Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΤτΕ: Πώς κρίνει την αξιοπιστία των ασφαλιστικών εταιρειών

Υπερκάλυψη των απαιτούμενων εποπτικών δεικτών και πολιτικές που μειώνουν τους κινδύνους των ασφαλιστικών εταιρειών επισημαίνει η ΤτΕ. Πώς όλα αυτά επηρεάζουν το μείγμα των προϊόντων που προσφέρονται στην ελληνική αγορά.

ΤτΕ: Πώς κρίνει την αξιοπιστία των ασφαλιστικών εταιρειών

Ικανοποιητικά στοιχεία για τη φερεγγυότητα της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς και τουλάχιστον όσων εταιρειών ελέγχονται από τη Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΔΕΙΑ) προκύπτουν από τα πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε η Τράπεζα της Ελλάδος.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις 36 εταιρείες που ελέγχονται από τις ελληνικές αρχές, στις 30/9/2018:

• Το σύνολο του ενεργητικού τους ανέρχεται σε 17 δισ. ευρώ και οι συνολικές υποχρεώσεις τους σε 13,7 δισ. ευρώ.

• Η συνολική κεφαλαιακή απαίτηση φερεγγυότητας (SCR) διαμορφώθηκε σε 1,8 δισ. ευρώ, όταν τα συνολικά επιλέξιμα ίδια κεφάλαια ανέρχονταν σε 3,1 δισ. ευρώ.

• Η ελάχιστη κεφαλαιακή απαίτηση (MCR) διαμορφώθηκε σε 0,7 δισ. ευρώ, με τα αντίστοιχα επιλέξιμα κεφάλαια να φτάνουν τα 3,0 δισ. ευρώ. Όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες είχαν δείκτη κάλυψης σε επίπεδα σημαντικά υψηλότερα του 100%.

• Μόνο τέσσερις έχουν λάβει έγκριση να εφαρμόζουν τα «μεταβατικά μέτρα» του Ν. 4364/2016.

Σε ό,τι αφορά το ενεργητικό των 17 δισ. ευρώ των εποπτευόμενων ασφαλιστικών επιχειρήσεων, το 45% ήταν τοποθετημένο σε κρατικά ομόλογα, το 12% σε εταιρικά ομόλογα, ενώ για το 14% τον κίνδυνο των αποδόσεων τον είχαν αναλάβει οι πελάτες των εταιρειών.

Στους γενικούς κλάδους, ο δείκτης ζημιών ανήλθε στο 42% των ασφαλίστρων και ο δείκτης εξόδων στο 55%. Ειδικότερα στα προϊόντα αστικής ευθύνης χερσαίων οχημάτων, ο δείκτης ζημιών ανήλθε στο 44% των ασφαλίστρων και ο δείκτης εξόδων (διαχείρισης-προμηθειών) στο 46%.

Σύμφωνα, τέλος, με τις επισημάνσεις της Τραπέζης της Ελλάδος, οι ασφαλιστικές εταιρείες ακολουθούν μια σειρά πολιτικών που οδηγεί σταδιακά σε βελτίωση των δεικτών φερεγγυότητάς τους, εξέλιξη που επηρεάζει και το προσφερόμενο φάσμα των προϊόντων τους προς τους πελάτες. Έτσι, μεταξύ άλλων:

• Συνεχίζεται η προσπάθεια περιορισμού των μακροπρόθεσμων εγγυήσεων στον κλάδο ζωής.

• Εντείνονται οι κινήσεις εξορθολογισμού του κόστους στα προγράμματα υγείας (με στόχο την αύξηση των πελατών).

• Ψαλιδίζονται στα προϊόντα ζωής, η προσφορά επιπλέον αποδόσεων από τις εγγυημένες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v