Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασφάλιση: Πρώτα η υγεία, μετά η σύνταξη!

Γιατί οι περισσότεροι πελάτες επιλέγουν τα προγράμματα υγείας και αναβάλλουν τα συνταξιοδοτικά. Πώς έχουν συμβάλλει η οικονομική κρίση και τα πακέτα των εταιρειών για «λεπτά πορτοφόλια». Τι δείχνουν τα στοιχεία.

Ασφάλιση: Πρώτα η υγεία, μετά η σύνταξη!

Οι πελάτες των ασφαλιστικών εταιρειών μπορεί να έχουν αρχίσει να κατανοούν την ανάγκη απόκτησης ενός συνταξιοδοτικού προγράμματος, αλλά οι περισσότεροι εξ' αυτών, επιλέγουν επί του παρόντος να αγοράσουν προϊόντα υγείας.

Η άποψη αυτή, που ακούγεται από στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, έρχεται να επιβεβαιωθεί και από τα στοιχεία για την παραγωγή του 2013, όπου ενώ ο κλάδος ζωής υποχώρησε συνολικά κατά 14,1%, τα προγράμματα υγείας σημείωσαν αύξηση 22,3%!

Συγκεκριμένα, η παραγωγή στα κλασικού τύπου προϊόντα ζωής υποχώρησε πέρυσι κατά 6,5%, στα προϊόντα ζωής συνδεδεμένα με επενδύσεις κατά 36,3%, στα ομαδικά συνταξιοδοτικά κεφάλαια κατά 29,8%, σε αντίθεση με τον κατά 22,3% αυξημένο τζίρο που έκαναν τα προϊόντα υγείας (έφτασε στα 76,6 εκατ. ευρώ και αποτέλεσε το 4,7% της συνολικής παραγωγής του κλάδου ζωής).

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η προτίμηση των πελατών στα προϊόντα υγείας οφείλεται στο ότι ο μέσος Έλληνας πολίτης που βάλλεται από την οικονομική κρίση και ζει σε ένα περιβάλλον αυξημένης αβεβαιότητας, έχει την τάση να αξιολογεί τα πράγματα περισσότερο βραχυπρόθεσμα. Έτσι, προτιμά να καλυφθεί έναντι ενός κινδύνου που ενδέχεται να αντιμετωπίσει σε λίγους μήνες, παρά να εξασφαλίσει μια αξιοπρεπή σύνταξη σε είκοσι ή και τριάντα χρόνια από σήμερα.

«Αυτό δεν σημαίνει πως οι πελάτες μας δεν έχουν καταλάβει την αναγκαιότητα σύναψης ενός συνταξιοδοτικού συμβολαίου. Γνωρίζουν πως η κοινωνική ασφάλιση δεν θα μπορεί να προσφέρει στο μέλλον τις παροχές που μας είχε συνηθίσει μέχρι πρότινος και πιστεύουν πως αυτό το έλλειμμα παροχών θα μπορούσε να το αναπληρώσει ένα ασφαλιστικό συμβόλαιο στον ιδιωτικό τομέα. Ωστόσο, πολλοί από αυτούς, επί του παρόντος έχουν λίγα λεφτά να διαθέσουν και αυτά προτιμούν να τα δώσουν στην υγεία. Όταν θα αρχίσει να ανακάμπτει η οικονομία, τότε πιστεύω ότι θα φουντώσει η ζήτηση και για τα συνταξιοδοτικά πακέτα», αναφέρει χαρακτηριστικά στο Euro2day.gr γνωστό στέλεχος της ασφαλιστικής αγοράς.

Πακέτα για «λεπτά πορτοφόλια»

Προς την ίδια κατεύθυνση έχουν συμβάλλει και οι κινήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών να διευρύνουν την γκάμα των προσφερόντων προϊόντων τους στον κλάδο της υγείας, περιλαμβάνοντας και προγράμματα για «λεπτά πορτοφόλια».

Συχνά μάλιστα, λανσάρουν και προϊόντα που είναι στην πράξη συμπληρωματικά με το πακέτο παροχών του ΕΟΠΥΥ, με στόχο τον περιορισμό του ετήσιου ασφάλιστρου. Άλλος τρόπος μείωσης του καταβαλλόμενου ασφαλίστρου είναι να αναλαμβάνει ο ίδιος ο πελάτης μια συμμετοχή στο κόστος, ή ακόμη η ασφαλιστική εταιρεία να αναλαμβάνει το σύνολο του κόστους μόνο αν αυτό υπερβεί ένα προκαθορισμένο ποσό.

Πέραν αυτού, οι ασφαλιστικές εταιρείες, έχουν καταφέρει τα τελευταία χρόνια:

• Να «πάρουν το πάνω χέρι» στις συμφωνίες που κάνουν με τους ιδιωτικούς παρόχους υγείας (κλινικές και διαγνωστικά κέντρα), καθώς οι τελευταίοι έχουν βρεθεί σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση μετά τη σύσταση και λειτουργία του ΕΟΠΥΥ.

• Να διαθέτουν τα προϊόντα τους, όχι μόνο μέσα από τα παραδοσιακά δίκτυα (agency, πρακτορεία), αλλά και μέσα από το διαδίκτυο και τα υποκαταστήματα των τραπεζών.

• Να προχωρήσουν σε σημαντικές περικοπές τόσο στο κόστος πρόσκτησης, όσο και στις αμοιβές των κλινικών, ιδίως στις περιπτώσεις που υπογράφονται συμβόλαια συνεργασίας (capitation).

• Να περιορίσουν τα φαινόμενα προκλητής ζήτησης ιατρικών υπηρεσιών και εξετάσεων που παρατηρούνταν από μέρος των κλινικών και των διαγνωστικών κέντρων, με αποτέλεσμα να ψαλιδιστεί το μέσο κόστος ανά ασθενή-ασφαλισμένο.

• Να κάνουν μια μεγάλη στροφή, προωθώντας κατά κύριο λόγο τα ετησίως ανανεούμενα συμβόλαια, περιορίζοντας έτσι τους μεγάλους κινδύνους που μπορούν να προκύψουν γι αυτές από τα μακροπρόθεσμης διάρκειας συμβόλαια υγείας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v