ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ: Μετά και την παρέμβαση του Συνήγορου του Πολίτη, ο οποίος μίλησε με κάθε επισημότητα για μετάθεση των ευθυνών του κράτους στον πολίτη, με τρόπο που θίγει και το (συνταγματικό) δικαίωμα της ιδιοκτησίας, τα περιβόητα μέτρα πυροπροστασίας καταλήγουν για φέτος στον γνωστό... καθαρισμό οικοπέδων.
Πρόκειται για μνημειώδη επίδειξη προχειρότητας από το ΥΠΕΝ του Θεόδωρου Σκυλακάκη, ο οποίος παραδέχεται πλέον, Ιούνιο μήνα (!), ότι ναι μεν θα πληρώσουν οι πολίτες από την τσέπη τους για αξιολογήσεις κινδύνου και τεχνικές εκθέσεις, αλλά θα δούμε τι θα κάνουμε, από... του χρόνου.
Μιλάμε γενικώς για διάταξη μνημείο ασάφειας, που αποφασίστηκε χωρίς διαβούλευση πριν από ένα χρόνο, χωρίς να μελετηθεί δεόντως, που δεν επικοινωνήθηκε έγκαιρα όπως θα έπρεπε, ενώ, όπως αποδείχτηκε, δεν στήθηκε έγκαιρα ούτε καν η... on line πλατφόρμα που θα υποδεχόταν τις τεχνικές εκθέσεις, μαζί με τις υπεύθυνες δηλώσεις!
Μηδέν από μηδέν, μηδέν, που λένε…
ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ ΙΙ: «Θα χρειαστεί να ξαναδούμε τις προδιαγραφές με την εμπειρία που θα αποκτηθεί», είπε μεταξύ πολλών άλλων δικαιολογιών ο Θεόδωρος Σκυλακάκης, επιβεβαιώνοντας ότι το υπουργείο πειραματίζεται στου κασίδη το κεφάλι. Στην περίπτωσή μας, στου άτυχου πολίτη το κεφάλι (και την τσέπη).
Με πιο βασική την ευθύνη της Γενικής Γραμματείας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, με επικεφαλής τον Ευθύμιο Μπακογιάννη, η οποία είχε στην αρμοδιότητά της το όλο εγχείρημα.
Όλα αυτά βεβαίως δεν συνέβησαν ξαφνικά, χθες ή προχθές. Μήνες τώρα σέρνεται το θέμα, με πολύ μεγάλες αντιδράσεις, καθώς ούτε ποιοι θα ήταν αυτοί οι τεχνικοί σύμβουλοι που θα έκαναν τις τεχνικές εκθέσεις δεν είχε ξεκαθαριστεί, ενώ ξαφνικά η υποδοχή των δηλώσεων φορτώθηκε από το πουθενά στους δήμους (καθότι δεν ήταν έτοιμη η περίφημη πλατφόρμα).
Κανένας δεν σκέφτηκε το κόστος για τον πολίτη ή ακόμη και τη σύγκρουση με άλλα προγράμματα, π.χ. εξωτερικής θερμομόνωσης κτιρίων, που είχαν υιοθετηθεί στο πρόσφατο παρελθόν. Για να πάρετε μια ιδέα, από χτιστούς φράχτες μέχρι και αλλαγή στις... σίτες στα παράθυρα προβλέπει η διάταξη, ώστε να είναι μόνο μεταλλικές.
Κι έτσι η υπόθεση αφέθηκε να φτάσει σ' αυτό το άδοξο τέλος, «καθαρίστε το οικόπεδο» λίγο πριν την εκπνοή της πολλοστής παράτασης στην προθεσμία!
Όπως αντιλαμβάνεστε, τα μεγάλα κορόιδα της υπόθεσης είναι όσοι έμαθαν έγκαιρα τις απαιτήσεις και πήγαν να τηρήσουν όλα όσα έλεγε η εγκύκλιος. Οι νομοταγείς και ενημερωμένοι που έκαναν άρον άρον τις εργασίες κι έτρεχαν στα πρωτόκολλα των δήμων να καταθέτουν έγγραφα, από τον Απρίλιο ή τον Μάιο.
