Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Προσφεύγει στη δικαιοσύνη για το πρόστιμο

Ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ανέφερε πως η εταιρεία δεν επέβαλε ούτε αποκλειστικότητες σε σημεία πώλησης ή χονδρέμπορους, ούτε έδινε μετρητά ή άλλες παροχές σε σημεία πώλησης. Γνωρίζω εταιρίες που περιορίζουν την παραγωγή τους για φορολογικούς λόγους, τονισε.

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Προσφεύγει στη δικαιοσύνη για το πρόστιμο

«Η αγορά της μπύρας είναι ανοικτή για όποιον θέλει να παίξει. Αν ξέρεις να παίζεις το παιγνίδι έχεις αρκετά πλεονεκτήματα και αυτό σου δίνει πρόσβαση στην αγορά». Αυτό είπε νωρίς το μεσημέρι της Πέμπτης ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κ. Ζωούλλης Μηνά κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παρέθεσε η εταιρεία με αφορμή την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού βάσει της οποίας επιβλήθηκε στην εταιρεία πρόστιμο ύψους 31,4 εκατ. ευρώ.

Ο ίδιος δήλωσε ότι η εταιρεία θα προσφύγει άμεσα στη δικαιοσύνη για να προασπίσει τα δικαιώματα της και να αποκαταστήσει τη φήμη της, θέτοντας τις πραγματικές διαστάσεις της εικόνας της αγοράς μπίρας, όπως είπε. «Αυτό το χρωστάμε στους εργαζόμενους μας και στους συνεργάτες μας», για να συμπληρώσει «πιστεύω στη δικαιοσύνη και πιστεύω ότι στο τέλος θα δικαιωθούμε.»

Ο κ. Ζωούλλης Μηνά εξέφρασε την έκπληξη του και την απογοήτευση του για την απόφαση και για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε από την Επιτροπή, επανέλαβε ότι η απόφαση είναι άδικη και αβάσιμη, ενώ όπως είπε το πρόστιμο θα επηρεάσει τη ρευστότητα της εταιρείας και ενδεχομένως το επενδυτικό της πρόγραμμα για το 2016 το οποίο ανέρχεται σε 16 εκατ. ευρώ.

Αμφισβήτησε επί της ουσίας τη διαδικασία που ακολουθήθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού αφού όπως ανέφερε η Επιτροπή αγνόησε αρκετά στοιχεία κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, ενώ κατά τη διάρκεια της 15ετίας που διήρκεσε η έρευνα «δεν θέλανε να μας πούνε τι είχαν βρει για να το αλλάξουμε». Σημείωσε δε πως η Επιτροπή έκανε έλεγχο σε 59 σημεία, όταν αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην Ελλάδα 110.000 σημεία πώλησης, ενώ η Αθηναϊκή έχει ετησίως 400.000 επαφές με πελάτες δηλαδή στη διάρκεια της 15ετίας όπως είπε ο ίδιος η εταιρεία είχε 6 εκατομμύρια επαφές με πελάτες, όπως είπε ο CEO της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ανέφερε πως η εταιρεία δεν επέβαλε ούτε αποκλειστικότητες σε σημεία πώλησης ή χονδρέμπορους, ενώ σημείωσε ότι δεν έδινε μετρητά σε καταστήματα ή άλλες παροχές και εκπτώσεις κάτω από το κόστος των προϊόντων. Τονίζοντας παράλληλα πως η εταιρεία διαθέτει το 25% του χώρου των ψυγείων της για τον ανταγωνισμό. Ανέφερε πάντως, πως «τους καλοκαιρινούς μήνες η εταιρεία αυξάνει το ποσό των πιστώσεων», προκειμένου όπως είπε ο κ. Ζωούλλης Μηνά «να λειτουργεί η οικονομία».

Για να συμπληρώσει «θα ήμασταν εντελώς τρελοί να έχουμε όρους αποκλειστικότητας τη στιγμή που γνωρίζαμε ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού πραγματοποιούσε έρευνα». «Δεν υπήρχε κανένας λόγος να επιβληθεί κανένα πρόστιμο και αυτό θα αποδειχθεί στη συνέχεια της διαδικασίας", σημείωσε.

Σύμφωνα με την εταιρεία η αγορά της μπίρας είναι «απόλυτα ανταγωνιστική» και αυτό αποδεικνύεται, όπως είπε ο CEO της εταιρείας από το γεγονός ότι υπάρχουν πλέον 25 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο έναντι μόλις πέντε το 2000, και από το γεγονός ότι το μερίδιο αγοράς της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας περιορίστηκε από 72% το 2000 σε λίγο πάνω από 50% σήμερα. Η εταιρεία δήλωσε πάντως ότι θα εφαρμόσει τις δεσμεύσεις που επέβαλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού να αναρτήσει επί ένα χρόνο στην ιστοσελίδα της το κείμενο της απόφασης.

Επίθεση στον Δημήτρη Πολιτόπουλο (Βεργίνα)

Ο κ. Ζωούλλης Μηνά άφησε αιχμές κατά ανταγωνιστή της εταιρείας τον οποίο αν και δεν τον κατονόμασε, φωτογράφισε τον κ. Δημήτρη Πολιτόπουλο της Ζυθοποιίας Μακεδονίας-Θράκης.

«Γνωρίζουμε εταιρείες» είπε ο επικεφαλής της Αθηναϊκής, «που περιορίζουν την παραγωγή τους για να μην ξεπεράσουν κάποια όρια για φορολογικούς όρους. Αυτές είναι αποφάσεις και επιλογές που κάνουν μόνοι τους». Να μην υπερβούν, όπως είπε τα 200.000 εκατόλιτρα ή τις 40 εκατομμύρια φιάλες ετησίως προκειμένου να μην πληρώνουν περισσότερο φόρο.

"Αυτό το κάνουν από επιλογή και κανείς δεν τους υποχρεώνει", σημείωσε ο ίδιος "όμως όταν έχεις 40 εκατομμύρια φιάλες το χρόνο και ελέγχεις το 7% της αγοράς δεν είσαι μικροζυθοποιός». Σύμφωνα με τον ίδιο έχει νόημα να ευνοούνται οι πραγματικές μικροζυθοποιίες που έχουν παραγωγή μέχρι και 20 χιλιάδες εκατόλιτρα ή έως 4 εκατομμύρια φιάλες, αλλά όχι εκείνοι που επιδιώκουν να θεωρούνται τοπικοί παραγωγοί και παράλληλα να επιχειρούν να παίξουν σε εθνικό επίπεδο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v