Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Σεπ 17 2024

Η γαλάζια ΚΟ ετοιμάζει αντάρτικο-Η Ολγα και τα τέλη στον τουρισμό-«Τράτο» στην Avramar-Handicap x2 στη βιομηχανία

Η γαλάζια ΚΟ ετοιμάζει αντάρτικο-Η Ολγα και τα τέλη στον τουρισμό-«Τράτο» στην Avramar-Handicap x2 στη βιομηχανία

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: Μπόλικη δημιουργική… ασάφεια είχε η εξειδίκευση των μέτρων που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στο πλαίσιο της ΔΕΘ. Επαναλήφθηκαν όσα είχαν ήδη ειπωθεί, με λίγες νέες λεπτομέρειες και αρκετές υποσχέσεις για περαιτέρω ανακοινώσεις σε σύντομο διάστημα.

Πάρτε για παράδειγμα την εξειδίκευση των μέτρων για την κρουαζιέρα και τα Airbnb που έγινε χθες. Στην παρουσίασή της, η Ολγα Κεφαλογιάννη είπε ότι θα αυξηθεί το τέλος κρουαζιέρας (γνωστό), ότι θα είναι υψηλότερο σε Μύκονο και Σαντορίνη (γνωστό) και ότι θα κλιμακώνεται ανάλογα με την περίοδο (γνωστό).

Τι δεν είπε; Τις κλίμακες, που ήταν πρακτικά και το… μόνο άγνωστο. Την πρώτη διευκρινιστική ερώτηση την προσπέρασε, σημειώνοντας ότι τα τέλη δεν τα επιβάλλει το υπουργείο Τουρισμού. 

Και χρειάστηκε ακόμα μια ερώτηση για ν' ακούσουμε ότι η Ολγα Κεφαλογιάννη θεώρησε «άκομψο»(!) να πει την κλίμακα, απουσία του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας Θάνου Πετραλιά. Τουλάχιστον αναθεώρησε και διάβασε τη σχετική διάταξη, την οποία άλλωστε είχε στα χαρτιά της…

Τα ίδια και με τη νέα αυξημένη κλίμακα στο τέλος ανθεκτικότητας. Στην παρουσίαση δεν μάθαμε την κλίμακα. Τη γνωστοποίησε, πάλι μετά από διευκρινιστική ερώτηση, ο Κωστής Χατζηδάκης.

Να υποθέσουμε ότι πέφτει λίγο βαρύ στους υπουργούς να ανακοινώνουν αυξήσεις φόρων και τελών;

 

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Μετά τα ξενοδοχεία και τα καράβια, σειρά να… γκρινιάξουν για τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν στη ΔΕΘ έχουν τα λιμάνια!

Με ανοιχτή επιστολή του προς τον πρωθυπουργό, το Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου εκφράζει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις της επιβολής τέλους κρουαζιέρας τόσο στην τουριστική βιομηχανία της κρουαζιέρας όσο και στην τοπική κοινωνία της Μυκόνου.

Όπως υποστηρίζεται στη σχετική επιστολή, «η προτεινόμενη αύξηση κινδυνεύει να καταστήσει τη Μύκονο λιγότερο ανταγωνιστική ως προορισμό κρουαζιέρας, με πιθανές αλυσιδωτές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία». Το Λιμενικό Ταμείο επικαλείται άμεση δραματική μείωση των κρουαζιερόπλοιων, αλλά και των επισκεπτών στο νησί.

Στην επιστολή σημειώνεται επίσης ότι το Λιμενικό Ταμείο έχει πάρει τα μέτρα του και με το berth allocation system, που εφάρμοσε και κατάφερε να κατανείμει ισομερώς τις αφίξεις για την επόμενη χρονιά, περιορίζοντάς τες από τις αρχές του 2025 σε μέχρι 5-6 κρουαζιερόπλοια την ημέρα…

 

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: Κινητικότητα παρατηρείται εντός της γαλάζιας Κοινοβουλευτικής Ομάδας, με βουλευτές της ΝΔ να σκέφτονταν να αναλάβουν πρωτοβουλίες για τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη.

Μια τέτοια, ενδεχομένως, θα είναι ομαδική ερώτηση που σκέφτεται να καταθέσει άγνωστος -προσώρας- αριθμός βουλευτών προς το υπουργείο Οικονομικών για τα κόκκινα δάνεια και την περαιτέρω προστασία των δανειοληπτών.

Οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί για το θέμα, καθώς οι ενδιαφερόμενοι ζυγίζουν όλες τις παραμέτρους της κίνησής τους. Η κίνηση, όπως γνωρίζουν κι οι ίδιοι, εφόσον εντέλει λάβει σάρκα και οστά από αρκετούς βουλευτές, πρακτικά θα εγείρει ζήτημα αναποτελεσματικότητας της κυβερνητικής πολιτικής στο φλέγον πρόβλημα.

Νέος εσωκομματικός πονοκέφαλος για τον Κυριάκο Μητσοτάκη;

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΠΟΣΟΣ: Τον θυμάστε τον Δημήτρη Καμπόσο, τον πρώην δήμαρχο Άργους-Μυκηνών που είχε διαγραφεί παλαιότερα από τη ΝΔ λόγω ρατσιστικών σχολίων για τον Γιάννη Μπουτάρη και πριν από ένα χρόνο επέστρεψε μετά.. βαΐων και κλάδων;

Ε, τώρα ξαναφεύγει! Μάλιστα, ζήτησε ο ίδιος τη διαγραφή του από το κόμμα, καταγγέλλοντας ότι αυτό έχει «ξεστρατίσει» και «μεταλλαχθεί» και «δεν διαφυλάττει πλέον τις αξίες του ελληνισμού και της Ορθοδοξίας». Κάνει, εξάλλου, αναφορά στη «σαπίλα του περιβάλλοντος Σημίτη, που έφτασε να γίνει Διοικούσα Ομάδα του κόμματος των Νοικοκυραίων και των Πατριωτών».

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι τον κ. Καμπόσο συνεχάρη για το ήθος και τη στάση του με ανάρτησή της η Αφροδίτη Λατινοπούλου, το κόμμα της οποίας ακούγεται ότι μπορεί να είναι ο επόμενος πολιτικός του σταθμός.

 

ΕΝΣΤΟΛΟΙ: Συνεχίζονται οι αντιδράσεις των ενστόλων με αφορμή τις πενιχρές αυξήσεις που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ.

Χθες, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της ΝΔ στην Πειραιώς, όπου αντιπροσωπεία της συνάντησε τη γραμματέα της κυβερνώσας παράταξης Μαρία Συρεγγέλα.

Εν μέσω της πίεσης και των καταγγελιών για «κοροϊδία», με την ανακοίνωση αυξήσεων λίγων ευρώ τον μήνα, την υπόθεση «παίρνει» πάνω του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός προσκάλεσε τους αστυνομικούς, μαζί με όλους τους προέδρους των Ομοσπονδιών των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, σε ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου το απόγευμα της Πέμπτης.

Όπως σχολιάζουν οι αστυνομικοί, «διαμηνύουμε προς κάθε αρμόδιο για άλλη μια φορά ότι, εφόσον δεν υπάρξει εμπράκτως κατανόηση και επίλυση των δίκαιων αιτημάτων μας, ο αγώνας θα συνεχιστεί κλιμακούμενος, όπως αρμόζει σε θεσμικούς φορείς που αφουγκράζονται την οργή της βάσης για τον διαρκή εμπαιγμό που υφίσταται από τους κυβερνώντες».

 

ΝΤΡΑΓΚΙ: Μια ακόμα ένδειξη ότι η βίβλος Ντράγκι είναι το blueprint που θα ακολουθήσει η ΕΕ τα επόμενα χρόνια και δεκαετίες είναι η ιδέα του think tank των Βρυξελλών The Lisbon Council να ψηφιοποιήσει την έκθεση και τη φωνή του Μάριο Ντράγκι με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης (AI).

Πλέον, όλοι όσοι έχουν ερωτήσεις για την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ θα μπορούν να πάρουν τις απαντήσεις από τον… «σούπερ Μάριο». Βάσει της έκθεσης φυσικά, από την οποία θα διδαχθούν οι επόμενες γενιές.

Μακάρι η Ευρώπη να αλλάζει τελείως λογική και φιλοσοφία.

 

MOH: Σε περαιτέρω ενδυνάμωση του αιολικού δυναμικού της στην Εύβοια προχώρησε η Motοr Oil Renewables (MORE), καθώς, μέσω της Αιολική Ενεργειακή Εύβοιας, απέκτησε τις DMX Αιολική Μαρμαρίου-Αγκάθι και DMX Αιολική Μαρμαρίου-Ρίγανη, που κατέχουν άδειες για αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 76,5 MW.

