Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συνεργασίες και εισαγωγή σε Χρηματιστήριο προτείνει ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ

Τι σχεδιάζει ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ. Η Μ+Μ ζητά άρση των εμποδίων για εισαγωγές αερίου από Βουλγαρία και Τουρκία. Ο ΔΕΣΦΑ προγραμματίζει υποδομές για τροφοδοσία βυτιοφόρων με υγροποιημένο αέριο.

Συνεργασίες και εισαγωγή σε Χρηματιστήριο προτείνει ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ
Το άνοιγμα της αγοράς φυσικού αερίου με στόχο την αύξηση της κατανάλωσης αναγνωρίστηκε ως το ζητούμενο για το επόμενο διάστημα από εκπροσώπους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.

Μιλώντας στο συνέδριο του Greek Energy Forum ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ Γιώργος Σπανούδης, μίλησε για την ανάγκη αναπροσανατολισμού των πολιτικών της εταιρείας, ώστε με την αξιοποίηση υγιών κεφαλαίων από τη χρηματαγορά, να προχωρήσει σε επενδύσεις δημιουργίας αποκεντρωμένων δικτύων φυσικού αερίου, ανάπτυξη δικτύου πρατηρίων για οχήματα κλπ.

Από την πλευρά του ιδιωτικού τομέα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας προμήθειας φυσικού αερίου Μ+Μ (όμιλοι Βαρδινογιάννη, Μυτιληναίου) Παναγιώτης Κανελλόπουλος, επεσήμανε το πρόβλημα της περιορισμένης διείσδυσης φυσικού αερίου, όχι μόνο λόγω της κρίσης, αλλά και των τεχνητών περιορισμών στην διακίνηση που θέτουν γειτονικές χώρες.

Έτσι όπως τόνισε ο ίδιος, υποδομές όπως ο τερματικός υγροποιημένου αερίου στη Ρεβυθούσα, που είναι το "διαμάντι" του ΔΕΣΦΑ, έχει ποσοστό χρησιμοποίησης 10-15%.

Το κυριότερο ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Κανελλόπουλο, είναι ότι στην Ελλάδα δεν μπορούν να γίνουν εισαγωγές μέσω αγωγού από την κεντρική Ευρώπη μέσω Βουλγαρίας και από την Τουρκία, και να επωφεληθεί η ελληνική παραγωγή από τις φθηνότερες τιμές στα ευρωπαϊκά hubs.

Έτσι οι τιμές που αγοράζουν οι βιομηχανικοί καταναλωτές το φυσικό αέριο, συνεχίζουν να είναι ακριβότερες έως και 25% από τις τιμές που διαμορφώνονται στα ευρωπαϊκά hubs.

Σε ό,τι αφορά στη ΔΕΠΑ, ο κ. Σπανούδης, τονίζει ότι πρέπει να αξιοποιηθεί το παράδειγμα της Ισπανίας και Νορβηγίας στην ανάπτυξη των απομονωμένων δικτύων σε νησιά και σε περιοχές όπου δεν πρόκειται να επεκταθούν τα δίκτυα μεταφοράς.

Μάλιστα τόνισε ότι θα πρέπει η ΔΕΠΑ να συνεργαστεί και να δημιουργήσει μικτά σχήματα με εταιρείες από τις χώρες που έχουν τη σχετική τεχνογνωσία και εμπειρία. Όσο για τα απαραίτητα κεφάλαια, θα μπορεί να τα αντλήσει από τα χρηματιστήρια, τόσο των Αθηνών, όσο και του εξωτερικού που έχουν μεγαλύτερο βάθος.

Το ίδιο, υπογραμμίζει, θα πρέπει να ισχύσει και για την επέκταση της αεριοκίνησης, με την ανάπτυξη δικτύου πρατηρίων. Φτάνει πια με τις μελέτες, καιρός κάποια στιγμή να προχωρήσουν έργα.

Πάντως για το θέμα της επέκτασης της χρήσης φυσικού αερίου, ο πρόεδρος του δ.σ. του ΔΕΣΦΑ Κωνσταντίνος Ξιφαράς, ανακοίνωσε ότι η υποδομή για τη φόρτωση βυτιοφόρων φορτηγών με υγροποιημένο αέριο στον τερματικό της Ρεβυθούσας, θα λειτουργήσει στο τέλος του 2016 με αρχές του 2017.

Σημειώνεται ότι σε πολλές χώρες της ΕΕ, αναπτύσσονται τοπικά δίκτυα φυσικού αερίου, που τροφοδοτούνται οδικώς με υγροποιημένο αέριο, ενώ πλέον το αέριο στη μορφή αυτή κινεί βαριά φορτηγά οδικών μεταφορών και εμπορικά και επιβατικά πλοία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v