Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουλ 18 2024

ΟΛΘ: Δεν στεριώνει CEO -Sky Express: Επιχορήγηση Covid με…4ετή καθυστέρηση -ΕΤΜΕΑΡ: Ποιος πληρώνει το βαρκάρη;

ΟΛΘ: Δεν στεριώνει CEO -Sky Express: Επιχορήγηση Covid με…4ετή καθυστέρηση -ΕΤΜΕΑΡ: Ποιος πληρώνει το βαρκάρη;

OΛΘ: Δεν στεριώνει διευθύνοντα σύμβουλο ο ΟΛΘ του Ιβάν Σαββίδη (φωτό). Χθες, η εισηγμένη ανακοίνωσε ότι ο Arie Koppelaar, CEO της εταιρείας και μέλος του Διοικητικού της Συμβουλίου, υπέβαλε την παραίτησή του με ισχύ από τις 23 Αυγούστου.

Ο Ολλανδός ανέλαβε το τιμόνι του OΛΘ στις 2 Οκτωβρίου 2023. Στις 21 Δεκεμβρίου, το Δ.Σ. του OΛΘ ενέκρινε την κατάρτιση τροποποιημένης σύμβασης εργασίας με τον Arie Koppelaar, βάσει της οποίας θα λάμβανε ετησίως μικτές σταθερές αποδοχές 224 χιλ. ευρώ, οι οποίες θα προσαυξάνονταν κατά 65.000 ευρώ με το ετήσιο bonus απόδοσης. Δεν πρόλαβε να χρονίσει…

 

OΛΘ ΙΙ: Πριν την πρόσληψη του Ολλανδού, καθήκοντα CEO ασκούσε για περίπου ένα χρόνο ο εκτελεστικός πρόεδρος του Δ.Σ. Αθ. Λιάγκος, ενώ πριν από αυτόν CEO ήταν ο Franco Nicola Cupolo. Τουλάχιστον δύο φορές άλλαξε και ο οικονομικός διευθυντής και μια ο εμπορικός.

Σημειώνεται ότι ο OΛΘ έκλεισε το 2023 με τζίρο 85 εκατ. ευρώ, EBITDA 34 εκατ. ευρώ (περιθώριο 39,67%) και προ φόρων κέρδη 26,4 εκατ. ευρώ.

 

ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Το αίτημα συνάντησης με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για το «αγκάθι» των εργαζομένων στα κομματικά μέσα Αυγή, Avgi.gr και «στο Κόκκινο» επαναφέρει με επιστολή της η ΕΣΗΕΑ

Στην επιστολή της προς τον Στέφανο Κασσελάκη, η δημοσιογραφική Ενωση χαιρετίζει την πληρωμή του μισθού Ιουνίου αλλά και τον οδικό χάρτη για ενίσχυση της χρηματοδότησης που αποφάσισε η Πολιτική Γραμματεία.  

Ωστόσο, επαναλαμβάνοντας το αίτημα για επείγουσα συνάντηση με τον κ. Κασσελάκη, πετάει και το... «καρφί»: «Το γεγονός ότι έως τώρα δεν έχετε ανταποκριθεί σ’ αυτό το αίτημα αντιβαίνει στους όρους καλόπιστου διαλόγου όπως ορίζονται από τη νομοθεσία, αλλά και από την πολιτική και ηθική στάση που αρμόζει σε ένα κόμμα το οποίο θέτει ως θέση αρχής την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων». 

 

ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Συνεχίζεται η σκληρή κριτική στην (κάποτε) Αννούλα του ΠΑΣΟΚ, ενίοτε και με χιουμοριστικά χαρακτηριστικά. Οπως έγινε με παράγοντα του χώρου, ο οποίος είπε σκωπτικά σε συνεργάτη της στήλης ότι η περίπτωσή της του θυμίζει κάπως τον υπάλληλο στον Δήμο Μετεώρων, που βγήκε στα πρωτοσέλιδα διότι πήρε αναρρωτική άδεια κι έλειψε από το πόστο του για… 13 χρόνια.

«Εκείνος μεν πληρωνόταν, από την άλλη όμως, δεν έβαλε και υποψηφιότητα για… δήμαρχος», συμπλήρωσε.  

 

ΟΥΡΣΟΥΛΑ: Η ώρα της κρίσης έφτασε για την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, καθώς σήμερα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα γίνει η πολυαναμενόμενη ψηφοφορία για την ανανέωση (ή μη) της θητείας της.

Μια μέρα μετά τον σάλο που ξέσπασε για τις παρατυπίες της Κομισιόν για συμβάσεις εμβολίων κατά της Covid-19 που διαπίστωσε το Ανώτατο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δύο 24ωρα ύστερα από τις δυσοίωνες προβλέψεις του ΔΝΤ για τις σημαντικότερες οικονομίες του κόσμου, η κ. Φον ντερ Λάιεν θα χρειαστεί κατ’ ελάχιστον 361 ψήφους για να εκλεγεί, σε σύνολο 720 ευρωβουλευτών.

Τα τρία κόμματα που τη στηρίζουν, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόµµα, οι Σοσιαλιστές - ∆ηµοκράτες και οι Κεντρώοι-Φιλελεύθεροι έχουν συνολικά 401 βουλευτές, ωστόσο θεωρείται δεδομένο ότι στη μυστική ψηφοφορία θα υπάρξουν απώλειες

Η επικράτησή της στην ψηφοφορία είναι πολύ πιθανή, δεν είναι όμως σίγουρη, παρότι έχει απλώσει δίχτυα και σε άλλες ομάδες (Πράσινοι, Μελόνι κ.λπ.).

