Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΠΣΧΕΜ: Καταστροφή για τον κλάδο των μεταφορών το νέο ασφαλιστικό

Οι προβλέψεις του νέου ασφαλιστικού νομοσχεδίου θα οδηγήσουν σε ολοκληρωτική καταστροφή των κλάδο των μεταφορών υποστηρίζει η διοίκηση του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ).

ΠΣΧΕΜ: Καταστροφή για τον κλάδο των μεταφορών το νέο ασφαλιστικό

Σε ολοκληρωτική καταστροφή οδηγούνται 32.000 επαγγελματίες ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσεως και οι οικογένειές τους, εφόσον εφαρμοστούν τα περιλαμβανόμενα στο σχέδιο της Κυβέρνησης για το ασφαλιστικό, υποστηρίζει η διοίκηση του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ). Παράλληλα «30.000 περίπου συνταξιούχοι, προερχόμενοι από την ίδια επαγγελματική ομάδα, κινδυνεύουν να περιέλθουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας».

Στην ΠΣΧΕΜ υποστηρίζουν πως «ο επαγγελματίας του χώρου μας, όπως και κάθε επαγγελματίας, πληρώνει όπως είναι γνωστό φόρο 26% από το πρώτο ευρώ για εισοδήματα μέχρι 50.000 ευρώ, φόρο επιτηδεύματος , εισφορά αλληλεγγύης, ενώ για εταιρείες του ίδιου χώρου ο συντελεστής φορολογίας είναι 29%».

Επομένως «ένας επαγγελματίας που «επενδύει» ένα κεφάλαιο 150.000 ευρώ τουλάχιστον και είναι ταυτόχρονα και οδηγός στο φορτηγό του , όπως συμβαίνει στο 80% των περιπτώσεων των ιδιοκτητών Φ.Δ.Χ. (Φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως), αφού διαφορετικά δεν βγαίνουν τα 25.000 ευρώ, θα πρέπει σύμφωνα με την Κυβέρνηση να ζήσει με 527 ευρώ το μήνα στην καλύτερη περίπτωση ή με 226 ευρώ στη χειρότερη, να πληρώσει ΕΝΦΙΑ και υπηρεσίες που δεν καλύπτει το κράτος για παράδειγμα στην περίθαλψη , παρά τα 145 ευρώ που θα πληρώνει το μήνα για φάρμακο, γιατρό, νοσοκομείο».

«Ο Έλληνας, λοιπόν, μέσος ως προς το εισόδημα επαγγελματίας στο χώρο των μεταφορών, που θα πληρώσει 55% για εισφορές και φόρο εισοδήματος στην καλύτερη περίπτωση γιατί μπορεί να φτάνει και το 62% και το κόστος μεταφοράς επιβαρύνεται με 23% ΦΠΑ , θα βγει στην ανοικτή αγορά των μεταφορών να ανταγωνιστεί τον Βούλγαρο συνάδελφό του, τον Τούρκο, τον Σκοπιανό, που δραστηριοποιούνται με το 15% περίπου των ανωτέρω επιβαρύνσεων. Ο Έλληνας επαγγελματίας που δεν φοροδιαφεύγει και διατηρεί την έδρα του στην πατρίδα του, όπως οφείλει κάθε σωστός πολίτης , αποτελεί πλέον είδος προς εξαφάνιση, στην περίπτωση που εφαρμοστούν τα σχέδια της Κυβέρνησης».

Παράλληλα «η κατάργηση του ΕΚΑΣ που πλήττει πολλές κατηγορίες χαμηλοσυνταξιούχων, έχει μια ιδιαίτερη επίπτωση στους συνταξιούχους προερχόμενους από το πρώην ΤΣΑ σήμερα ΟΑΕΕ. Οι συνταξιούχοι πρώην συνάδελφοί μας που συνταξιοδοτήθηκαν μέχρι και το τέλος της 10ετίας του 2000 , στην συντριπτική τους πλειοψηφία ενώ πλήρωναν εισφορές υψηλές για 35 και 40 χρόνια οι συντάξεις τους δεν ξεπερνούν τα 500 ευρώ με το μέχρι 31/12/2005 καθεστώς και αυτό αφορά το 70% των συνταξιούχων μας».

