Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουλ 1 2024

ΕΒΕΑ: Παίζει... μόνος του ο Σοφιανός-Σήμα για placement και νέα πλοία στην Attica-Tips για ΟΤΕ, Ideal, Πλαστικά Κρήτης

ΕΒΕΑ: Παίζει... μόνος του ο Σοφιανός-Σήμα για placement και νέα πλοία στην Attica-Tips για ΟΤΕ, Ideal, Πλαστικά Κρήτης

ΕΒΕΑ: Την περασμένη Τετάρτη, ο Νίκος Σοφιανός έκανε μεγάλη συγκέντρωση στην Κηφισιά, τη δεύτερη μετά από εκείνη στις Αχαρνές, απ' όπου και ξεκίνησε την προεκλογική του εκστρατεία, για να διεκδικήσει τη θέση του προέδρου στο Επιμελητήριο.

Το ότι ο επιχειρηματίας είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στους συναδέλφους του είναι γνωστό. Εκλέγεται μέλος της διοίκησης επί 26 χρόνια, έχει διατελέσει Γενικός Γραμματέας, ενώ στις τελευταίες εκλογές είχε βγει πρώτος σε ψήφους. Παρ' όλα αυτά, η παρουσία περίπου 200 ατόμων στη συγκέντρωσή του, στο Δημαρχείο Κηφισιάς, τέλος Ιουνίου και εν μέσω καύσωνα και για ένα εξειδικευμένο θέμα όπως οι εκλογές στο Επιμελητήριο, λέει πολλά.

Ακόμη περισσότερα όμως λέει το γεγονός ότι πρακτικά παίζει μόνος του στον προεκλογικό στίβο. Είναι ο μόνος που έχει δηλώσει επίσημα υποψηφιότητα και «λιώνει παπούτσια» για να επικοινωνεί με τα μέλη, δημιουργώντας σχέσεις και ενημερώνοντας για το πρόγραμμά του σε βάθος.

Όπως λέει ο ίδιος, «μαζί με την ομάδα μου έχουμε ξεκινήσει έναν μαραθώνιο. Θα οργώσουμε όλη την Αττική για να πείσουμε τους επιχειρηματίες του κάθε δήμου να συμμετάσχουν μαζικά στις προσεχείς εκλογές του Επιμελητηρίου».

Προς το παρόν, ανταγωνισμός δεν υπάρχει. Ουδείς άλλος κινείται. Υπάρχει, όμως, εξήγηση για αυτό. Οι πληροφορίες λένε ότι μόνος σοβαρός αντίπαλός του μπορεί να είναι ο Γιάννης Μπρατάκος, από τον κύκλο του πρωθυπουργού, για χάρη του οποίου, λένε οι κακές γλώσσες, αναβλήθηκαν για ένα χρόνο οι εκλογές που ήταν να γίνουν πέρυσι το φθινόπωρο! Μετά την άδοξη έξοδό του από το Μαξίμου (για την περίφημη επίσκεψη στον Βαγγέλη Μαρινάκη), η επιστροφή στο ΕΒΕΑ φαντάζει ως κάποιας μορφής ανταμοιβή.

Δεδομένης όμως της όχι και τόσο... συμπαθητικής κατάστασης που επικρατεί πλέον μέσα στη Νέα Δημοκρατία, μετά το αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών, προκύπτει ένα σοβαρό ερώτημα. Είναι ωφέλιμο να στρέφεται νεοδημοκράτης εναντίον νεοδημοκράτη, σε έναν προνομιακό χώρο όπως αυτός του ΕΒΕΑ, για τέτοιους λόγους; Κι αν χάσει ο Μπρατάκος, τι θα σημαίνει αυτό για τον ίδιο, αλλά και για το Μαξίμου, αφού το βασικό του πλεονέκτημα θα είναι το «χρίσμα» από το αρχηγείο;

The stakes are getting higher, που λένε και οι Αγγλοσάξονες....

Ωστόσο η υπόθεση έχει και άλλο παράδοξο. Ο Νίκος Σοφιανός ως Γενικός Γραμματέας του ΕΒΕΑ ήταν ένα από τα ελάχιστα τότε πρόσωπα του χώρου που στήριξαν ενεργά τον Κυριάκο Μητσοτάκη για πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας!

Οπότε κώλυμα εσωκομματικής φύσεως και ισορροπιών δεν θα έπρεπε να υπάρχει για το χρίσμα.

 

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: Με ενδιαφέρον, διακριτικά χαμόγελα και χωρίς να παρεμβαίνουν («δεν χρειάζεται, άλλωστε», όπως λένε), παρατηρούν στην κυβέρνηση τις εξελίξεις στην κεντροαριστερά και δει σε ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ.