Εύστοχο και το σχόλιο που έκανε σχετικά ο Χάρης Καστανίδης του ΠΑΣΟΚ: «Αποκλείουν την ακροδεξιά από θέσεις ευθύνης στην Ε.Ε, αλλά κάνουν ό,τι μπορούν με τη συμπεριφορά τους για να την ενισχύσουν εκλογικά. Ευρωπαίοι Χριστιανοδημοκράτες, Σοσιαλιστές και Φιλελεύθεροι εμμένουν στην ανανέωση της θητείας Φον Ντερ Λάιεν, παρότι ελέγχεται από τη δικαιοσύνη!».

 

SKY EXPRESS: Με καθυστέρηση (σχεδόν) τεσσάρων ετών, η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή προς ψήφιση διάταξη για την ενίσχυση της αεροπορικής εταιρείας με το ποσό των 8,5 εκατ. ευρώ, ως άμεση επιχορήγηση συναρτώμενη με την επιδημία Covid-19, την περίοδο 23 Μαρτίου 2020 - 31 Οκτωβρίου 2020.

Την αποκάλυψη έκανε χθες σε κοινωνικό δίκτυο ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Καραμέρος, με σχετικό βίντεο. Πιθανολογούμε ότι πίσω από αυτή την ετεροχρονισμένη ενίσχυση βρίσκεται κάποια θλιβερή ιστορία της αθάνατης ελληνικής γραφειοκρατίας. Άλλωστε εκείνη την περίοδο πολλές εταιρείες πήραν μεγάλες ενισχύσεις.

Φανταστείτε όμως να τα είχε άμεση ανάγκη τα χρήματα η εταιρεία για την επιβίωσή της. Θα έρχονταν τα χρήματα, μερικά χρόνια μετά το… λουκέτο.

Για να ολοκληρωθεί η ιλαροτραγωδία της υπόθεσης, η συγκεκριμένη τροπολογία, όπως ανέφερε ο βουλευτής, μπήκε σφήνα μαζί με τη νέα διάταξη για την έκτακτη φορολόγηση των διυλιστηρίων για τα «ουρανοκατέβατα» κέρδη του 2023. 

 

 

 

ΕΤΜΕΑΡ: Η κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες ότι δεν θα ζητήσει πίσω τα 130 εκατ. ευρώ που είχαν λάβει στο παρελθόν ως «μειωμένο ΕΤΜΕΑΡ», χωρίς να τα δικαιούνται, χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Τα χρήματα αφορούν μόνο τη διετία 2019-2020, για την οποία είχε ολοκληρωθεί η εκκαθάριση, κι αυτή με καθυστέρηση πολλών ετών καθώς το πρόβλημα είχε μπει κάτω από το χαλί.

Τα σχετικά ειδοποιητήρια είχαν ήδη αποσταλεί από τον ΔΑΠΕΕΠ στους προμηθευτές, για να ενημερώσουν για τις σχετικές οφειλές τους πελάτες τους. Τα ποσά ήταν αρκετά μεγάλα, καθώς λέγεται ότι υπήρχαν πελάτες που θα έπρεπε να καταβάλουν ακόμη και πάνω από 300.000 ευρώ.

Τώρα, μάθαμε ότι αφενός οι προμηθευτές δεν θα αποστείλουν τα ειδοποιητήρια στους πελάτες τους, αφετέρου η κυβέρνηση πάγωσε τη διαδικασία καταλογισμού των ποσών για τα επόμενα έτη, δηλαδή από το 2021 μέχρι και το 2023. Η απόφαση μάλιστα ελήφθη σε επίπεδο πρωθυπουργού, όπως αποκάλυψε χθες, κατά τη συνέντευξη Τύπου για τα μέτρα στο ρεύμα, ο υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης.

Τα ερωτήματα όμως παραμένουν. Πρώτον, τι θα γίνει με την οικονομική «τρύπα» στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ), καθώς τα ποσά αυτά είχαν υπολογιστεί ως έσοδά του.

Και δεύτερο, πώς θα δικαιολογήσει η κυβέρνηση τη μη ανάκτηση των ποσών, που δεν είναι τίποτε άλλο παρά κρατικές ενισχύσεις, που κακώς είχαν δοθεί. «Αν δεν καταλογιστούν τα ορθά ποσά ΕΤΜΕΑΡ από 1/1/2019, πρόκειται περί παράνομης κρατικής ενίσχυσης και είναι σίγουρο ότι θα μας εγκαλέσει η Επιτροπή», όπως λένε πηγές της ΕΒΙΚΕΝ, η οποία εκπροσωπεί τις ενεργοβόρες βιομηχανίες.

Κάποιες από τις τελευταίες δικαιούνται να πληρώνουν μειωμένο ΕΤΜΕΑΡ, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ, αλλά τόσα χρόνια πληρώνουν ακριβότερα ποσά. Και την ίδια ώρα, χιλιάδες άλλες επιχειρήσεις, που έπρεπε να πληρώνουν μεγαλύτερο ΕΤΜΕΑΡ, τελικά πλήρωναν λιγότερο.

Και όπως αναρωτιέται η ΕΒΙΚΕΝ, αφού συμφωνούμε όλοι ότι χρεώνεται λάθος ΕΤΜΕΑΡ, γιατί τον Ιούλιο του 2024 συνεχίζει και χρεώνεται και πάλι λάθος και δεν αλλάζει με τη χρήση (π.χ. βιομηχανικό ή εμπορικό);

Γιατί καθυστερεί η κοινοποίηση του νέου μηχανισμού και γιατί οφείλονται από το 2021 στις βιομηχανίες της χώρας 40 εκατ. ευρώ τον χρόνο, με τα οφειλόμενα ποσά να φτάνουν για κάποιες και το 1 εκατ. ευρώ το έτος;

Οπως καταλαβαίνετε, το πρόβλημα δεν έχει κλείσει…

 

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v