Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Οκτ 10 2016

Το καμπανάκι για την περιφέρεια του ΧΑ και το δράμα της ΑΕΓΕΚ

Το καμπανάκι για την περιφέρεια του ΧΑ και το δράμα της ΑΕΓΕΚ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: Στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η χρηματιστηριακή αγορά, συχνά δεν μπορεί να αξιολογήσει σωστά τις «πραγματικές αξίες» των εισηγμένων εταιρειών, ιδίως στις περιπτώσεις εκείνες όπου οι μετοχές των τελευταίων χαρακτηρίζονται από χαμηλή εμπορευσιμότητα.

Για παράδειγμα, η μετοχή του Αστέρα Βουλιαγμένης, που το φθινόπωρο του 2014 είχε σκαρφαλώσει κοντά στα 4 ευρώ, στη συνέχεια βυθίστηκε στα 2 ευρώ (όταν η αγορά φοβήθηκε πως η πώλησή του δεν θα γίνει) και σήμερα έχει εκτιναχθεί πάνω από τα 4,5 ευρώ, καθώς η ιδιωτικοποίηση βρίσκεται στην τελική της ευθεία και ο αγοραστής προσφέρει πάνω από 5,5 ευρώ ανά μετοχή!

Κάτι ανάλογο συνέβη και με την Ιονική Ξενοδοχειακή, που πριν υπάρξει κάτι το χειροπιαστό για την πώλησή της βολόδερνε στα 5 ευρώ, ενώ σήμερα, που το deal βρίσκεται σε εξέλιξη, η μετοχή έχει εκτιναχθεί στα 10 ευρώ.

Με άλλα λόγια, και στις δύο περιπτώσεις οι υποψήφιοι αγοραστές είναι διατεθειμένοι να καταβάλουν σαφώς μεγαλύτερα ποσά σε σχέση με τις προϋπάρχουσες χρηματιστηριακές αποτιμήσεις των εισηγμένων εταιρειών.

Το ζήτημα ωστόσο είναι ευρύτερο. Πόσες άλλες εισηγμένες στο ΧΑ θα μπορούσαν να έχουν πολύ καλύτερες αποτιμήσεις από τις τρέχουσες;

Με ποιους άραγε ενδεχόμενους τρόπους οι «κρυμμένες» αυτές υπεραξίες θα μπορούσαν τελικά να αποτυπωθούν στο ταμπλό;

Και τέλος, μήπως κάποιοι βασικοί μέτοχοι εκμεταλλευθούν τη συγκυρία και προχωρήσουν σε δημόσιες προτάσεις με αντίτιμα που τελικά θα πλήξουν τα συμφέροντα της μειοψηφίας;

 

ΑΕΓΕΚ: Με τις συσσωρευμένες ζημίες στα 102 εκατ. ευρώ, με τις γενικές συνελεύσεις να αναβάλλονται από μήνα σε μήνα, η ΑΕΓΕΚ περιμένει τρία χρόνια για να εισπράξει τα τρία εκατομμύρια από την πώληση του 10% που κατέχει στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ.

Η τελευταία κατασκευάζει και διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί. Το ποσοστό της AΕΓΕΚ θα μοιραστεί στους υπόλοιπους μετόχους, αν τελειώσει το τριετές σίριαλ και δώσει το ΟΚ το ελληνικό δημόσιο.

Κατά τα άλλα, η διοίκηση της εταιρείας (βασικοί μέτοχοι της οποίας είναι η Τράπεζα Πειραιώς και η Alpha Bank, που ελέγχουν συνολικά περί το 40%) δημοσίευσε προ ημερών τα αποτελέσματα του 2015. Επειδή δε δημοσίευσε αποτελέσματα εξαμήνου 2016, η μετοχή βρίσκεται σε καθεστώς αναστολής διαπραγμάτευσης.

Η πάλαι ποτέ κραταιά τεχνική εταιρεία έχει πλέον αρνητικά ίδια κεφάλαια άνω των 143 εκατ. ευρώ και υποχρεώσεις που αγγίζουν τα 350 εκατ. ευρώ, με συνεχείς ζημιογόνες χρήσεις.

Αδυνατεί να πάρει νέα έργα (έχει χάσει την ενημερότητα πτυχίου) και ελπίζει μόνο στις διεκδικήσεις για το μετρό Θεσσαλονίκης. Διεκδικεί περί τα 450 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι σήμερα έχει λαμβάνειν μέσω διαιτητικών αποφάσεων περί τα 140 εκατ. ευρώ.

Σημειώστε πως το μετρό Θεσσαλονίκης έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από τα τέλη του 2012...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v