 

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Στα 48,12 εκατ. ευρώ ανήλθε στο τέλος του 2023 η πρόβλεψη απομείωσης που έχει σχηματίσει η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις για δάνειο που έχει χορηγήσει στη θυγατρική της Μορέας ΑΕ.

Εντός του 2023, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις απομείωσε περαιτέρω κατά σχεδόν 16,5 εκατ. ευρώ τις δανειακές της απαιτήσεις από τη Μορέας. Εξ αυτών τα 11,3 εκατ. ευρώ αποτελούν απομείωση κεφαλαίου και τα υπόλοιπα τόκους.

Υπενθυμίζεται ότι το 2022 είχε σχηματίσει πρόβλεψη απομείωσης 43,6 εκατ. ευρώ επί της αξίας στην οποία αποτιμούσε τη Μορέας. Επίσης, απομείωσε κατά 1,5 εκατ. την αξία ακινήτων και κατά 1,4 εκατ. ευρώ τη συμμετοχή της (50%) στη Θερμαϊκή Οδός, που δεν έχει λόγο ύπαρξης μετά την είσπραξη της απαίτησης από το Δημόσιο για την υποθαλάσσια.

Ήταν μη βάλουν… σκούπα στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

 

ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΙΙ: Κατά 43,7 εκατ. ευρώ αυξήθηκε πέρσι η αποτίμηση της συμμετοχής 17% που διατηρεί η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις σε Ολυμπία Οδός και Ολυμπία Οδός Λειτουργία, ως αποτέλεσμα της αποτίμησης σε εύλογη αξία.

Έτσι, το σύνολο της αξίας συμμετοχών της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις σκαρφάλωσε σε 101 εκατ. ευρώ.

 

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ: Την αύξηση του μέσου κόστους στα νέα δάνεια για τις ελληνικές επιχειρήσεις καταγράφει έρευνα του ΙΟΒΕ.

Το σχετικό κόστος ανήλθε τον Ιούλιο στο 5,8%, με το spread έναντι των επιχειρήσεων της ευρωζώνης να εκτινάσσεται σχεδόν 50%, στις 73 μονάδες βάσης, από 50 μονάδες τον Ιούνιο.

Την ίδια στιγμή, πιέσεις δέχονται οι ελληνικές βιομηχανίες και από το υψηλότερο κόστος του ρεύματος.
Τον Ιούλιο, η τιμή του ηλεκτρικού αυξήθηκε 39% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, στα 140 ευρώ/MWh, σε υψηλότερα επίπεδα από 115% έως 198% σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές και 472% υψηλότερα από την τιμή του συστήματος Nordic.

Σε όρους ανταγωνισμού, δηλαδή, οι εγχώριες βιομηχανίες «παίζουν» με διπλό μειονέκτημα έναντι των ξένων.

 

AVRAMAR: Παρατείνεται η αγωνία για το μέλλον του ιχθυοκαλλιεργητικού ομίλου που κινδυνεύει να βυθιστεί αύτανδρο.

Πηγές με γνώση ενημέρωσαν τη στήλη ότι δόθηκε παράταση 15 ημερών στους ενδιαφερόμενους επενδυτές για την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.

Η διαδικασία, με βάση το αρχικό πλάνο, προέβλεπε ότι οι δεσμευτικές προσφορές θα έπρεπε να κατατεθούν μέχρι την Παρασκευή. Εντέλει, για λόγους που δεν έχουν γίνει γνωστοί, η όλη διαδικασία μετατέθηκε για τις αρχές Οκτωβρίου.

Στην τελική ευθεία διεκδίκησης του χειμαζόμενου ομίλου ιχθυοκαλλιέργειας βρίσκονται οι Ισπανοί της Atitlan, η Aqua Bridge Group από τα Εμιράτα και η Diorasis, βασικός μέτοχος της Philosofish, σε ρόλο outsider.

Ποιοι απ' αυτούς τους τρεις θα κατεβάσουν δεσμευτική προσφορά, πόσα θα δώσουν και τι κούρεμα θα ζητήσουν από τις τράπεζες, θα το μάθουμε λίαν συντόμως. Όπως και ποιος θα είναι ο ρόλος, αν θα υπάρξει στην επόμενη μέρα του ομίλου, των σημερινών μετόχων της Avramar, δηλαδή των Amerra και Mubadala, που πέταξαν λευκή πετσέτα.

Και οι μετοχές τους έχουν ενεχυριαστεί...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v