ΥΓ: Με όλα αυτά άραγε που έχουν συμβεί με το συγκεκριμένο μέτρο, δικαιούμαστε να αμφιβάλλουμε και για την αποτελεσματικότητα άλλων τομέων πυροπροστασίας ενόψει θέρους;
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: Έχουν «ανάψει» τα τηλέφωνα στα κεντρικά γραφεία της ΝΔ στην Πειραιώς αλλά και στη Διοικούσα Επιτροπή Θεσσαλονίκης, προκειμένου να κινητοποιήσουν τα μέλη και τους φίλους του κόμματος ώστε να παραστούν στις δύο τελευταίες προεκλογικές ομιλίες του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Σήμερα ο πρωθυπουργός θα μιλήσει στο λιμάνι της συμπρωτεύουσας και την Παρασκευή στο Σύνταγμα και στο γαλάζιο στρατόπεδο θέλουν, σε επικοινωνιακό επίπεδο, να κερδίσουν τις εντυπώσεις.
Συνεχή τηλεφωνήματα και SMS κατακλύζουν τους ψηφοφόρους, τα στοιχεία των οποίων έχει στη διάθεσή του το κόμμα από παλαιότερες εγγραφές τους, ωστόσο οι προσδοκίες δεν δείχνουν ιδιαίτερα μεγάλες.
Οι υψηλές θερμοκρασίες αλλά και η κόπωση και εν μέρει η αδιαφορία του εκλογικού σώματος κρατούν χαμηλά τον πήχη για τη Γραμματεία Οργανωτικού της ΝΔ.
«Οι εποχές που οι πολίτες γέμιζαν ασφυκτικά πλατείες και κεντρικούς δρόμους των μεγαλουπόλεων έχουν περάσει ανεπιστρεπτί», σημειώνει έμπειρος κομματικός παράγοντας, ο οποίος πάντως θεωρεί βέβαιο ότι οι πολίτες που θα ακούσουν από κοντά τον κ. Μητσοτάκη θα είναι κατά πολύ περισσότεροι σε σχέση με όσους βρέθηκαν ή θα βρεθούν στις αντίστοιχες συγκεντρώσεις του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ.
PORSCHE ΚΑΙ ΚΤΕΛ: Χοντρή γκάφα χαρακτήρισαν χθες στελέχη της Νέας Δημοκρατίας τις βόλτες με Porsche της υφυπουργού Μεταφορών Χριστίνας Αλεξοπούλου και οδηγό τον πρόεδρο των αστικών ΚΤΕΛ Πάρη Μολυβιάτη, ο οποίος είναι πρόεδρος των Αστικών ΚΤΕΛ Μυτιλήνης και δραστηριοποιείται στον τουρισμό.
Την υφυπουργό, όπως γράφουν τα τοπικά μέσα, παρέλαβε η Porsche από το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης και στη συνέχεια τη μετέφερε σε όλες τις συναντήσεις της που είχε στη Λέσβο, σε διάφορες περιοχές του νησιού.
Τα πικρόχολα σχόλια δεν ήταν αναίτια καθώς η κυβέρνηση από τη μια κατηγορείται για αλαζονεία και από την άλλη κατηγορεί τον Στέφανο Κασσελάκη για την πολυτελή διαβίωσή του.
ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ: Κύκλο επαφών με μέλη του ΣΕΒ έχει ξεκινήσει ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, καθώς οδεύουμε στην τελική ευθεία για τις εκλογές της 18ης Ιουνίου, όπου θα βρεθεί απέναντι στην Ιουλία Τσέτη.
Το απόγευμα της Δευτέρας βρέθηκε στη Λάρισα, το απόγευμα της Τρίτης στη Θεσσαλονίκη και την επόμενη εβδομάδα προγραμματίζει δύο συναντήσεις στην Αθήνα.
Η πρώτη με εκπροσώπους-μέλη του ΣΕΒ από νεοφυείς επιχειρήσεις και μια ακόμα στις 12 του Ιουνίου με μέλη του ΣΕΒ από την πρωτεύουσα και την περιφέρεια.
ΤΡΑΠΕΖΕΣ: Το κοινό μυστικό, η έγκριση από τον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό (SSM) της διανομής μερίσματος από τις ελληνικές τράπεζες, πρόκειται σύντομα να γίνει… δημόσιο.
Η στήλη πληροφορείται ότι από σήμερα έως και την Παρασκευή ο επόπτης θα δώσει στις διοικήσεις των Φωκίωνα Καραβία, Χρήστου Μεγάλου, Παύλου Μυλωνά και Βασίλη Ψάλτη το επίσημο «ok».