Το ΕΚΑΣ «αποτελούσε, σε ένα έστω μικρό βαθμό, το αντιστάθμισμα της μεγάλης αδικίας σε βάρος 30.000 περίπου συνταξιούχων και των οικογενειών τους. Έτσι λοιπόν η κατάργηση του ΕΚΑΣ που θα οδηγήσει σε μείωση κατά 35% το εισόδημα για τους συγκεκριμένους συνταξιούχους , διαμορφώνει τις συνθήκες για ακραία φτώχεια και περιθωριοποίηση».
Στην ΠΣΧΕΜ υποστηρίζουν πως «είναι προφανές και αυταπόδεικτο, ότι οι πολιτικές της Κυβέρνησης οδηγούν στον αφανισμό ενός ακόμη δυναμικού κλάδου της οικονομίας που είναι οι μεταφορές, ενώ παράλληλα όχι μόνο δεν προστατεύουν τους χαμηλοσυνταξιούχους, αλλά τους κάνουν ακόμη φτωχότερους. Αυτή είναι η δραματική πραγματικότητα και επομένως η Κυβέρνηση οφείλει, έστω και την τελευταία στιγμή, να ακούσει τους επαγγελματίες και να αλλάξει τα σχέδιά της».

Προσθέτει πως «το πλήγμα που δέχονται οι μεταφορές, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία της χώρας είναι τεράστιο, είναι τελειωτικό».

Η Κυβέρνηση «αναφέρεται στις μειώσεις που θα υπάρξουν στις εισφορές για όσους έχουν χαμηλά εισοδήματα. Όμως, αποκρύπτει το γεγονός ότι με το σχέδιό της ουσιαστικά δημιουργεί ένα νέο μεγάλο κίνητρο που οδηγεί σε φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή. Αποκρύπτει το γεγονός ότι ένας επαγγελματίας που πληρώνει εισφορές για ετήσιο εισόδημα 6.000 ευρώ, η ανταποδοτική του σύνταξη μετά από 40 έτη ασφάλισης θα είναι μόλις 230 ευρώ και μαζί με την «εθνική» που υποτίθεται ότι θα καταβάλλεται χωρίς εισοδηματικά κριτήρια θα φθάσει στα 614 ευρώ, όταν σήμερα η αντίστοιχη προβλεπόμενη σύνταξη με βάση το καθεστώς που ισχύει από το 2006 και μετά είναι 950 ευρώ περίπου».

«Εάν όμως δούμε και την άλλη πλευρά , δηλαδή εκείνον που θα πληρώσει τις μεγάλες εισφορές για τη σύνταξη, λόγω υψηλού εισοδήματος, οι οποίες μπορεί να φθάσουν μέχρι και 1172 ευρώ το μήνα μόνο για κύρια σύνταξη και μέχρι 1989 ευρώ το μήνα για κύρια επικουρική σύνταξη και περίθαλψη , θα έχει πληρώσει μια περιουσία στον ασφαλιστικό του βίο για να πάρει μια σύνταξη που δεν αντιστοιχεί ούτε στο 40% των χρημάτων που έχει δώσει στο Ταμείο του».
«Η Κυβέρνηση με τα σχέδιά της καταστρέφει και τους επαγγελματίες και το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας. Μπροστά στην πραγματικότητα αυτή δεν υπάρχει άλλος δρόμος από την έντονη αντίδρασή μας και τον αγώνα μας που είναι ένας αγώνας επιβίωσης με αξιοπρέπεια για μας και τις οικογένειές μας», καταλήγει η ανακοίνωση.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v