Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ερχεται η ώρα των αυξήσεων στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Μετά από μια διετή κατακόρυφη πτώση, παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς υποστηρίζουν πως σήμερα διαμορφώνονται συνθήκες μελλοντικής ανόδου στα τιμολόγια του κλάδου αυτοκινήτου.

Ερχεται η ώρα των αυξήσεων στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Οι συνθήκες που τείνουν να διαμορφωθούν όχι μόνο δεν δικαιολογούν νέες υποχωρήσεις στα τιμολόγια των ασφαλιστικών συμβολαίων αυτοκινήτου, αλλά αντίθετα τα στελέχη των εταιρειών θα πρέπει να προϊδεάζουν τους πελάτες τους πως έπονται ανατιμήσεις.

Αυτό υποστηρίζουν σήμερα πολλά στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, μετά από ένα μπαράζ μειώσεων-εκπτώσεων στα τιμολόγια που σε πολλές περιπτώσεις έχει φτάσει το 30%-40%.

Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, ο βασικός παράγοντας της πτώσης των ασφαλίστρων που προηγήθηκε ήταν ο περιορισμός της κυκλοφοριακής κίνησης στους δρόμους της Ελλάδας, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Η μειωμένη κίνηση οδήγησε σε μικρότερο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων, άρα σε βελτίωση του δείκτη ζημιών για τις ασφαλιστικές, οι οποίες με τη σειρά τους μετέφεραν -πολλές φορές και με το... παραπάνω- το όφελος στους πελάτες τους.

Αντίθετα, άλλες εξελίξεις (όπως οι συνεργασίες των εταιρειών με συγκεκριμένα συνεργεία αυτοκινήτων, ή επίσης οι επιδράσεις από την προκαταβολή των ασφαλίστρων αυτοκινήτου) επηρέασαν μεν ως έναν βαθμό την κερδοφορία των ασφαλιστικών, αλλά όχι τόσο όσο νομίζουν μερικοί.

Η ουσία όμως είναι πως αυτή η κατάσταση έχει αρχίσει να μεταβάλλεται. Πρώτα απ' όλα, η κίνηση στους δρόμους παρουσίασε σταθεροποιητικές τάσεις το πρώτο μισό του 2014 και φαίνεται πως αρχίζει να ανακάμπτει από εκείνο το σημείο και μετά. Επίσης, φέτος -για πρώτη φορά μετά το 2007- οι πωλήσεις οχημάτων παρουσιάζουν άνοδο, έστω και αν αυτή ξεκινά από πολύ χαμηλή πλέον βάση.

Πέραν αυτού όμως, οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες αυτήν την περίοδο δεν έχουν καμία απολύτως... πολυτέλεια να επιδεινώσουν τους δείκτες φερεγγυότητάς τους, προκειμένου να κερδίσουν κάποια μερίδια αγοράς στον κλάδο αυτοκινήτου (και κάποιες πολύ ισχυρές που την έχουν, δεν επιθυμούν να δράσουν σε βάρος των συμφερόντων των μετόχων τους).

Και αυτό γιατί από την 1η Ιανουαρίου 2016 θα αρχίσει η εφαρμογή του Solvency II, εξέλιξη που αναμένεται να υποχρεώσει ορισμένες τουλάχιστον ασφαλιστικές -εκτός των άλλων- σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου.

Τέλος, σε αρκετές εταιρείες (και κυρίως στις περισσότερες ελληνικές) πονοκέφαλο έχει προκαλέσει το τελευταίο χρονικό διάστημα η αύξηση των spreads στα ελληνικά κρατικά χρεόγραφα και η νέα πτώση στο Χρηματιστήριο της Αθήνας (συνεπακόλουθη η σημαντική πτώση στις τρέχουσες τιμές των ομολόγων και των μετοχών που κατέχουν στα χαρτοφυλάκιά τους).

Μειώνονται τα ανασφάλιστα

Θετική εξέλιξη πάντως είναι το γεγονός ότι τα ασφαλισμένα οχήματα στην Ελλάδα από 5,2 εκατ. το 2012 έχουν αυξηθεί σήμερα στα 5,68 εκατομμύρια.

Προφανώς, δεν αγοράστηκαν τόσο πολλά νέα αυτοκίνητα στη χώρα μας την τελευταία διετία, ούτε και το μέσο νοικοκυριό είδε τα οικονομικά του να βελτιώνονται (μάλλον το αντίθετο συνέβη, αν πιστέψουμε την πορεία του ΑΕΠ).
Άρα λοιπόν το σύστημα on line διασταυρώσεων μεταξύ Τροχαίας, Υπουργείου Μεταφορών και ΚΕΠΥΟ άρχισε να αποδίδει καρπούς και μετά τους πρώτους ελέγχους -βλέπε πρόστιμα- πολλοί οδηγοί ανασφάλιστων οχημάτων έσπευσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v