Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πτώση της αγοράς οδικών εμπορευματικών μεταφορών το 2014

Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το 2014 με φορτηγά εθνικών μεταφορών Ι.Χ. εμφάνισε μείωση 22,35%, ενώ κατά 7,36% υποχώρησε το διακινηθέν βάρος με φορτηγά διεθνών μεταφορών. Αντίθετα, κατά 15,05% ενισχύθηκε η διακίνηση με φορτηγά εθνικών μεταφορών Δ.Χ.

Πτώση της αγοράς οδικών εμπορευματικών μεταφορών το 2014

Υποχώρηση κατέγραψε η αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών το 2014, σύμφωνα με τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας που εκπόνησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, όπου καταγράφεται μείωση του βάρους των φορτίων/εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το 2014 με φορτηγά εθνικών μεταφορών ιδιωτικής χρήσεως ανήλθε σε 309.333,53 χιλιάδες τόνους και τα τονοχιλιόμετρα σε 6.618.001,35 χιλ., σημειώνοντας μείωση σε σχέση με το 2013 κατά 22,35% και 8,28% αντίστοιχα.

Αντίθετα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά εθνικών μεταφορών δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 91.119,51 χιλ. τόνους και τα τονοχιλιόμετρα σε 8.497.890,92 χιλ., καταγράφοντας αύξηση 15,05% και 16,06% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2013.

Αναφορικά με το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά διεθνών μεταφορών δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 2.877,20 χιλ. τόνους καταγράφοντας μείωση 11,25%, ενώ τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 4.106.990,41 χιλ. παρουσιάζοντας μείωση κατά 7,36% σε σχέση με το 2013.

Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων) το 2014 έναντι του έτους 2013 παρατηρείται αύξηση 187,90% στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» και 101,47% στις «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες». Αντίθετα, μείωση παρουσιάζεται στην κατηγορία «Στερεά χύμα» κατά 18,85% και στην κατηγορία «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» κατά 17,45%.

Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στη Δυτική Μακεδονία και ακολουθούν, κατά φθίνουσα σειρά, η Αττική και η Δυτική Ελλάδα.

Σε ό,τι αφορά στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολούθως στην Αττική, ενώ στις εκφορτώσεις προηγείται η Αττική και ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία.

*Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ στη δεξιά στήλη «Συνοδευτικό υλικό».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v