Το μέρισμα διαφέρει από τράπεζα σε τράπεζα και κινείται από 10% έως και 30% επί των κερδών του 2023. Αμέσως μετά και την τυπική-επίσημη απάντηση της Φρανκφούρτης, οι τράπεζες θα ενημερώσουν (εκάστη) το επενδυτικό κοινό.
Οχι άδικα, η εξέλιξη θεωρείται σημείο καμπής για τον κλάδο, καθώς οι τράπεζες έχουν να διανείμουν μέρισμα εδώ και 16 έτη. Η απόφαση για διανομή μερίσματος θα τεθεί προς έγκριση στις Ετήσιες Γενικές Συνελεύσεις των μετόχων, οι οποίες θα διεξαχθούν τον Ιούνιο και τον Ιούλιο.
AUTOHELLAS: Νέο χαμηλό 52 εβδομάδων χθες για τη μετοχή, που έκλεισε στα 11,46 ευρώ, με απώλειες 3,37%.
Η εταιρεία μετρά 13 πτωτικές στις 16 τελευταίες συνεδριάσεις. Σ' αυτό το διάστημα η πτώση είναι 11,16%.
ΕΚΤΕΡ: Μια ανάσα από το χαμηλό έτους (3,82 ευρώ στις 16 Απριλίου) βρίσκεται η μετοχή μετά το κλείσιμο στα 3,855 ευρώ (-4,81%).
Οι απώλειες σε επίπεδο μήνα φτάνουν το 14%. Σε βάθος 12μήνου, όμως, μετρά ακόμα κέρδη 120%, τα οποία συσσωρεύτηκαν με το ανοδικό σερί του 2023.
ΔΕH: Μάχη στο οχυρό των 11 ευρώ, αν συνεχιστεί το αρνητικό κλίμα, θα κληθεί να δώσει ο τίτλος μετά το χθεσινό κλείσιμο στα 11,05 ευρώ.
Το «δέκα» μπροστά έχει γράψει η μετοχή μόλις σε τρεις συνεδριάσεις στα μέσα Απριλίου. Η χρονιά πάντως ξεκίνησε με τον τίτλο στα 11,16 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι δεν έχει προσφέρει συγκινήσεις στους επενδυτές του.
ΜΠΗΤΡΟΣ: Σε πολυετές σίριαλ που έχει μόνο χαμένους και κανέναν κερδισμένο εξελίσσεται η υπόθεση της ρύθμισης των δανείων του ομίλου Μπήτρος.
Το όλο θέμα ξεκίνησε το 2020, όταν είχε συμφωνηθεί (και υπογραφεί σχετικό MoU) ότι μετά την εισφορά του 25% της λειτουργικής δραστηριότητας της θυγατρικής Μπήτρος Μεταλλουργικής στη ΣΙΔΜΑ, θα ακολουθούσε κούρεμα δανείων και γενικότερη ρύθμιση υποχρεώσεων του εισηγμένου ομίλου.
Η ουσία είναι πως στη συνέχεια τα δάνεια έφυγαν από τις τράπεζες και «μετακόμισαν» σε servicers, με το ζήτημα να παραμένει στάσιμο μέχρι σήμερα. Πρόκειται, όπως λέγεται, για καθυστέρηση που έχει μόνο χαμένους.
Οι servicers καθυστερούν να εισπράξουν (σε είδος ή σε χρήμα δεν μας είναι γνωστό) έναντι των δανείων που έχουν στα χαρτοφυλάκιά τους, ενώ παράλληλα δεν καρπώνονται τόκους.
Η εισηγμένη εταιρεία αναβάλλει μια σειρά αναπτυξιακών κινήσεων -με ό,τι αυτό σημαίνει για τους μικρούς και μεγάλους μετόχους της-, όπως για παράδειγμα την ένταξη άλλων εταιρειών στο σχήμα της εισηγμένης (π.χ. της Bigsolar, συμφερόντων της οικογένειας Μπήτρου).
Τέλος, το Χρηματιστήριο της Αθήνας χάνει την ευκαιρία να αποκτήσει ακόμη μια επενδυτική επιλογή, ικανή ενδεχομένως να προσελκύσει το ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού.