παρουσίασε τους πέντε πυλώνες που θα υλοποιηθούν μέσα στη διετία 2021-2022:

ΠΥΛΩΝΑΣ 1: Ενδυνάμωση παροχών/υπηρεσιών προς τα μέλη της EEL με έμφαση στην καινοτομία, στην παροχή γνώσης, στη δια βίου μάθηση και στη δικτύωση,

ΠΥΛΩΝΑΣ 2: Οργάνωση δράσεων εξωστρέφειας με έμφαση σε συνεργασίες με φορείς και οργανισμούς του εξωτερικού,

ΠΥΛΩΝΑΣ 3: Συνέργειες και σύμπλευση με άλλα σωματεία και φορείς,

ΠΥΛΩΝΑΣ 4: Ισχυρή παρουσία στη διαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου και των εθνικών δράσεων για τα ελληνικά logistics μέσω της συμμετοχής της EEL στο Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής,

ΠΥΛΩΝΑΣ 5: Ψηφιοποίηση της εσωτερικής οργάνωσης και λειτουργίας της EEL.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v