Μπορεί κατά καιρούς να τονίζουν την ανάγκη ύπαρξης μιας αξιόπιστης και σοβαρής αντιπολίτευσης, όμως το βέβαιο είναι ότι δεν… στενοχωριούνται που αυτή ακόμα δεν δείχνει να υπάρχει.

Ίσως διότι με τα σημερινά δεδομένα, τα προβλήματα και τα πρώτα κρούσματα εσωστρέφειας στο κυβερνητικό στρατόπεδο δεν δείχνουν να γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης από τους πολιτικούς αντιπάλους που πλήττονται από τους δικούς τους εμφυλίους.

Τα μηνύματα της πρόσφατης κάλπης, όμως, ήταν έντονα και είχαν πολλούς αποδέκτες. Απομένει να διαπιστωθεί ποιοι θα τα κατανοήσουν και θα τα λάβουν υπόψη και ποιοι όχι.

 

METRO: Για μια ακόμη χρήση, οι μέτοχοι της εταιρείας METRO θα καταγράψουν υψηλές αποδόσεις. Η εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη, κατά τη διάρκεια της έκτακτης γενικής συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγα εικοσιτετράωρα, ενέκρινε τη διανομή μερισμάτων από τα κέρδη της χρήσης του 2023, συνολικού ύψους 3,5 εκατ. ευρώ.

Βασικοί μέτοχοι της εταιρείας με ποσοστό 47,56% έκαστος είναι ο Αριστοτέλης και ο Στέφανος Παντελιάδης και με ποσοστό 4,88% η μητέρα τους, Ουρανία Παντελιάδου.

 

ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ: Το έργο της ανάπτυξης εγκαταστάσεων (παρασκευαστήριο έτοιμων γευμάτων) έχει αναλάβει από τον όμιλο Σκλαβενίτη η Ten Brinke, σε ακίνητο που βρίσκεται στη Μαγούλα. Το συνολικό ύψος του έργου για την ολλανδική εταιρεία ανέρχεται σε 18 εκατ. ευρώ

 

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ: Στην απορρόφηση της κατά 100% θυγατρικής της Κλιάφας προχωρά η Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Ολυμπος), με ημερομηνία ισολογισμού μετασχηματισμού την 31η Δεκεμβρίου 2023. 

Η καθαρή θέση της Κλιάφας ανερχόταν, κατά την παραπάνω ημερομηνία, σε 12 εκατ. ευρώ. Η Όλυμπος εξαγόρασε την Κλιάφας το 2020 και έκτοτε έβαλε μέσω αυξήσεων κεφαλαίου κεφάλαια άνω των 15 εκατ. ευρώ.

 

ΟΤΕ-ΓΕΡΜΑΝΟΣ: Το ποσό των 17 εκατ. ευρώ εισπράττει ο ΟΤΕ από τη θυγατρική του «Γερμανός», καθώς η γενική συνέλευση της τελευταίας (σ.σ. πρακτικά ο ΟΤΕ ως μοναδικός μέτοχος) αποφάσισε ισόποση διανομή από τα κέρδη εις νέον.

Η Γερμανός έκλεισε το 2023 με τζίρο 397,28 εκατ. ευρώ (+2,3%), EBITDA 23,7 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 10,4 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη άγγιξαν τα 7 εκατ. ευρώ. 

 

ΑΔΡΙΑΝΕΙΟ ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΟ: Το πρώτο δίκτυο μη πόσιμου ύδατος κατασκευάζει η ΕΥΔΑΠ στο Χαλάνδρι, με στόχο να επεκταθεί στον άξονά του στην Αττική.  Το έργο επιλέχθηκε και χρηματοδοτήθηκε από ευρωπαϊκούς πόρους, ανάμεσα σε 222 προτάσεις από 23 διαφορετικές χώρες.

Πρόκειται για μια δράση με τοπική αλλά και υπερτοπική σημασία. Οι συνολικές αναπλάσεις και παρεμβάσεις θα καλύψουν αθροιστικά μια περιοχή περίπου 15.000 τ.μ., ενώ με την κατασκευή δημιουργείται δίκτυο μη πόσιμου νερού μήκους 5 χλμ.

Σημειώστε ότι το Αδριάνειο Υδραγωγείο χρονολογείται από τη Ρωμαϊκή εποχή (125 - 140 μ.Χ.). Πρόκειται για υπόγεια τούνελ 23,7 χλμ. που συγκεντρώνουν νερό. Ξεκινά από την Πάρνηθα και φτάνει μέχρι την Πλατεία Δεξαμενής στο Κολωνάκι.

 

IDEAL-BYTE: Με κύκλο εργασιών 56 εκατ. ευρώ (+15,3%), EBITDA 7 εκατ. ευρώ (περιθώριο 12,5%) και καθαρά κέρδη 3,76 εκατ. ευρώ έκλεισε την περσινή χρονιά ο όμιλος BYTE, που ανήκει στην Ideal Holdings.

