ΥΠΕΝ: Ηταν γνωστή η θέση του υπουργείου σε όσους συμμετέχουν στην ιδιωτικοποίηση ΔΕΣΦΑ

Η προτεινόμενη ρύθμιση δεν εμπίπτει στους όρους του διαγωνισμού και δεν επηρεάζει τη μελλοντική σύμβαση και την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ, σημειώνουν κύκλοι του ΥΠΕΝ σχετικά με την τροπολογία που κατατέθηκε για να αποφευχθεί η υπέρογκη αύξηση των τιμών.

ΥΠΕΝ: Ηταν γνωστή η θέση του υπουργείου σε όσους συμμετέχουν στην ιδιωτικοποίηση ΔΕΣΦΑ

Το ζήτημα με τη μείωση της «ανακτήσιμης διαφοράς», δηλαδή των επιχορηγήσεων που είχαν ενσωματωθεί στο μετοχικό κεφάλαιο του ΔΕΣΦΑ χωρίς να καταβληθούν και έφταναν τα 829 εκατ. ευρώ, «είχε τεθεί επανειλημμένα σε κυβερνητικές συσκέψεις και οι προθέσεις ήταν σε γνώση των ΤΑΙΠΕΔ, SOCAR και SNAM».

Κύκλοι του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας υποστηρίζουν, με αφορμή την κατάθεση τροπολογίας, την Πέμπτη, από τον Π. Σκουρλέτη με την οποία μειώνεται η «ανακτήσιμη διαφορά», πως οι εμπλεκόμενες εταιρείες στην ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ γνώριζαν τις προθέσεις της κυβέρνησης, όπως και το ΤΑΙΠΕΔ.

Προσθέτουν, επίσης, πως ο επανακαθορισμός της «ανακτήσιμης διαφοράς» ήταν θέμα «ύψίστης σημασίας μέτρο προστασίας της εγχώριας παραγωγικής βάσης, αλλά και των οικιακών καταναλωτών που έχουν στραφεί στο φυσικό αέριο σε μια περίοδο πτώσης των τιμών του». Επιπλέον, «η διαμόρφωση της συνολικής «ανακτήσιμης διαφοράς» σε 829 εκατ. ευρώ, σε συνδυασμό με τον υφιστάμενο κανονισμό τιμολόγησης της χρήσης του δικτύου φυσικού αερίου, θα οδηγήσει σε εξωπραγματικές αυξήσεις στα τέλη χρήσης, κατά 68%. Εύλογες είναι οι σοβαρές αρνητικές συνέπειες για την οικονομία της χώρας, ευρύτερα για το δημόσιο συμφέρον, από την επαπειλούμενη αύξηση».

Η αύξηση των τελών χρήσης δικτύου (που πληρώνει ο καταναλωτής και εισπράττει ο ΔΕΣΦΑ) είναι ένα από τα προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της συμφωνίας πώλησης του διαχειριστή στην Socar από το Αζερμπαϊτζάν (θα αποκτούσε το 49% με βάση απαιτήσεις της Κομισιόν και όχι το 66% που σχεδίαζε αρχικά) και της ιταλικής SNAM που ενδιαφέρεται για το υπόλοιπο 17%.

Με τη μείωση της «ανακτήσιμης διαφοράς» και την αλλαγή του κανονισμού τιμολόγησης από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), όπως είπε και στη Βουλή την Πέμπτη ο κ. Σκουρλέτης, η αύξηση στα τέλη δικτύου θα κινηθεί κοντά στο 30%, ενώ σε διαφορετική περίπτωση θα έφτανε το 68%.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως η Socar «θα έδινε 400 εκατ. ευρώ για το 66% του ΔΕΣΦΑ και θα είχε να λαμβάνει, για τα επόμενα χρόνια, το 66% των 829 εκατ. ευρώ». Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας τόνισε πως «δεν είμαστε διατεθειμένοι, στο βαθμό που αυτό δεν εμπίπτει στους όρους του διαγωνισμού και δεν επηρεάζει τη μελλοντική σύμβαση και την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ - για την οποία επαναλαμβάνω έχουμε δεσμευθεί από την συμφωνία του προηγούμενου καλοκαιριού - να «τινάξουμε στον αέρα» μέσα από τέτοιες παράλογες απαιτήσεις, την εγχώρια βιομηχανική παραγωγή και να επιβαρύνουμε τα ελληνικά νοικοκυριά».

Μένει βέβαια να εξακριβωθεί η στάση που θα τηρήσουν οι εταιρείες που εμπλέκονται στην ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ η οποία εκκρεμεί εδώ και σχεδόν τρία χρόνια.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v