Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι μικροζυθοποιίες διεκδικούν τις τοπικές αγορές

Έντονη κινητικότητα τόσο σε ίδρυση νέων μονάδων, όσο και σε κυκλοφορία νέων προϊόντων και συσκευασιών παρουσιάζει η εγχώρια αγορά μικροζυθοποιίας με στόχο τη διεύρυνση μεριδίων, όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της IBHS.

Οι μικροζυθοποιίες διεκδικούν τις τοπικές αγορές
Σε αύξηση παραγωγής και σχέδια αναβάθμισης με στόχο τη διεύρυνση των μεριδίων που κατέχουν στις τοπικές αγορές προχωρούν οι μικροζυθοποιίες, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat.

Σύμφωνα με τον Αλέξη Νικολαΐδη, Economic Research & Sectoral Studies Analyst, ο τομέας της μικροζυθοποιίας χαρακτηρίζεται από έντονη κινητικότητα τόσο σε ίδρυση νέων μονάδων, όσο και σε κυκλοφορία νέων προϊόντων και συσκευασιών: την τρέχουσα περίοδο λειτουργούν 15 εταιρίες, με τις περισσότερες να δραστηριοποιούνται και να κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε τοπικές και περιφερειακές αγορές (Ρόδος, Κέρκυρα, Άργος, Σαντορίνη, Εύβοια, Κρήτη) και τον αριθμό τους να έχει ήδη αυξηθεί σημαντικά, ειδικά την τελευταία πενταετία.

Οι μονάδες αυτές εστιάζουν στην παραγωγή ποιοτικών προϊόντων (φρέσκες, μη παστεριωμένες μπύρες περιορισμένης διάρκειας ζωής) με παραδοσιακές μεθόδους, επωφελούμενες από τη σταδιακή στροφή των καταναλωτών στις εγχώριες μπύρες, εις βάρος των εισαγόμενων εμπορικών σημάτων (τα οποία εξακολουθούν να κατέχουν τα μεγαλύτερα μερίδια, αν και σημαντικά μειωμένα από προηγούμενα έτη).

Όπως σημειώνεται στη μελέτη, οι περισσότερες διακινούν ιδιαίτερα περιορισμένες ποσότητες (ακόμα και κάτω από 1.000 εκατόλιτρα το έτος), λόγω της χαμηλής δυναμικότητας παραγωγής και της μικρής ακόμα περιόδου λειτουργίας τους.

Μάλιστα, αρκετές μικροζυθοποιίες υλοποιούν -ή σχεδιάζουν να υλοποιήσουν- επενδύσεις αναβάθμισης ή επέκτασης του εξοπλισμού τους ώστε να αυξήσουν τη δυναμικότητά τους και να ικανοποιήσουν μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης για ποιοτική, ελληνική μπύρα.

Έτσι, το 2013 σχεδόν όλες οι εταιρίες αύξησαν σημαντικά τους όγκους παραγωγής τους, με τη συνολική ποσότητα να προσεγγίζει τα 75.000 εκατόλιτρα, από 68.400 εκατόλιτρα το προηγούμενο έτος. Η ποσότητα αυτή καταλαμβάνει περίπου μόλις το 2% της συνολικής ποσότητας μπύρας που διακινήθηκε στη χώρα.

Ενδεικτική εξάλλου της δυναμικής που παρουσιάζει ο τομέας της μικροζυθοποιίας, αποτελεί η πρόσφατη ανακοίνωση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας σχετικά με την πρόθεσή της να εισέλθει στην παραγωγή μικρής κλίμακας.

Ο κλάδος ωστόσο δεν στερείται προβλημάτων, όπως υποδεικνύει η παύση λειτουργίας της Craft και της Μεσσηνιακής Μικροζυθοποιίας λόγω χαμηλής ρευστότητας. Επιπλέον, σημαντική επιβάρυνση προκαλούν οι πρώτες ύλες, σημαντικές ποσότητες των οποίων είναι εισαγόμενες.

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 6 μικροζυθοποιίων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

- Ο Κύκλος Εργασιών το 2012 υποχώρησε κατά 5,5%, στα €8,19 εκατ., λόγω της κάμψης εσόδων της μεγαλύτερης μικροζυθοποιίας της αγοράς.

- Τα συνολικά ΚΠΤΦΑ ενισχύθηκαν κατά 3,3%, στα €2,36 εκατ., ενώ το δείγμα εμφάνισε για μια ακόμα χρονιά προ φόρων ζημίες (€0,87 εκατ.).

- Το περιθώριο ΚΠΤΦΑ μειώθηκε περαιτέρω σε 7,2%, ενώ το περιθώριο ΚΠΦ επιδεινώθηκε σε -12,6%.

- Ο δείκτης κεφαλαιακής μόχλευσης το 2012 εμφάνισε αύξηση σε 2,1 προς 1.

- Η μέση αποδοτικότητα Ιδίων Κεφαλαίων υποχώρη-σε σημαντικά σε -19,2%.

Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία της Infobank Hellastat στη δεξιά στήλη «Συνοδευτικό υλικό».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v