Καθαρό ταμείο 14,2 εκατ. ευρώ και σύνολο ιδίων κεφαλαίων 22,7 εκατ. ευρώ. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων ανέρχεται σε 59 εκατ. ευρώ, πολλά εκ των οποίων αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός της φετινής χρονιάς.

Η διοίκηση αναμένει για φέτος ενίσχυση κερδοφορίας

 

ATTICA GROUP: Συμφωνία ναυπήγησης 2+2 πλοίων υπέγραψε η Attica Group με τη Stena και τα κινεζικά ναυπηγεία CMJL Weihai Shipyards.

Η συμφωνία μεταξύ των τριών πλευρών προβλέπει ότι η παραγγελία για τη ναυπήγηση των πλοίων δίδεται από τη Stena, η οποία εν συνεχεία τα μισθώνει στην Αttica Group για διάστημα 5+5 έτη. Η Attica έχει το δικαίωμα αγοράς στη λήξη της πενταετίας.

Τα δύο πρώτα πλοία έχουν ήδη παραγγελθεί και αναμένεται να παραδοθούν/μισθωθούν το 2027. 

 

ATTICA GROUP II: Τα νέα σκάφη θα δρομολογηθούν στις γραμμές της Αδριατικής, απελευθερώνοντας πλοία, τα οποία θα μεταφερθούν σε μακρινές γραμμές Αιγαίου (Κρήτη και πιθανώς Δωδεκάνησα).

Τα νέα πλοία θα μειώσουν τις εκπομπές CO2 του στόλου Attica και θα αυξήσουν τη μεταφορική ικανότητα φορτηγών, επιτρέποντας αναθεώρηση δρομολογίων. 

Για τον όμιλο η εμπροσθοβαρής υλοποίηση του προγράμματος ενεργειακής και περιβαλλοντικής αναβάθμισης του στόλου αποτελεί κρίσιμη παράμετρο του επενδυτικού του αφηγήματος καθώς θα αναδείξει τις συνέργειες με την ΑΝΕΚ

 

ATTICA GROUP III: Σήμα για placement έστειλε η διοίκηση στην ανακοίνωση με την οποία γνωστοποιούσε την εισφορά του ακτοπλοϊκού κλάδου στην 100% θυγατρική Blue Star Ferries.

«Η εταιρία σε συνεργασία με τον βασικό μέτοχό της εξετάζει σειρά εναλλακτικών για την ενίσχυση της παρουσίας της στις αγορές κεφαλαίου, ιδίως μέσω της ενίσχυσης της μετοχικής διασποράς», σημείωσε.

Στα 2,38 ευρώ η μετοχή με οριακές μεταβολές σε βάθος τριμήνου, αλλά και κέρδη 18% στο εξάμηνο.

 

ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΚΡΗΤΗΣ: «Με βάση τα σημερινά δεδομένα, οι εκτιμήσεις της διοίκησης του ομίλου είναι ότι για φέτος πρέπει να αναμένουμε αύξηση του όγκου των πωλήσεων και της κερδοφορίας κατά 7%-10% σε σύγκριση με το 2023» είχαν σημειώσει προ διμήνου τα Πλαστικά Κρήτης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς έχει κινηθεί αρκετά καλύτερα σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό, πλην όμως στο δεύτερο μισό του έτους υπάρχουν παράγοντες οι οποίοι θα μπορούσαν ενδεχομένως να επηρεάσουν αρνητικά τα πράγματα. Για παράδειγμα, η αύξηση των ναύλων, πιθανή επιβολή δασμών στις συναλλαγές Κίνας-Ευρώπης, κ.λπ.

Σε κάθε περίπτωση, με βάση την περσινή καθαρή κερδοφορία (40,4 εκατ. ευρώ σε μια πολύ δύσκολη χρονιά), το μέρισμα που αποφασίστηκε στη γενική συνέλευση της Παρασκευής (0,50 ευρώ) τα ίδια κεφάλαια των 395,3 εκατ. ευρώ (στοιχεία της 31ης/12/2023) και το κλείσιμο της μετοχής στα 14,9 ευρώ, προκύπτει ένα P/E στο 10,1, ένα P/BV οριακά υψηλότερο της μονάδας και μια μερισματική απόδοση στο 3,35%. Και όλα αυτά σε μια εταιρεία με πολυεθνική παρουσία και με θετικό καθαρό ταμείο που υπερβαίνει τα εκατό εκατ. ευρώ! (πρόβλημα η περιορισμένη εμπορευσιμότητα του τίτλου).  

ΥΓ: Η εταιρεία δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα με το νέο χρηματιστηριακό κανονισμό, καθώς το υπάρχον free float υπερκαλύπτει το όριο του 25%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v